۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین مسئولان در برابر نقد سعه صدر به خرج نمی‌دهند/ اکثر مطبوعاتی‌ها با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند
کد خبر: ۲۶۰۹۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۱۷ ساعت: ۹:۳۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

مسئولان در برابر نقد سعه صدر به خرج نمی‌دهند/ اکثر مطبوعاتی‌ها با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه مسئولان در برابر نقد سعه صدر به خرج نمی‌دهند، بیان کرد: حق مطبوعات این است دیدگاه‌های خود را بیان کنند؛ زیرا باید جایگاه واقعی انعکاس دهنده مشکلات مردم باشند و این مسائل را به گوش مسئولان برسانند تا به اصلاح امور منجر شود.

مسئولان در برابر نقد سعه صدر به خرج نمی‌دهند/ اکثر مطبوعاتی‌ها با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ اعضای خانه‌ی مطبوعات استان قزوین در راستای برگزاری برنامه‌های گرامیداشت "روز خبرنگار" شب گذشته(دوشنبه) با داود محمدی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و نماینده مردم قزوین در مجلس دیدار و گفتگو کردند.

داود محمدی در این دیدار ضمن تبریک روز خبرنگار به اهالی رسانه قزوین بیان کرد: مشکلات خبرنگاران حرف تازه ای نیست؛ اما نگاه من به اعضای خانه مطبوعات دوره جدید که با شعار هوای تازه وارد میدان شده اند بسیار امیدواره کننده است.

وی افزود: همه اعضای خانه مطبوعات دوره چهارم با مشکلات عرصه رسانه دست و پنچه نرم می‌کنند و به زوایای پیدا و پنهان مطبوعات آگاهی دارند.

نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه مسئولان در برابر نقد سعه صدر به خرج نمی‌دهند، بیان کرد: حق مطبوعات این است دیدگاه‌های خود را بیان کنند؛ زیرا باید جایگاه واقعی انعکاس دهنده مشکلات مردم باشند و این مسائل را به گوش مسئولان برسانند تا به اصلاح امور منجر شود.

وی ادامه داد: البته در حوزه رسانه گاهی جایگاه نقد با تخریب و افترا و دروغ تغییر می‌کند که حتی جایگاه تعقیب کیفری پیدا می‌کند؛ اما بنده به شخصه هیچ زمانی حتی با هجم تخریب‌ها و دروغ‌هایی که در فضای استان علیه من منتشر شده، واکنشی نشان ندادم؛ زیرا به دنبال ایجاد گرفتاری برای خبرنگاران نیستم.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه اکثر مطبوعاتی‌ها با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند، عنوان کرد: حقوق اولیه اکثر اهالی رسانه برآورده نمی‌شود؛ اما این قشر زحمتکش با نجابتی که دارد هیچ زمانی برای بیان مشکلات خود حتی به ما نمایندگان هم مراجعه نکرده است.

وی اضافه کرد: باید برنامه ریزی مدونی برای رفع مشکلات بیمه ای و حقوق و دستمزد خبرنگاران انجام گیرد و همچنین توزیع آگهی‌ها عادلانه انجام نمی‌گیرد؛ در صورتی که همه رسانه‌ای‌ها باید از این شرایط متعنم شوند.

محمدی گفت: ما آماده ایم که با هماهنگی خانه مطبوعات استان قزوین برای رفع مشکلات اصحاب رسانه قدم‌های جدی برداریم و پیشنهادم این است اعضای خانه مطبوعات خلاءهای قانونی و قوانین مزاحم را شناسایی کرده و در بندهایی تدوین کنند تا با ارجاع به مرکز پژوهش‌های مجلس و ریاست جمهوری برای رفع آنها اقدام کنیم.

وی بیان کرد: با تدوین یک طرح متقن می‌توان در مجلس برای پالایش قوانین قدم برداشت و به صورت لایحه از طرف دولت یا طرح از سوی مجلس به صورت جدی مورد پیگیری قرار بگیرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان