۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین حمایت از زنان صرفا در شعار و در جنجال‌های مبتذلی چون حضور در ورزشگاه‌های فوتبال باقی ماند؟
کد خبر: ۲۶۱۱۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۱۸ ساعت: ۹:۳۹ ↗ لینک کوتاه

بعد از اعلام کابینه از سوی حسن روحانی؛

حمایت از زنان صرفا در شعار و در جنجال‌های مبتذلی چون حضور در ورزشگاه‌های فوتبال باقی ماند؟

ساعاتی پیش اسامی وزرای پیشنهادی رئیس جمهور برای دولت دوازدهم تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و برخلاف وعده و وعیدها و شعارهای نیروهای اصلاح طلب، نام هیچ وزیر زنی در این میان دیده نمی شود تا همچنان محمود احمدی نژاد تنها رئیس جمهوری باشد که شجاعت انتصاب زنان را به عنوان وزیر در کابینه داشته باشد.

حمایت از زنان صرفا در شعار و در جنجال‌های مبتذلی چون حضور در ورزشگاه‌های فوتبال باقی ماند؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ، اسامی وزرای پیشنهادی رئیس جمهور برای دولت دوازدهم تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و برخلاف وعده و وعیدها و شعارهای نیروهای اصلاح طلب، نام هیچ وزیر زنی در این میان دیده نمی شود تا همچنان محمود احمدی نژاد تنها رئیس جمهوری باشد که شجاعت انتصاب زنان را به عنوان وزیر در کابینه داشته باشد.


اما واکنش اصلاح طلبان درباره بی توجهی و عدم اعتماد به بانوان چیست؟

مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور بانوان در مصاحبه ای که دیروز در روزنامه اصلاح طلب اعتماد به چاپ رسیده، در پاسخ به این سوال که در دولت خاتمی که فضای باز سیاسی حاکم بود زنان وزیر نشدند اما در دولت احمدی نژاد که به قول شما فضای بسته‌ای هم داشت، برای نخستین‌بار در تاریخ انقلاب، یک وزیر زن سرکار می‌آید، انتصاب وزیر زن در دولت احمدی نژاد را از اثرات دولت خاتمی دانست!

او در پاسخ به چرایی عدم استفاده از وزیر زن در دولت یازدهم، شرایط بد اقتصادی و سیاسی را دلیل این رویداد دانسته و گفته:

الان دیگر از آن وضعیت گذشته خبری نیست و الحمدلله کشور به ثباتی نسبی در حوزه اقتصادی، سیاست داخلی و خارجی رسیده است و به نظر می‌رسد که توجیهات و بهانه‌های قبلی نیست و استفاده نکردن از ظرفیت زنان دیگر قابل دفاع نیست.

حالا با نهایی شدن لیست اسامی وزرای پیشنهادی و عدم حضور وزیر زن در کابینه دولت دوزادهم مولاوردی  به توجیه این داستان پرداخته و در مصاحبه ای در حاشیه آخرین جلسه هیئت دولت گفته:

 سهمیه حضور زنان در کابینه کم نشده است ... باید به این نکته اشاره کنم که اساسا برای زنان سهمیه خاصی وجود نداشته است که حالا بخواهد کم یا زیاد شود!

سوال اینجاست که اگر حضور وزیر زن در دولت احمدی نژاد نتیجه عملکرد دولت خاتمی است، چگونه در دو دولت روحانی به زنان اعتماد نشد و حمایت از زنان صرفا در شعار و در جنجال های مبتذلی چون حضور در ورزشگاههای فوتبال باقی ماند؟

انتهای پیام/1404

منبع: پایگاه598

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان