۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین قزوین نایب قهرمان واترپولو نوجوانان دختر شد/ یوزپلنگ ایرانی در صدر رنکینگ سنگنوردی جهان
کد خبر: ۲۶۰۷۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۱۶ ساعت: ۱۰:۹ ↗ لینک کوتاه

اخبار کوتاه ورزشی استان؛

قزوین نایب قهرمان واترپولو نوجوانان دختر شد/ یوزپلنگ ایرانی در صدر رنکینگ سنگنوردی جهان

رضا علیپور سریع‌ترین مرد عمودی جهان، صدرنشین جدول رنکینگ فدراسیون سنگنوردی جهانی است.

قزوین نایب قهرمان واترپولو نوجوانان دختر شد/ یوزپلنگ ایرانی در صدر رنکینگ سنگنوردی جهان
به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین ؛ گزیده‌ای از مهمترین اخبار ورزشی استان قزوین را در ادامه می‌خوانید:

فاطمه صفرپور بعنوان مربی تیم ملی،عازم ازبکستان می‌شود
تیم ملی تکواندو بانوان کشورمان برای حضور در نخستین دوره جام ریاست فدراسیون جهانی در منطقه آسیا، در حالی صبح چهارشنبه (۱۸ مردادماه) عازم تاشکند ازبکستان می‌شوند که فاطمه صفرپور مربی شایسته و ارزنده استان را بعنوان مربی تیم ملی در کنار خود دارد.

نخستین دوره مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی در منطقه آسیا از روز جمعه (20 مردادماه) به مدت 3 روز در تاشکند ازبکستان برگزار می‌شود که براساس تصمیم فدراسیون جهانی تکواندو و به منظور افزایش انگیزه بازیکنان و تیم‌ها برای حضور در این رقابت‌ها، هر تیم می‌تواند علاوه بر ترکیب کامل خود، مدال آوران این رویداد را در مسابقات قهرمانی آسیا 2018 نیز همراه داشته باشد.

تیم‌ ملی بانوان تکواندو کشورمان که با ترکیب فاطمه مداحی، کیانا اخوان و سعیده وکیلی (وزن 46- کیلوگرم)، سودابه پورصادقی (وزن 49- کیلوگرم)، فاطمه اموری (وزن 53- کیلوگرم)، پریسا جوادی (وزن 57- کیلوگرم)، زهرا شجاعی و حنانه همتی (وزن 62- کیلوگرم)، فاطمه روحانی (وزن 67- کیلوگرم) و زهرا پوراسماعیل (وزن 73+ کیلوگرم) در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کند، روز چهارشنبه (18 مردادماه) راهی ازبکستان می‌شود.

هدایت این تیم برعهده «مهرو کمرانی» به عنوان سرمربی، «فاطمه صفرپور» و «ریحانه فولادی» به عنوان مربی است.

گفتنی است؛ مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی در منطقه آسیا G2 است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب 20،‌ 12 و 7.20 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک تعلق می‌گیرد.


قزوین نایب قهرمان دور رفت رقابت‌های واترپولو نوجوانان دختر باشگاههای کشور شد
مرحله نخست مسابقات لیگ واترپلو بانوان باشگاه‌های کشور رده سنی ۱۱ – ۱۴ سال تحت عنوان جام خلیج فارس که با حضور 7 تیم در استخر شهید رجایی قزوین برگزار شده بود؛با کسب عنوان نایب قهرمانی تیم منتخب قزوین به پایان رسید.

با کسب عنوان نایب قهرمانی تیم منتخب قزوین به پایان رسید؛ در این رقابت ها که طی 3 روز در قزوین برگزار شد؛ نماینده استان تهران بر سکوی قهرمانی ایستاد.قزوین دوم شد و نماینده استان فارس بر سکوی سوم قرار گرفت.

تیرانداز نوجوان قزوینی نایب قهرمان شد
در مرحله سوم رقابتهای تیراندازی در بخش پسران نوجوان و جوان ایران با کسب عنوان نایب قهرمانی حمید رضا بهرامی از قزوین به پایان رسید.

در مرحله سوم رقابت‌های تیراندازی در بخش پسران نوجوان و جوان ایران با کسب عنوان نایب قهرمانی حمید رضا بهرامی از قزوین به پایان رسید.

دومین روز از مرحله سوم رقابتهای تیراندازی در بخش پسران نوجوان و جوان در حالی پیگیری شد که با برگزاری مرحله مقدماتی ۸ ورزشکار فینالیست شدند که در نهایت تیرانداز نوجوان کشورمان، امیرحسین هدایتی از استان آذربایجان غربی با ۱۳ سال سن و اولین حضورش در فینال توانست با غلبه بر حریفان در جایگاه اول بایستد.

در ادامه نیز، حمید رضا بهرامی از قزوین و شاهرخ امیدی از استان مرکزی در جایگاه های دوم و سوم ایستادند.
مرحله سوم رقابتهای تیراندازی سلاح های بادی آقایان در محل سالن ۸۰ خط مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

اسماعیل عبادی: به دنبال سهمیه فینال فینالیست‌های جام جهانی هستم
اسماعیل عبادی کماندار شایسته و ارزنده استان و کشورمان با تأکید بر اینکه مدال نقره اش در بازی های جهانی لهستان اولین مدال تیر وکمان ایران در این بازی‌ها به حساب می‌آید، گفت: تیر و کمان ایران صاحب مدال مسابقات جام جهانی است خود من مدال نقره این رقابت‌ها را در اختیار دارم اما این اولین بار بود در بازی‌های جهانی که ویژه رشته‌های غیرالمپیکی است مدال گرفتیم.

این کماندار کامپوند کشورمان با تأکید بر اینکه بازی‌های جهانی لهستان با حضور بهترین‌های دنیا برگزار شد تصریح کرد: ۱۰ نفر برتر رنکینگ جهانی تیر و کمان در این رقابت ها حضور داشتند. علاوه بر این ۲۴ نفر هم به صورت قاره ای سهمیه بازی‌ها را کسب کرده بودند. می‌توان گفت تقریباً مدعیان قهرمانی و کمانداران دارای رنکینگ بالا در لهستان حضور داشتند. اگر نگاهی گذرا هم به نتایج مرحله مقدماتی یا حذفی داشته باشیم متوجه می شویم که سطح رکوردها چقدر بالا بود.

یوزپلنگ ایرانی در صدر رنکینگ سنگنوردی سرعت مردان جهان
رضا علیپور سریع‌ترین مرد عمودی جهان، صدرنشین جدول رنکینگ فدراسیون سنگنوردی جهانی است.

رضا علیپور سنگنورد شایسته استان و کشورمان که به دلیل سرعتش از سوی فدراسیون جهانی لقب یوزپلنگ آسیا را یدک می‌کشد، با قهرمانی در مسابقات سرعت وردکاپ ویلارس سوییس، به صدر جدول رنکینگ سرعت مردان جهان راه یافت.

وی در سال جاری در دو مسابقه جام جهانی نانجینگ و ویلارس به مدال طلا دست یافت و در جدول رنکینگ جهانی با امتیاز ۲۴۳.۰۰ بالاتر از ۳ ورزشکار روس قرار گرفت.

علی‌پور در مسابقات ورد گیم لهستان نیز قهرمان شد. او در شهریور و مهر ۴ جام جهانی آرکو ایتالیا، ادینبورگ اسکاتلند، ووجیانگ و ژامیان چین را در پیش دارد. هم‌چنین او در مسابقات قهرمانی آسیا در تهران در هفته آخر شهریور حضور خواهد یافت.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان