۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین مسئولان از هنرمندان عرصه‌ ایثار و شهادت حمایت کنند
کد خبر: ۲۶۰۴۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۱۴ ساعت: ۱۳:۳۹ ↗ لینک کوتاه

دختر شهید بابایی:

مسئولان از هنرمندان عرصه‌ ایثار و شهادت حمایت کنند

دختر شهید بابایی بیان کرد: از مسئولان تقاضا دارم که به هنرمندان عرصه‌ ایثار و شهادت از جمله فیلم‌سازان توجه بیشتری کنند تا آنها راحت‌تر بتوانند در تولید فیلم موفق باشند.

مسئولان از هنرمندان عرصه‌ ایثار و شهادت حمایت کنند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و صبح قزوین ؛ سلما بابایی، فرزند شهید بابایی شب گذشته(جمعه) در مراسم سالگرد بزرگداشت شهید بابایی در قزوین با اشاره به انتقال سیره شهدا به آحاد جامعه گفت: بعد از گذشت 30 سال هنوز نتوانستیم سیره سرلشگر خلبان شهید عباس بابایی و دیگر شهدا را به نسل امروز انتقال بدهیم.

وی افزود: برای انتقال سیره شهدا به آحاد جامعه به ویژه جوانان‌ راهکارهای مختلفی وجود دارد که ساخت فیلم و برگزاری همایش‌ها با موضوع ایثار و شهادت از جمله آنهاست.

بابایی با بیان اینکه تولید آثار هنری موثرترین راهکار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، گفت: در تحقق این مهم باید فیلم‌هایی مانند شوق پرواز که توانست ابعاد مختلف این شهید بزرگوار را به مردم معرفی کند، تولید کرد.

فرزند شهید بابایی افزود: ما با تولید فیلم می‌توانیم نه تنها سیره شهید بابایی بلکه شهدای دیگر را به جوانان معرفی کنیم تا آنها بدانند اگر امروز با آرامش زندگی می‌کنند و نفس می‌کشند مدیون انسان‌هایی هستند که در طول هشت سال دفاع مقدس از جان خودشان مایه گذاشتند و در مقابل دشمن جنگیدند.

تولید آثار هنری موثرترین راهکار ترویج فرهنگ ایثار است

وی اذعان کرد: ما باید منش، رفتار و خصوصیات اخلاقی شهید بابایی را با استفاده از راهکارهای مختلف به مردم نشان دهیم تا بدانند که چگونه باید زیست کرده و چطور مسیر زندگی خود را انتخاب کنند.

این مسئول با بیان اینکه هر فردی با خودسازی می‌تواند راه شهید بابایی را ادامه بدهد، گفت: این شهید بزرگوار مصون از گناه نبود، عین خود ما بود، به همین دلیل همه می‌توانیم راه بابایی‌ها را ادامه بدهیم فقط باید مثل ایشان خودسازی را در خودمان تقویت کنیم تا بتوانیم سعادتمند شویم.

وی بیان کرد: از مسئولان تقاضا دارم که به هنرمندان عرصه‌ ایثار و شهادت از جمله فیلم‌سازان توجه بیشتری کنند تا آنها راحت‌تر بتوانند در تولید فیلم موفق باشند.

بابایی با اشاره به اینکه در حرفه‌ی فیلم‌سازی فعالیت می‌کنم، گفت: بنده در تولید فیلم از جمله داستانی درباره شهدا با مشکلات متعددی مواجه هستم و در این راستا به نظرم مسوولان کوتاهی می‌کنند و از هنرمندان حمایت‌های مطلوبی انجام نمی‌دهند.

وی گفت: همه‌ ما باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم سیره زندگی شهدا، حماسه‌سازان دفاع مقدس را با استفاده از فرآورده‌های هنری به نسل امروز و آینده انتقال دهیم و در تاریخ ثبت کنیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان