۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تسهیلات باسود بالا حکم نزول را برای تولیدکنندگان دارد
کد خبر: ۲۶۱۲۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۱۹ ساعت: ۹:۵۰ ↗ لینک کوتاه

کارآفرین موفق قزوینی:

تسهیلات باسود بالا حکم نزول را برای تولیدکنندگان دارد

کارآفرین موفق قزوینی با بیان اینکه واردات بی رویه در ایران بلای جان تولیدات داخلی است، گفت: تسهیلات با نرخ کارمزد بالا حکم نزول را برای تولیدکنندگان دارد و آنان را دلسرد می‌کند.

تسهیلات باسود بالا حکم نزول را برای تولیدکنندگان دارد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ کارآفرینان علاوه بر کمک به بهبود وضعیت اقتصادی کشور در کاهش آمار بیکاری نیز موفقیت‌های بسیاری را رقم زده‌اند.

معضل بیکاری پایان راه نیست گاه می‌توان با سرمایه‌های نه چندان زیاد کسب و کاری راه‌اندازی کرد که علاوه بر خود، افراد دیگری هم شاغل شوند.

مریم تقی پور و محمد عبدالهاشمی زوج خوش‌فکر و خلاقی هستند که با تکیه بر توان داخلی کشور و داشته‌های خود کار تولید پوشاک را راه‌اندازی کرده اند.

تقی پور در خصوص نحوه آغاز کارشان که از سال ۸۹ کلید خورده بود اظهار کرد: کار خود را با فروش خودروی مینی‌بوس همسرم به میزان ۱۸ میلیون تومان شروع کردیم.

وی افزود: شغل همسرم رانندگی بود اما با فروش وسیله نقلیه‌اش بیکار شد اما به پیشنهاد من تصمیم گرفتیم کسب و کاری جدید را آغاز کنیم.

این بانوی موفق کارآفرین با بیان اینکه مدرک خیاطی را از فنی و حرفه‌ای اخذ کرده است توضیح داد: در این کارگاه انواع لباس زیر زنانه و مردانه تولید می‌کنیم.

تقی پور در ادامه با اشاره به اینکه اکثر کارگران ما را بانوان تشکیل می‌دهند گفت: در ابتدا ۱۸ کارگر در کارگاه داشتیم که به علت برخی مسائل مجبور به کاهش تولید شدیم و اکنون هشت کارگر داریم.

این بانوی موفق کارآفرین با اشاره به مشارکت همسرش در کارهای منزل و کارگاه تشریح کرد: رسیدگی به امور منزل و کارگاه سخت است اما با همکاری همسرم کارها را تقسیم می‌کنیم.

تقی پور ابراز کرد: کار برش لباس و پخش و توزیع آنان را همسرش انجام می‌دهد و همچنین ۲ فرزند پسر داریم که در اوقات فراغت در برخی کارها به ما کمک می‌کنند.

در ادامه محمد عبدالهاشمی همسر تقی پور در رابطه با تهیه مواد اولیه کارگاه توضیح داد: مواد اولیه را از پارچه‌‎های ایرانی در بازارهای تهران تهیه می‌کنیم.

وی افزود: باتوجه به اعتماد ما به برخی از مشتری‌های ثابت متاسفانه در قبال فروش اجناس، اسناد و چک قبول کردیم که نقد نشده است.

عبدالهاشمی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰۰ میلیون تومان از مشتری‌ها طلب داریم که متواری شده‌اند و هیچ آدرسی از آنان نداریم.

این کارآفرین اضافه کرد: پیش از مشکلات اقتصادی، وضعیت تولیدی ما بسیار رضایتبخش بود اما اکنون کار به جایی رسیده که دیگر توان ادامه راه را نداریم.

وی در خصوص نحوه عرضه تولیدات گفت: علاوه بر داشتن مشتری ثابت برخی از تولیدات را مستقیم به مغازه‌ها عرضه می‌کنیم.

عبدالهاشمی با اشاره به اینکه حمایت از کارآفرینان یک ضرورت انکارناپذیر در توسعه اقتصادی کشور است تصریح کرد: متاسفانه علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری به عرصه اقتصاد مقاومتی هنوز هیچ حمایتی از تولیدکنندگان ایرانی نمی‌شود.

این کارآفرین قزوینی ابراز کرد: از سال ۸۹ برای دریافت وام از شرکت تعاونی صنعت و معدن اقدام کردیم اما تاکنون موفق به دریافت تسهیلات نشدیم.

تسهیلات با نرخ بهره بالا تولیدکنندگان را دلسرد می‌کند
وی با اشاره به بهره‌های بالای بانکی برای تولیدکنندگان تشریح کرد: بانک‌ها به تولیدکنندگان وام ۲۴ درصدی می‌دهند درحالی‌که کل سود تولید ۲۰ درصد است که اگر هزینه‌ها را هم از این مقدار کم کنیم چند درصد نیز باید از جیبمان بگذاریم تا بتوانیم اقساط بانکی را بپردازیم.

عبدالاهاشمی در ادامه تصریح کرد: تسهیلات با نرخ کارمزد بالا حکم نزول را برای تولیدکنندگان دارد و تسهیلات با نرخ بهره بالا تولیدکنندگان را دلسرد می‌کند.

این کارآفرین قزوینی تصریح کرد: واردات بی رویه در ایران بلای جان تولیدات داخلی است که این اتفاق به تولید ضربه وارد می‌کند.

وی با اشاره به وجود رقابت در واردات محصولات خارجی قاچاق به عنوان یکی دیگر از موانع تولید، بیان کرد: عدم حمایت از تولیدکنندگان موجب شده که برخی از فروشندگان به جای تولید داخلی به سوی اجناس چینی روی بیاورند این درحالی است که کیفیت آن اجناس بسیار پایین‌تر از کالای ایرانی است.

عبدالاهاشمی عنوان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی، برای تهیه مواد اولیه با مشکل مواجه هستیم زیرا فروشندگان مواد اولیه بدون پول نقد به ما اعتماد نمی‌کنند.

این کارآفرین قزوینی با اشاره به رضایت خاطر از کار تولیدی بیان کرد: حمایت از کار و سرمایه ایرانی لازمه به چرخش درآوردن اقتصاد کشور است که اگر عملیاتی شود وضع اقتصادی جامعه و بحران بیکاری کاهش می‌یابد.

وی با تاکید بر فراهم کردن زمینه فعالیت برای جوانان در زمینه‌های اقتصاد مقاومتی، گفت: مسوولین با پرداخت تسهیلات و برداشت موانع پیش روی جوانان زمینه فعالیت آن‌ها را فراهم کنند چرا که بسیاری از جوانان در صورت تامین اعتبار و پرداخت تسهیلات می‌توانند موفقیت‌های زیادی کسب کنند.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان