۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در قزوین برگزار شد
کد خبر: ۲۶۱۲۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۱۸ ساعت: ۱۵:۳۹ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در قزوین برگزار شد

آیین اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور مسئولان کشوری و استانی در قزوین برگزار شد.

اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در قزوین برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیین اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی که به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت همزمان با سراسر کشور در قزوین برگزار شد؛ پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.
رویا اسماعیلی در این مراسم اظهار کرد: این مراسم مزین به نام امام رضا(ع) شده است که امیدواریم الطاف بیکران و عنایات ویژه و خاصه این امام بزرگوار در زندگی ما ساری و جاری باشد.

وی افزود: هدف از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، گسترش فرهنگ کتابخوانی و بهره‌مندی از سیره پاک ائمه معصومین و به ویژه امام رضا(ع)، اشاعه فرهنگ رضوی و ارتقاء بصیرت و آگاهی مردم درباره زندگینامه ائمه اطهار و انتقال آموزه‌های دینی به نسل کودک، نوجوان و جوان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین خاطرنشان کرد: این جشنواره از فروردین ماه سال 96 آغاز شده است که در این راستا جلسات متعددی برای هماهنگی و تسریع امور برگزار و کتاب‌های مرتبط به کتابخانه‌ها توزیع شد.

وی تصریح کرد: تا پایان تیرماه، پاسخنامه‌ها جمع‌آوری و به دبیرخانه استان و در ادامه به دبیرخانه مرکزی در کشور ارسال شد تا مورد بررسی و داوری قرار گیرد.
اسماعیلی عنوان کرد: پس از داوری انجام شده از استان قزوین، یک نفر در بخش کشوری و 25 نفر در بخش استانی برگزیده شدند که امروز در این مراسم تجلیل می‌شوند.

وی در پایان گفت: در این جشنواره از استان قزوین 8080 نفر شرکت کردند که از این تعداد 5940 نفر در بخش مکتوب و 2140 نفر در بخش اینترنتی بودند.

وضعیت کتاب و کتابخوانی رضایت بخش نیست
در ادامه این مراسم سعید شاهرخی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی همه آحاد جامعه باید با بهره‌مندی از ظرفیت‌ها، امکانات و توانی که در اختیار دارند، تلاش کنند.

وی با اشاره به نقش مهم خانواده در نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی افزود: خانواده‌ها، صدا و سیما و آموزش و پرورش در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی نقش تاثیرگذاری دارند که در این راستا همه باید برای فراگیر شدن این فرهنگ بکوشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: برای همه ما مشهود و روشن است که وضعیت کتاب و کتابخوانی رضایت بخش نیست و این وظیفه و مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند تا برای ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش جدی‌تر و موثرتری کنیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم برگزیدگان بخش‌های مختلف با حضور مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های‌ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی از مسئولان استانی تجلیل شدند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان