۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مسئولان با ابتکارات جدید ملت را خوشحال کنند/در تصمیم‌گیری‌های بین‌المللی دقت داشته باشید
کد خبر: ۲۶۰۱۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۱۲ ساعت: ۱۲:۵۵ ↗ لینک کوتاه

رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری:

مسئولان با ابتکارات جدید ملت را خوشحال کنند/در تصمیم‌گیری‌های بین‌المللی دقت داشته باشید

رهبر انقلاب اسلامی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری تصریح کردند: در تصمیم‌گیری های بین المللی دقت داشته باشید دشمن تمام توان خود را به کار گرفته تا نظام جمهوری اسلامی را نابود کند.

مسئولان با ابتکارات جدید ملت را خوشحال کنند/در تصمیم‌گیری‌های بین‌المللی دقت داشته باشید
به گزارش صبح قزوین ؛ بیانات رهبر انقلاب اسلامی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری دوازدهم با سلام و صلوات بر حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام آغاز شد.
محورهای سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم دوازدهین دوره ریاست جمهوری بدین شرح است:
تصادف و تقارن این مراسم و جلسه با ولایت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) برای دلهای مشتاق ایران مایه تفال و تبرک است.
امروز: اهمیت این جلسه از دو نظر است: یکی اینکه آغاز یک دوره‌ی مدیریت جدید کشور است که این امیدواری وجود دارد که ان‌شاءالله مسئولانی که همراه با رئیس‌جمهور محترم و منتخب وارد میدان عمل خواهند شد، با ابتکارات و توانمندی‌های بیش از گذشته ملت را خرسند کنند و همین خواسته‌ها و مطالبی که رئیس‌جمهور محترم بیان کردند، این‌ها را برآورده کنند.
جهت دوم این است که این جلسه نماد مردم‌سالاری است. این دوازدهمین جلسه از این قبیل -از اول انقلاب تا امروز- است؛ یعنی ملت ایران دوازده مرتبه از آغاز انقلاب در انتخاب مدیران طراز اول کشور نقش‌آفرینی کرده‌اند؛ این خیلی مسئله‌ی مهمی است.
انقلاب اسلامی آمد و مردم را از حاشیه به متن آورد و مردم صاحب اختیار شدند، این 12 بار است که نتیجه گزینش مردم برای قوه مجریه مشخص می‌شود.
یاد کنیم از امام بزرگوارمان که برکات عزم راسخ ، ایمان عمیق و بصیرت بی‌پایان آن مرد بزرگ این دستاوردها را به ملت ایران داد.
ما باید افتخار کنیم در دورانی قرار داریم که خداوند مرد بزرگی را برگزید که توانست این اقیانوس را به تلاطم در آورد، این مسئله کوچکی نیست که توانست جهت حرکت مردم و ملت ایران را تغییر دهد.
پنج مجلس خبرگان و پنج شورای شهر و روستا را تشکیل داده.اینها همه از برکت انقلاب است.
نسل جدید ما فراموش نکند؛ ما دوره قبل از انقلاب دیکتاتوری را، در حاشیه بودن مردم و بی اعتنایی به مردم در امر حکومت را با همه وجود دیدیم.
مردم قبل از پیروزی انقلاب هیچ نقشی در مدیریت کشور و تعیین مدیران نداشتند. روسا، سلاطین و پادشاهان می آمدند؛ می رفتند و مردم فقط تماشاچی بودند.
انقلاب اسلامی آمد مردم را از حاشیه به متن آورد.مردم صاحب اختیار شدند. این دوازدهمین باری است که نتیجه گزینش مردم از اول انقلاب برای مدیریت قوه مجریه مشخص می شود.
در این دوران قریب 40 سال یک سلسله به هم پیوسته مسئولان هستند که هر کدام به سهم خود تلاش و ایفای نقش کردند
امروز محصول کار مجموعه دست اندرکاران جمهوری اسلامی در اختیار مسئولانی است که از امروز با رسمیت مشغول کار می شوند.
کسانی که مسئولیت پیدا می کنند باید بر این سرمایه ملی بیفزایند و آن را تحویل مدیران بعد دهند.
در این 4 دهه ملت و دولت کارهای بزرگی انجام دادند. زیربناهای علمی و فکری و اجرایی فراوانی در کشور به وجود آمده که قبل از انقلاب وجود نداشت. این زیربناها سکوهای پرش این ملت هستند برای آینده.
نسل های جدید با تفکر انقلابی و سرشار از انگیزه تربیت شده اند. در تصمیم‌گیری های بین المللی دقت داشته باشید دشمن تمام توان خود را به کار گرفته تا نظام جمهوری اسلامی را نابود کند.
یکی از نکاتی که اصرار دارم تکرار کنم و نگذارم از ذهن کسی بیرون برود حضور دشمن و ترفندهای دشمن است.
امام علی می‌فرمایند: اگر شما در سنگر خوابتان برد، در سنگر مقابل که دشمن شماست ممکن است چشم بیداری علیه شما فعالیت کند. نباید مراقبت را فراموش کرد، مسئولان مخاطب اول این سخن هستند. دشمن کارهای مختلفی انجام می‌دهد اما مسئولان ما آب‌دیده شدند.
آنچه که ما عرض می‌کنیم این است که توانستند به حمد الله با دنیا همکاری کنند، مسئولان این کشور در طول این دهه؛ علی‌رغم اینکه دشمنان همواره خواستند ملت ایران را منزوی کنند ملت منزوی نشده است و با دنیا همکاری کرده و با نظام استکبار و سلطه مقابله جدی کرده است.
ما تحریم شدیم و این تحریم موجب شد که چشم ما بر روی امکانات خودمان باز شود.امروز علی رغم میل و خواست دشمن از لحاظ سیاسی و امنیتی قوی هستیم. اموز جمهوری اسلامی با وجود این همه تحریم و دشمنی قوی‌تر از گذشته است.
خیلی از ظرفیت‌ها را دار بودیم اما نمی‌دانستیم و از آنها غافل بودیم، وقتی تحریم شدیم به خود آمدیم و ظرفیت‌های موجود داخلی را پیدا کردیم و از آن‌ها استفاده کردیم.
دشمنی‌های صریح دشمن ما را مقاوم‌تر کرده، برخی به صراحت دشمنی می‌کنند، بعضی‌ها دشمنی‌هایشان با دست چدنی در دستکش مخملی است.
ما امروز به مراتب قوی‌تریم از سالهای اول؛ راه‌های مقابله با دشمن را بلدیم. امکانات هم بیشتر داریم و از دشمن و ترفندهای دشمن هیچ هراسی نداریم. ما کمبودهای فراوانی داریم، این را از نظر دور نمی‌دانیم و انکار نمی‌کنیم. انکار هم نکنیم که ظرفیت‌های بسیاری در اختیار ماست.
ما می‌توانیم از ظرفیت‌های بهره‌برداری نشده استفاده کنیم.مسئولان کشور خصوصا مجموعه‌ای که به‌زودی تشکیل می‌شود، سکان‌دار نظام پر ظرفیتی است.
نظام جمهوری اسلامی و کشور عزیز ما یک نظام پرظرفیت و پر استعداد است و این استعداد‌ها را باید شناخت و دانه به دانه از آنها بهره‌برداری کرد.
مسئولان با تکیه بر هویت انقلابی، کار جهادی، حمایت مردمی، انبوه سرمایه‌های مادی و معنوی می‌توانند کشور را پیش ببرند و من سه جهت گیری را توصیه می‌کنم؛ اول پرداختن به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم در اولویت قرار دارد.
پرداختن به مسائل داخلی، پرداختن به مشکلات مردم و مسئله معیشت و اقتصاد که باید در طول این چهار سال به حد قابل قبولی برسد. جهت‌گیری دوم تعامل گسترده با دنیاست. این درست نقطه مقابل آن است که دشمنان ما و سلطه گران عالم به دنبال آن هستند، ما می‌توانیم با دنیا ارتباط گسترده‌ای داشته باشیم و به ملت‌ها و دولت‌ها کمک کنیم و از کمک آن‌ها هم بهره‌مند شویم.
دربرابر هر سلطه‌طلبی با صلابت و قدرت ظاهر شوید، آن سلطه‌طلب هرکس که می‌خواهد باشد، امروز از همه متجاوزتر و وقیح‌تر رژیم ایالات متحده آمریکاست.
چهار دهه تجربه فعالیت بین‌المللی به ما نشان می‌دهد که هزینه تسلیم در برابر قدرت‌های زورگو به مراتب بیشتر از هزینه ایستادگی در برابر آن‌هاست. تسلیم شدن در برابر قدرت‌های زورگو، ملت‌ها را بیچاره می‌کند و راه‌های پیشرفت آن‌ها را دور می‌کند و هزینه‌های سنگینی هم به دنبال خواهد داشت.

نظام جمهوری اسلامی پیشرفت و حرکت کرده و شعارهای خود را برجسته‌تر کرده است. ما به توفیق الهی با استکبار و نظام سلطه از سر تسلیم وارد نشدیم، تسلیم آنها نشدیم و بر سر خواسته‌های آن‌ها با آنان سازش نکردیم، امروز از دیروز قدرتمند و تواناتریم و امکانات بیشتری داریم.
این مسئولیت و توانایی را امانت بدانید، همان‌طور که امام علی (ع) فرمودند این امانت در گردن توست، لذا باید حفظ امانت کرد.
توصیه بعدی این است که ما وقتمان کم است، کارمان بسیار است، اولویت‌هایی را باید رعایت کرد، هم در هزینه‌کرد‌ها و هم برنامه‌ریزی‌ها؛ در همه کارها اولویت‌ها را در نظر بگیرید.
امروز اولویت همین نکته‌ای است که رئیس جمهور اعلام کرد؛ ریشه کن کردن فساد و توجه به عدالت در اولویت قرار دارد. باید با برنامه حرکت کرد؛ برنامه ششم برنامه جامعی است، سال گذشته سال شروع برنامه بود، باید با دقت کامل و پیش بینی امکانات حرکت کرد.
اتحاد ملت را مهم بشماریم هرچه داریم از اتحاد ملت در بین خودشان و اتحاد مردم با مجریان است، التهاب‌آفرینی نشود، این اتحاد را حفظ کنید، دو‌دستگی‌های مضر ایجاد نشود.
مردم سلایق و نظرات مختلفی دارند، باید اجازه دهیم مردم در کنار هم زندگی آسوده‌ای داشته باشند. اجازه دهید مخالفان انتقاد کنند و نظر مخالف دهند، نباید آشفته شد، نقص هم در کار ما کم نیست، انتقاد را به معنی تحمل کردن بپذیرید.
به میان مردم بروید، با مردم بی‌واسطه مرتبط شوید از مردم بشنوید، این از کارهای بسیار مهم است. گزارشاتی که به ما رسیده هرچند صادقانه هم باشد خیلی تفاوت می‌کند با آنچه که انسان با رفتن در میان مردم مشاهده می‌کند.
قدر نیروهای انقلابی و پر انگیزه را بدانید، نیروهای مومن و پرانگیزه کسانی هستند که در مشکلات کشور را حفظ می‌کنند و سینه سپر می‌کنند. در تصمیم‌گیری‌های بین‌المللی به یاد داشته باشید دشمن همه توان خود را به کار برده که نظام را نابود کند.
تعامل بین‌المللی نباید ما را از این نکته که دشمنانی هستند که به نابودی ما کمر بسته‌اند غافل کند، آنها از هر بهانه‌ای هم استفاده می‌کنند.
موشک ماهواره‌بر به فضا پرتاب می‌کنید و می‌بینید که با این کار علمی و فنی دشمن جنجال به پا می‌کند.به خدا توکل و وعده نصرت الهی را باور کنید .شما در راه اقامه دین و ایجاد حاکمیت الهی هستید پس باور کنید خداوند شما را نصرت میدهد بدانید اینده متعلق به شماست.


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان