۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین نظام آموزشی باید تولید محور باشد
کد خبر: ۲۶۰۱۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۱۲ ساعت: ۱۵:۱۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

نظام آموزشی باید تولید محور باشد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه نظام آموزشی باید تولید محور باشد، گفت: محور و اساس تولید، کار آزمایشگاهی است که دروس فیزیک، شیمی و زیست سه علوم پایه‌ برای خدمت به کشور هستند که در تولید، کارآفرینی و اشتغال نقش مهمی دارند.

نظام آموزشی باید تولید محور باشد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی کشور صبح امروز(پنج‌شنبه) با شرکت 384 دانش‌آموز و با حضور مسئولین کشوری، استانی و شهری در سالن آمفی تئاتر دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.

سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: امروز در کشور نیاز به کار و کارآفرین داریم و باید از تئوری عبور کرده، شرایط و بستر را برای اشتغال جوانان فراهم آوریم.



وی با بیان اینکه برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر باید نگاه علمی، مهارتی و آزمایشگاهی داشته باشیم، افزود: نظام آموزشی ما تئوری و حافظه محور است و باید به سمت پرورش خلاقیت و نوآوری در نتیجه کار عملی و آزمایشگاهی پیش رویم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: انسان‌های متفکر و اندیشمند از نشاط درونی بهره‌مند هستند و همین امر بستر رشد و شکوفایی علمی و ایجاد خلاقیت در آنها را پدید می‌آورد.

مسابقات آزمایشگاهی بستری مناسب برای پرورش دانشمندان کوچک است
وی در ادامه بیان کرد: کلاس درس یکنواخت به طور قطع نشاط آفرین نبوده و دانش‌آموزان نیز از انگیزه لازم برای تحصیل و علم آموزی برخوردار نخواهند شد.

قاسمی عنوان کرد: باید از فراگرفتن دانش به فهم درست آن رسید چراکه نتیجه و خروجی فهمیدن کامل و جامع، ابتکار و اختراع است.

وی با بیان اینکه نظام آموزشی باید تولید محور باشد، اضافه کرد: محور و اساس تولید، کار آزمایشگاهی است که دروس فیزیک، شیمی و زیست سه علوم پایه‌ برای خدمت به کشور هستند که با توسعه علم کشور در تولید، کارآفرینی و اشتغال نقش مهمی دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: شما دانش‌آموزان در ابتدای راه قرار دارید که امیدواریم با انگیزه‌ای مضاعف در عرصه دانشگاهی نیز به موفقیت‌های روزافزون دست یابید.

وی با تاکید بر اهمیت داشتن نگاه پژوهش‌ و تحقیق محور عنوان کرد: مسابقات آزمایشگاهی مقدمه‌ای برای دانشمند شدن است و در واقع بستری مناسب برای پرورش دانشمندان کوچک است.

قاسمی تصریح کرد: برگزاری این مسابقات از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا باعث می‌شود که نشاط و شادابی و انگیزه علمی و آموزشی دانش‌آموزان افزایش یابد.

وی در پایان گفت: نتایج بدست آمده امروز حاصل توسعه پژوهش‌سراهاست که بدون شک با فراهم کردن محیط آزمایشگاهی مناسب نتایج بهتری را نیز شاهد خواهیم بود.

گفتنی است؛ در پایان مراسم با حضور مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، تیم‌های برگزیده کشوری معرفی و تجلیل شدند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان