۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ماجرای تقدیر رئیس دولت اصلاحات از ورزشکاری که از رویارویی با نماینده اسرائیل امتناع کرد
کد خبر: ۲۶۰۴۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۱۴ ساعت: ۱۲:۱۴ ↗ لینک کوتاه

نقدی بر اقدام ضدایرانی ۲ ملی پوش فوتبال؛

ماجرای تقدیر رئیس دولت اصلاحات از ورزشکاری که از رویارویی با نماینده اسرائیل امتناع کرد

احسان حاج صفی و مسعود شجاعی دو ملی پوش ایرانی تیم فوتبال پانیونیوس یونان روز پنج شنبه ۱۲ مرداد ماه مقابل تیم مکابی تل آویو به میدان رفتند که این امر با واکنش بسیاری از مسئولان ، نمایندگان مجلس ، اقشار مختلف مردم در رسانه ها و شبکه های اجتماعی مواجه شد.

ماجرای تقدیر رئیس دولت اصلاحات از ورزشکاری که از رویارویی با نماینده اسرائیل امتناع کرد
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، احسان حاج صفی و مسعود شجاعی دو ملی پوش ایرانی تیم فوتبال پانیونیوس یونان روز پنج شنبه ۱۲ مرداد ماه مقابل تیم مکابی تل آویو به میدان رفتند که این امر با واکنش بسیاری از مسئولان ، نمایندگان مجلس ، اقشار مختلف مردم در رسانه ها و شبکه های اجتماعی مواجه شد.

وزارت ورزش و جوانان در واکنش به این موضوع اعلام کرد: حمایت از مردم مظلوم فلسطین، انتفاضه و مبارزه با صهیونیسم و حامیانش از ارکان اصلی سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران است و در همین راستا وزارت ورزش و جوانان با پیروى کامل از آرمان هاى امام راحل ( ره) و رهنمودهاى رهبر معظم انقلاب، رژیم نامشروع اسراییل را به رسمیت نمی‌شناسند و آن را به عنوان یک اصل خدشه ناپذیر نظام براى ترویج روحیه مبارزه  و اسلامى علیه صهیونیستها سرلوحه خود قرار داده است.

بنا براعلام وزارت ورزش و جوانان ، قهرمانان ایران اسلامی نیز در میادین بین الملى یاری و همراهی قاطع خود از مردم ستمدیده فلسطین را پهلوانانه اعلام کرده‌اند و این حرکت ارزشی امروز به فرهنـگ عمـومی  و جـهانی تبـدیـل شده است.  در مورد اخیر هم وزارت ورزش  پس از دریافت اطلاعات و گزارش های لازم از فدراسیون فوتبال و سایر منابع در چارچوب اصول و مبانی سیاست خارجی نظام و حفظ منافع ملی تصیمات مقتضی را اتخاذ خواهد کرد.

 

**واکنش فدراسیون فوتبال به حضور شجاعی و حاج صفی مقابل نماینده رژیم صهیونیستی

روابط عمومی فدراسیون فوتبال نیز در پی حضور دو بازیکن ایرانی شاغل در تیم پانیونیوس یونان در دیدار برگشت مقابل نماینده رژیم اشغالگر صهیونیستی اطلاعیه ای صادر کرد. در اطلاعیه روابط عمومی فدراسیون فوتبال آمده است: ضمن تبریک ولادت پرخیر و برکت حضرت امام رضا(ع)، به استحضار عموم جامعه می‌رساند که پیرو مذاکرات متعدد انجام شده با این بازیکنان و علی رغم فشارهای سنگین وارده از سوی باشگاه یونانی، آنها در دیدار رفت در فلسین اشغالی حاضر نشده و  این مهم را با پذیرش جریمه های مالی رعایت کردند.

درباره حضور این دو بازیکن در دیدار برگشت که شب گذشته به انجام رسید، ضمن محکوم نمودن قاطع اتفاق رخ داده، فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در حال بررسی دقیق و کارشناسی همه جانبه ماجرا بوده که بدون شک طی این مسیر می‌بایست پس از گفت و گوی رو در رو با این دو بازیکن و لحاظ کردن نظرات قبلی فدراسیون به نامبردگان انجام شود.


بدون شک ورزشکاران پرافتخار ایران زمین همواره نشان داده‌اند که هیچ علاقه‌ای به رویارویی با رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی حتی در آوردگاه بزرگ المپیک و جهانی نداشته، ندارند و نخواهند داشت و مرام پهلوانی آنان طی سالیان زبانزد بوده و اتفاق شب گذشته در خارج از کشور و برنامه‌های فوتبال فدراسیون بوده است.

**ماجرای تقدیر رئیس دولت اصلاحات از ورزشکاری که از رویارویی با نماینده اسرائیل امتناع کرد

 آرش میراسماعیلی، جودوکار ایرانی و قهرمان دو دوره مسابقات قهرمانی جودوی جهان نیز در اقدامی از حضور مقابل حریف اسرائیلی خود امتناع می کند که این امر با واکنش های گسترده ای را در رسانه های جهان ایجاد می کند،  

آرش میراسماعیلی در مسابقات المپیک آتن سال ۲۰۰۴، مدال طلای مبارزه این مسابقات را با عدم رویارویی مقابل حریف اسرائیلی خود به بهانه رعایت نکردن حد وزن مجاز خود از دست می دهد و از دور مسابقات کناره گیری می کند.

وی علاقه‌مند بود تا بتواند مدال طلای مسابقات المپیک آتن سال ۲۰۰۴ را به دست آورد او در مراحل نخست باید با حریفی از اسراییل به مبارزه می‌پرداخت و برای آنکه با حریفاسراییلی خود رو به رو نشود به بهانه رعایت نکردن حد وزن مجاز خود، از دور مسابقات کناره گیری کرد.

آرش میراسماعیلی که انتخاب اول مجله آمریکایی اسپورتس ایلستریتد (Sports Illustrated) برای کسب مدال طلا در رشته جودو بود، حاضر به انجام مسابقه با ایهود واکس جودوکار اسرائیلی نشد و بنابر قانون المپیک، از دور مسابقات حذف شد.

رئیس دولت اصلاحات در واکنش به اقدام غیرتمندانه آرش میراسماعیلی گفته بود: «این عمل آرش، در تاریخ افتخارات ایران ثبت می‌شود و این کار آرش میراسماعیلی به اندازه قهرمانی در مسابقات المپیک برای ما ارزش دارد !» در ۸ سپتامبر، دولت ایران در مراسمی که از تلویزیون رسمی ایران پخش می‌شد، به هر یک از دو طلایی اردوی ایران در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۴ و همچنین آرش میراسماعیلی، مبلغی معادل ۱۲۵٬۰۰۰ دلار آمریکا جایزه نقدی پرداخت کرد.

 میراسماعیلی این کار خود را دفاع از مردم فلسطین و محکوم کردن اسراییل اعلام کرد.

 

**درس تاریخی اشکان دژاگه به شجاعی و حاج صفی
 
 اشکان دژاگه نیز زمانی که در تیم زیر 21 ساله آلمان حضور داشت  از سفر به اسرائیل خودداری کرد اقدامی که آن زمان بازتاب های گسترده‌ای در رسانه‌های کشور آلمان داشت، وی آن زمان در گفت و گویی با نشریه شب (Stern) چاپ آلمان اعلام کرد: «در رگهای من بیشتر خون ایرانی جاری است تا آلمانی، باید این مسئله را پذیرفت. والدین من ایرانی هستند. ایران، اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد.» او همچنین در پاسخ به پرسشی گفت: «دین من اسلام است، به خداوند ایمان دارم.»
 
وی پس از آگاهی از قرار گرفتن تیم ملی زیر 21 ساله‌های آلمان در برابر اسرائیل و پیش از عزیمت به اطلاع دیتر آملیتس مربی زیر 21 ساله‌های آلمان رسانده بود که به دلیل پیش بینی‌های موجود از وضعیت اسرائیل، این تیم را برای بازی در مقابل اسرائیل همراهی نکرد. او عنوان کرد: «مربی با اصل و نسب ایرانی من آشنا است و معذوریت‌های سیاسی من را برای عدم شرکت در بازی روز جمعه درک می‌کند» . امتناع اشکان دژاگه از سفر به اسرائیل به همراه تیم ملی زیر 21 سال آلمان، بازتابهای گسترده‌ای در رسانه‌های کشور آلمان داشت.
 

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان