۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین عملکرد واقعی خبرنگاران همچون مجاهدت مدافعان حرم است/ اصحاب رسانه در عرصه جنگ نرم خدمت می‌کنند
کد خبر: ۲۶۰۹۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۱۷ ساعت: ۸:۱۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

عملکرد واقعی خبرنگاران همچون مجاهدت مدافعان حرم است/ اصحاب رسانه در عرصه جنگ نرم خدمت می‌کنند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: مجاهدت‌های جدی در عرصه خبرنگاری به معنای واقعی کلمه همچون مجاهدت‌ کسانی است که امروز دغدغه دفاع از حرم و پیگیری جریان انقلاب و مقاومت در منطقه را دارند.

عملکرد واقعی خبرنگاران همچون  مجاهدت مدافعان حرم است/ اصحاب رسانه در عرصه جنگ نرم خدمت می‌کنند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در نشست تخصصی«اخلاق و رسانه» که شب گذشته(دوشنبه) در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد؛ اظهار کرد: مجاهدت‌های جدی در عرصه خبرنگاری به معنای واقعی کلمه همچون مجاهدت‌ کسانی است که پیش از پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس تلاش می‌کردند و همچنین مجاهدت کسانی که امروز دغدغه دفاع از حرم و پیگیری جریان انقلاب و مقاومت در منطقه را دارند.

وی افزود: کار در عرصه خبرنگاری بسیار جدی است به طوریکه مقام معظم رهبری فرمودند جنگ نرم از جنگ سخت، دشوارتر است از این رو خبرنگاران، مجاهدان عرصه جنگ نرم با همه سختیهایش هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با اشاره به خطبه متقین نهج‌البلاغه خاطرنشان کرد: در نهج‌البلاغه عرصه‌ها و زمینه‌های مختلفی پیرامون مباحث مختلف زندگی وجود دارد و خطبه متقین از خطبه‌های متوسط نهج‌البلاغه است که محور مباحث مربوط به تقوا در کلام امیرمومنان(ع)، خطبه متقین است.

وی اضافه کرد: در این خطبه خطاب به همام، یکی از یاران آن حضرت ویژگی و صفات متقین بیان می‌شود همچنین راهکاری که در این خطبه ذکر شده مبنی بر باتقوا و نیکو منش بودن، می‌تواند نسخه زندگی ما در سطوح مختلف زندگی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: هرکس متناسب با شایستگی‌هایی که دارد می‌تواند مفاهیم عالی دین و قرآن و اهل بیت(ع) را دریافت کند.

این مسئول تصریح کرد: همواره باور داریم که پدری انبیاء و ائمه اطهار(ع) برای ما به مراتب بالاتر از پدر شناسنامه‌ای است چراکه اثر و نتیجه و آینده‌اش برای ما بسیار با اهمیت است.

عابدینی بیان کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید ولایت من نسبت به امیرالمومنین(ع)، از نسبت شناسنامه‌ای به امام علی(ع) بیشتر است به عبارتی اهمیت ولایت من از اینکه اولاد آن حضرت هستم، بیشتر است چراکه ولایت امر بسیار مهمی است.

وی عنوان کرد: ولایت به معنای سرپرستی و دوستی، حاکم، جانشین انبیا و اولیا و وصی امامان و یاور و ناصر است و با این معنای جامع، جهان متحول شده است و هم اکنون نیز رهبر معظم انقلاب ولی و دلسوز همه مستضعفان جهان است به طوریکه مردم سوریه، غزه و یمن از ولی و رهبر ما به عنوان حامی خود نام می‌برند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: مرحوم سید رضی حدود ۱۰۴۰ سال پیش نهج‌البلاغه را که گزیده‌هایی از فرمایشات امام علی(ع) است را جمع‌آوری نموده است.

وی اضافه کرد: سید رضی در ادبیات بسیار مهارت داشته و شیفته کلام امام علی(ع) و محو ادبیات و محتوای کلام امیرالمومنین بود و همین امر موجب شد تا فرمایشات این امام بزرگوار را جمع آوری کند.


انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان