۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تيم پاراكس دانشگاه آزاد قزوين،گوی سبقت را از حریفان ربود
کد خبر: ۲۶۰۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در چهارمين دوره مسابقات ملي طراحي موتور سيكلت الكتريكي؛

تيم پاراكس دانشگاه آزاد قزوين،گوی سبقت را از حریفان ربود

در چهارمين دوره مسابقات ملي طراحي موتور سيكلت الكتريكي كه در دانشگاه صنعتي شريف برگزار شد موفق شد مقام اول بخش طراحي فني رتيم پاراكس دانشگاه آزاد اسلامي قزوين ا در بين ۲۴ تيم دانشگاهي كشور به دست بياورد.

تيم پاراكس دانشگاه آزاد قزوين،گوی سبقت را از حریفان ربود
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي قزوين، حسين زيارتي سرپرست تيم موتور سيكلت الكتريكي پاراكس بيان داشت: چهارمين دوره مسابقات ملي طراحي موتور سيكلت الكتريكي با همكاري دانشگاه صنعتي شريف در 3 مرحله طراحي مفهومي، طراحي اجزا و مرحله ساخت در حال برگزاري است كه در مرحله طراحي مفهومي از شهريور تا آبان و در مرحله طراحي اجزا از آبان تا بهمن ماه امسال برگزار شد و مرحله نهايي يعني مرحله ساخت و اجراي مسابقات در مرداد ماه سال 92 برگزار مي شود.
سرپرست گروه پاراكس دانشگاه آزاد اسلامي قزوين با اشاره به چگونگي تشكيل اين تيم افزود: تيم پاراكس كه از سال 87 تشكيل شده و در دوره هاي گذشته ی مسابقات ملي طراحي و ساخت خودروهاي الكتريكي و هيبيريدي موفق به كسب مقام اول كشور شد؛ در چهارمين دوره اين مسابقات نیز كه مختص طراحي و ساخت موتور الكتريكي است در این مسابقات شرکت کردیم.
وی افزود: از شهريور ماه امسال و با حمايت هاي دكتر موسي خاني رييس دانشگاه آزاد اسلامي قزوين و تلاش هاي شبانه روزي اعضاي تيم موفق شديم بار ديگر نام اين دانشگاه را در كشور طنين انداز كنيم و در این مسابقات در بخش طراحي فني مقام اول را در بين دانشگاه هاي كشور به دست آوريم.
زيارتي يادآور شد: اعضاي تيم متشكل از دانشجويان رشته هاي مكانيك و برق است كه تعدادي از اعضاي قبلي و تعدادي نيز به عنوان اعضاي جديد به فعاليت در تيم پاراكس مشغول هستند.
وي خاطر نشان كرد: از شهريور تا آبان ماه امسال در مرحله طراحي و مفهومي با تقسيم وظايف، اعضاي تيم به جمع آوري اطلاعات كلي در مورد موتور سيكلت الكتريكي و ارائه طرح هاي اوليه در مورد چگونگي ساخت اين موتورها پرداختند و با ارسال دفترچه طراحي توانستيم جواز حضور در مراحل بعدي مسابقات را به دست آوريم.
در مرحله دوم كه از آبان ماه امسال شروع شد تيم به طراحي دقيق تمامي اجزا موتور سيكلت پرداخت كه اين طراحي شامل اجزاي سيستم انتقال قدرت، تعليق، شاسي، بدنه، سيستم هاي الكتريكي، جا نمايي اجزا و قسمت ترمز بود.
زيارتي تصريح كرد: در چهارم بهمن ماه گذشته اين دفترچه طراحي به دبيرخانه مسابقات ارسال شد و پس از برگزاري جلسه ارائه حضوري و دفاعيه در تاريخ 10 اسفند در پژوهشكده شهيد رضايي پس از داوري انجام شده، تيم پاراكس موفق شد با كسب امتياز 76/86 از مجموع 100 امتياز مقام اول را در طراحي فني موتور هاي الكتريكي به دست آورد.
وي در پايان گفت: در مرحله سوم و نهايي اين مسابقات كه مرداد ماه برگزار مي شود تيم پاراكس كه از اسفند ماه مرحله ساخت موتور را آغاز كرده با توجه به طراحي هاي انجام شده در مرحله طراحي فني و نيز با توجه به تجربيات سال هاي گذشته تیم، اميدواريم همانند دوره هاي گذشته عنوان برتر اين مسابقات را كسب كنيم.
شایان ذکر است طراحی بدنه موتور سکلت پاراکس نیز در بخش ارائه مدل فیزیکی کار نوید غفاری ، مقام اول را کسب کرد.
در چهارمين دوره مسابقات ملي طراحي موتور سيكلت الكتريكي51 تيم اعلام آمادگي کردند كه در مرحله اول ( طراحي مفهومي ) 33 تيم جواز حضور در مراحل بعدي را پيدا كرده که بعد از داوري 24 تيم وارد مرحله ساخت شدند كه از اين بين در مرحله طراحی فني تيم پاراكس دانشگاه آزاد اسلامي قزوين به مقام اول دست پيدا كرد.
تيم آريو از دانشگاه سمنان مقام دوم را به دست آورد و تيم البرز از دانشگاه آزاد اسلامي تاكستان عنوان سوم را كسب كرد.
اعضای تیم موتور سیکلت الکتریکی پاراکس را حسین زیارتی (سرپرست)،افشین پدرام، بهروز کریمی اصل، محمد زارعی، امین کشاورز، بهنام اسکندریون ، فرزاد فتحعلی بیگلو، سید فرزاد نقب زاده، محب جازمی، سیدمعین شیرخورشیدی، ابراهیم محمدی فرد،محمد موسوی، حسام الله یارخانی، سعید پورفرد و نوید غفاری تشکیل می دهند.
انتهای پیام/6001/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان