۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین رویکرد نظارتی و حمایتی دو رکن اصلی خانه مطبوعات است
کد خبر: ۲۶۰۱۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۱۲ ساعت: ۹:۴۷ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

رویکرد نظارتی و حمایتی دو رکن اصلی خانه مطبوعات است

نماینده مردم قزوین در مجلس بیان کرد: رویکرد حمایتی و نظارتی دو رکن اصلی خانه مطبوعات است که این خانه باید عامل وحدت و همدلی بین اصحاب رسانه در استان شود.

رویکرد نظارتی و حمایتی دو رکن اصلی خانه مطبوعات است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ سید حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس روز گذشته(چهارشنبه) در دیدار اعضای خانه مطبوعات قزوین با اشاره به نقش مهم و خطیر رسانه اظهار کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش مهمی در تنویر افکار عمومی دارند.


وی افزود: خبرنگاران استان قزوین قشری نجیب و فرهیخته هستند که با تلاش، زحمت، صداقت و تعهد درصدد انجام درست رسالت خود هستند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه عده ای به دنبال ایجاد دودستگی در بین اصحاب رسانه هستند، عنوان کرد: خانه مطبوعات می‌تواند با ایجاد همدلی و وحدت در بین اصحاب رسانه، آنها را در انجام رسالت خود یاری کند.

وی رویکرد حمایتی و نظارتی را دو رکن اصلی خانه مطبوعات عنوان و خاطرنشان کرد: درصورتی می توان شاهد وجود مطبوعاتی سالم بود که این دو رکن به خوبی رعایت شود، در غیر این صورت سلامت مطبوعات تضمین نمی‌شود.

زرآبادی با اشاره به مشکلات اصحاب رسانه مخصوصا در حوزه معیشتی تأکید کرد: همه باید تلاش کنیم تا مشکلات صنفی این قشر زحمتکش از جمله نداشتن پوشش بیمه مناسب و حقوق مکفی، نبود امنیت شغلی و برخوردار نبودن از مسکن مناسب رفع شود.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس آماده هستند تا خلا قانونی و نظارتی خبرنگاران بررسی و در کاهش آن کمک کنند، اضافه کرد: خانه مطبوعات باید به دور از نگاه سیاسی و با یک نگاه صنفی به دنبال ارائه خدمات به جامعه رسانه ای باشد.

نماینده قزوین در مجلس یکی از راه های توانمندسازی مالی رسانه های استان قزوین را تقسیم عادلانه آگهی و رپرتاژ دانست و ادامه داد: با بسترسازی مناسب می توان اصحاب رسانه را از حقوق کافی برخوردار و اقتصاد رسانه را تامین کرد که تحقق این امر مستلزم حرکت در مسیر درست است.

وی در پایان یادآور شد: تلاش خواهیم کرد تا جلسه ای با مجمع نمایندگان استان و اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قزوین برگزار شود.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان