۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین شهید بابایی شخصیت بی‌نظیری است که باید به جامعه معرفی شود
کد خبر: ۲۶۰۶۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۱۵ ساعت: ۱۱:۵۲ ↗ لینک کوتاه

مدیر ایثارگران نیروی هوایی ارتش:

شهید بابایی شخصیت بی‌نظیری است که باید به جامعه معرفی شود

مدیر ایثارگران نیروی هوایی ارتش بیان کرد: به دلیل ویژگی‌های بی‌نظیر شهید بابایی، اگر ابعاد مختلف شخصیتی ایشان برای نسل امروز بازگو شود، می‌توان نتایج خوبی را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه گرفت.

شهید بابایی شخصیت بی‌نظیری است که باید به جامعه معرفی شود
سرهنگ دوم مهدی خادمیان، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین  با اشاره به اینکه شناساندن سیره شهدا به مردم ضروری است، اظهار کرد: باید این شهیدان معرفی شوند تا آحاد جامعه از آنها الگوبرداری کنند.

وی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی سرلشگر خلبان شهید عباس بابایی از شهدای نیروی هوایی گفت: با وجود اینکه که زیاد از این شهید نام برده می‌شود؛ اما به درستی ابعاد مختلف شخصیتی ایشان با عنوان یک افسر جهادی به مردم معرفی نشده است.

مدیر ایثارگران نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: البته شخصیت شهید بابایی به ویژه بعد از شوق پرواز به مردم شناسانده شده ولی هنوز نتوانستیم ایشان را به عنوان الگو به آحاد جامعه معرفی کنیم.

خادمیان بیان کرد: شهید بابایی یک جوان خلاق، نابغه و دانشمند در سن 30 سالگی بود، زیرا اتفاقاتی که ایشان در حوزه‌ی عملیاتی دوران دفاع مقدس رقم زدند، بی‌نظیر بوده است.

وی ابراز کرد: شهید بابایی بسیاری از سناریوهای نوشته شده توسط دشمن را تغییر داد و معادله‌ی جنگ را با کارهای عملیاتی که انجام دادند عوض کرد، چیزی که ما امروز واقعا به آن نیاز داریم.

در معرفی سیره شهدا به کودکان خانواده‌ها نقش بسزایی دارند

این مسئول تصریح کرد: به دلیل ویژگی‌های بی‌نظیر شهید بابایی، اگر ابعاد مختلف شخصیتی ایشان برای نسل امروز بازگو شود، می‌توان نتایج خوبی را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه گرفت.

وی اضافه کرد: ما در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شناساندن سیره شهدا به نسل امروز و آینده، نیاز به بسیج فرهنگی داریم که باید به همت خانواده و مسئولان محقق شود.

خادمیان با بیان اینکه کودکان در مهدکودک‌ها با برخی از شخصیت‌های داستانی آشنا می‌شوند، گفت: خانواده به همان اندازه می‌توانند شخصیت‌های واقعی از جمله شهید بابایی را به آنها بشناسانند.

وی اذعان کرد: در معرفی سیره شهدا به کودکان خانواده‌ها نقش بسزایی دارند، اما بعد از ورود به مدارس باید مسئولان کارهای فرهنگی موثری انجام بدهند تا آنها از شهیدان الگو بگیرند.

این مسئول با اشاره به اینکه امروز پشت جلد دفترها تصاویری از شخصیت‌های خیالی کارتونی است، گفت: به جای این تصاویر می‌توان از شهدای دفاع مقدس مانند بابایی استفاده کرد تا دانش‌آموزان هر زمان نگاه کردند با شخصیت غرورانگیز آنها آشنا شوند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان