۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین توقف ۶۷۰طرح نیمه تمام در استان به علت کمبود اعتبار
کد خبر: ۲۶۰۸۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۱۶ ساعت: ۱۱:۱۲ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین مطرح کرد

توقف ۶۷۰طرح نیمه تمام در استان به علت کمبود اعتبار

استاندار قزوین بیان کرد: ۶۷۰طرح نیمه تمام در استان قزوین به علت کمبود اعتبار متوقف شده و بودجه کشور نیز جوابگوی تکمیل آنها نیست رویکرد دولت در واگذاری آنها به بخش خصوصی است.

توقف ۶۷۰طرح نیمه تمام در استان به علت کمبود اعتبار
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ فریدون همتی، استاندار قزوین شب گذشته(یکشنبه) در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استانداری قزوین اظهار داشت: در زمینه انجام کارهای اساسی و زیربنایی و بزرگ در استان نیاز به یک همیت جمعی مدیران است.

وی افزود: استان قزوین به عنوان یک استان با ظرفیت بالا در زمینه حمل و نقل آمادگی کامل برای ایجاد بندر خشک را دارد و مسئولین امر باید با قاطعیت به دنبال تحقق آن باشند.

این مسئول گفت: با جدیت مبحث ایجاد بندر خشک در استان دنبال می‌شود و از سرمایه گذاری بخش خصوصی و آحاد مردم در آن استفاده خواهد شد.

وی ابراز کرد: به فضاهای مازاد و بلااستفاده در هر کدام از دستگاه‌ها جزو اموال عمومی و سرمایه‌های کشور است و مدیران این دستگاه‌ها حتما باید در واگذاری آنها به بخش خصوصی سرعت به خرج دهند.

این مسئول با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی در واگذاری فضاهای بلااستفاده، عنوان کرد: هرگونه تصمیم در کارگروه ماده27 برای توزیع فضاهای مازاد دستگاه‌ها باید به طور 100درصد اجرا شود و در این راستا دستگاه‌های همکار تشویق و دستگاه هایی که مقاومت می‌کنند، تنبیه خواهند شد.

فسادها از نبود بانک اطلاعاتی از فضاهای اداری ایجاد می‌شود

همتی ادامه داد: هم اکنون که 670طرح نیمه تمام در استان قزوین به علت کمبود اعتبار متوقف شده و بودجه کشور نیز جوابگوی تکمیل آنها نیست رویکرد دولت در واگذاری آنها به بخش خصوصی است، بنابراین مقاومت کردن در واگذاری این فضاها بی معنی است.

وی درباره نبود بانک اطلاعاتی از اموال و اماکن عمومی گفت: تمام فسادها از نبود بانک اطلاعاتی و شفافیت اطلاعات است، از این رو ایجاد یک بانک اطلاعاتی قوی از فضاهای موجود در دستگاه‌های اجرائی استان بسیار لازم است.

استاندار قزوین تصریح کرد: ایجاد بانک اطلاعاتی کامل، دقیق و به روز از فضاهای اداری و ساختمان‌های مازاد در دستگاه‌های اجرایی در جهت مقابله با فساد ضروری است.

وی افزود: تهیه بانک اطلاعات جامع و کامل از امکانات دولتی از هرگونه سوءاستفاده و فساد اداری پیشگیری می‌کند چون به شفافیت در عملکرد و رفتارها کمک خواهد کرد.

همتی اظهار کرد: تعصب مدیران باید به سمت انجام کارها باشد و در این خصوص باید از فضاهای دولتی استفاده حداکثری داشت تا دارایی‌های دولتی فعال شود.

استاندار قزوین در ادامه بر پیگیری دریافت مجوز احداث بندر خشک در قزوین به عنوان بندری فراساحلی مشترک برای بنادر ساحلی انزلی و شهید رجائی تاکید کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان