۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین نباید نقض آشکار برجام از سوی امریکایی‌ها بدون پاسخ بماند/ انتظارات رهبر انقلاب از دولت با جدیت پیگیری شود
کد خبر: ۲۶۰۳۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۱۳ ساعت: ۱۵:۲۱ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

نباید نقض آشکار برجام از سوی امریکایی‌ها بدون پاسخ بماند/ انتظارات رهبر انقلاب از دولت با جدیت پیگیری شود

امام جمعه قزوین گفت: نباید نقض آشکار برجام از سوی امریکایی‌ها و بی حرمتی به دستگاه دیپلماسی، دولت و ملت ایران بدون پاسخ بماند.

نباید نقض آشکار برجام از سوی امریکایی‌ها بدون پاسخ بماند/ انتظارات رهبر انقلاب از دولت با جدیت پیگیری شود
به گزارش صبح قزوین  آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، میلاد حضرت ثامن الحجج، علی بن موسی الرضا (ع) را تبریک گفت و بر پیروی از سیره و سنت نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) تأکید کرد.

وی در ادامه به برگزاری مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری که دیروز برگزار شد، اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اساس احترام به آراء مردم حکم رییس جمهور را که اکثریت آراء در انتخابات ریاست جمهوری را بدست آورده بود، تنفیذ فرمودند.

امام جمعه قزوین متن حکم تنفیذ و انتظارات و توصیه‌هایی که رهبر فرزانه انقلاب داشتند را علاوه بر رئیس جمهور، متوجه همه مسئولان، دست اندرکاران و کسانی دانست که با قوه مجریه همکاری می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه «همت در جهت استقرار عدالت» یکی از خواسته‌های رهبری است که در حکم تنفیذ آمده است، گفت: استقرار عدالت باید با جدیت صورت بگیرد و اینگونه نباشد که برخی در جامعه حداقل درآمد را نداشته باشند و عده‌ای دیگر شغل‌هایی با حقوق‌های نجومی داشته باشند.

وی «اجرای احکام اسلام ناب» را خواسته دیگر رهبری از رئیس جمهور دانست و تأکید کرد: رئیس جمهور و همکاران ایشان باید تلاش کنند تا مجری دستورات خدا، دین، قرآن و سیره نبی مکرم اسلام (ص) باشند و هیچ کوتاهی در تحقق این رسالت الهی نداشته باشند.

عابدینی در ادامه یادآور شد: «تقویت وحدت و عزت ملی» انتظار دیگر رهبری از رئیس جمهور است و جایگاه ریاست جمهوری همانند جایگاه یک امام جمعه و استاندار به گونه‌ای است که نباید حزبی و جناحی عمل کند و باید نگاهی فرا جناحی داشته باشد.

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: کسی که رئیس جمهور می‌شود، رئیس جمهور همه آحاد ملت است و ضمن توجه به تقویت وحدت و انسجام ملی، نباید در عزل نصب‌ها نگاه حزبی و جناحی داشته باشد.

وی با بیان اینکه «اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی» توصیه دیگر رهبری به رئیس قوه مجریه است، اذعان کرد: امروز همه به این نتیجه رسیده‌اند که امریکایی‌ها هیچگاه خیری به ما نمی‌رسانند و هدفشان فقط دشمنی است و به همین خاطر توجه به اقتصاد مقاومتی باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه قزوین افزود: همه کسانی که تا دیروز اعتقاد به برجام داشتند و با جدیت از آن دفاع می‌کردند و اطمینان داشتند تحریم‌ها برداشته خواهد شد، امروز می‌گویند امریکایی‌ها به ما دروغ گفتند و در ماجرای برجام سر ما کلاه رفت و این فرصت خوبی برای نگاه به داخل و تقویت اقتصاد مقاومتی است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به خواسته‌های دیگر رهبری از رئیس جمهور که در حکم تنفیذ آمده اشاره و عنوان کرد: «جانب‌داری از محرومان و مستضعفان» یکی از اهداف نظام اسلامی است که در حکم رهبر انقلاب اشاره شده و در این خصوص مسئولان نظام باید مدافع حقوق محرومان و مستضعفان باشند نه مدافع حقوق رانت خوارها، زمین خوارها و نجومی بگیران.

وی «توجه ویژه به اشتغال و تولید داخلی» را مطالبه دیگر رهبری از مسئولان قوه مجریه دانست و ابراز کرد: نباید کالاهایی که توان تولید آن را داریم از خارج وارد شود زیرا این موضوع به اشتغال و اقتصاد داخلی ضربه می‌زند و آن را تضعیف می‌کند.

عابدینی اضافه کرد: رهبری در حکم تنفیذ تأکید کرده‌اند که به «توانمندی‌ها و ظرفیت‌های عظیم کشور» توجه ویژه شود و این خواسته رهبری با نگاه به سرمایه ملی، مردمی و استانی، تحصیل کردگان و جوانان محقق خواهد شد.

خطیب جمعه قزوین «صراحت در بزرگداشت ارزش‌ها و مبانی انقلاب» را مهم و از نکات مورد توجه رهبری دانست و اظهار کرد: عدالت، حمایت از مستضعفان، رسیدگی به محرومان و اهمیت دادن به مسائل معنوی و خانواده از رسالت‌های انقلاب اسلامی است که باید از سوی مسئولان نظام با جدیت دنبال شود.

وی با بیان اینکه «تعامل گسترده با دنیا و ارتباط وسیع با ملت‌ها و دولت‌ها» انتظار دیگر رهبری از مسئولان در حوزه دیپلماسی است، بیان کرد: هر چه خشم داریم از امریکا، اسرائیل و امثال آن است اما ما با دنیا دعوا نداریم و باید ارتباط گسترده با دنیا برقرار نماییم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: رهبری در حکم تنفیذ بر «ایستادگی همراه با صلابت» تأکید کرده‌اند و مسئولان در این راستا همانگونه که وظیفه گسترش روابط با دنیا را بر عهده دارند، باید در مقابل زیاده خواهی‌ها ایستادگی نمایند و بدانند که هزینه مقاومت و ایستادگی از هزینه تسلیم کمتر است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در حکم تنفیذ، «مسئولیت را امانت» معرفی کرده و بر «کسب رضای الهی و ذخیره ای برای هنگامه ی لقاء پروردگار» تأکید کرده‌اند که این دو نیز جزو نکات مهمی است که توجه به آن‌ها از سوی مسئولان ضروری است.

وی به در پیش بودن مراسم تحلیف رئیس جمهور، تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه نمایندگان کشورهای دیگر در مراسم تحلیف حضور پیدا می‌کنند و این مراسم در انظار عموم برگزار می‌شود، باید آبرومندانه و با شکوه برگزار شود و ماحصل آن تحول اقتصادی و اجتماعی باشد.

عابدینی در ادامه به سیاست رضوی هم اشاره و با تأکید بر اینکه امام رضا (ع) مذاکرات ذلت پذیرانه نداشت، افزود: مأموم تلاش می‌کرد تا به پیروان امام رضا (ع) بگوید که ایشان کسی نیست و به همین خاطر ایشان را مجبور به هجرت کرد.

خطیب جمعه قزوین به نتایج هجرت علی بن موسی الرضا (ع) اشاره و یادآور شد: هجرت امام رضا (ع) و اقداماتی که ایشان انجام دادند، تحکیم پایه‌های ولایت و امامت دینی در برابر ولایت شیطانی، نمایش قدرت، عظمت و وحدت امت اسلام با اقامه نماز باشکوه عید فطر و نشان دادن جلوه‌های دیگری از «هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» در ادبیات مناظره و گفتگو را در پی داشت.

وی با یادآوری سالروز بمباران اتمی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی از سوی امریکا، گفت: امریکایی‌ها خود را مدافع منافع حقوق بشر می‌دانند در حالی که در بمباران اتمی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی، 160 هزار نفر کشته و یا به شدت مجروح شدند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه داعش در سوریه و عراق پیاده نظام امریکا بود، افزود: داعشی‌ها از طرف امریکا مأمور به کشتار مردم بودند اما اهداف آن‌ها شکست خورد و امروز نوبت خود امریکایی‌ها است که از بلاد مسلمین عقب نشینی کنند و جز این راه دیگری برای آن‌ها باقی نمانده است.

امام جمعه قزوین با اشاره به نقض آشکار برجام از سوی امریکایی‌ها، تأکید کرد: نباید بی حرمتی به دستگاه دیپلماسی، دولت و ملت ایران بدون پاسخ بماند و مسئولان در این خصوص باید اقدام جدی انجام دهند.
انتهای پیام/ 2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان