۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین جهاد دانشگاهی به دنبال اتصال چرخه دانشگاه و صنعت است
کد خبر: ۲۶۰۰۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۱۱ ساعت: ۱۶:۴۵ ↗ لینک کوتاه

سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی:

جهاد دانشگاهی به دنبال اتصال چرخه دانشگاه و صنعت است

سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به دنبال اتصال چرخه دانشگاه و صنعت است، گفت: هدف این مرکز آموزش رشته‌های مهارتی و اشتغال‌زا در جهت ورود جوانان به بازار کار است.

جهاد دانشگاهی به دنبال اتصال چرخه دانشگاه و صنعت است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، به مناسبت بزرگداشت سالروز جهاد دانشگاهی صبح امروز (چهارشنبه) توری جهت بازدید خبرنگاران از فعالیت‌های این مجموعه ترتیب داده شده بود تا اصحاب رسانه از نزدیک شاهد فعالیت‌های این مجموعه باشند.

در ابتدای این برنامه، از معاونت فرهنگی و طرح تالیف کتب آموزش زبان انگلیسی بازدید شد و مهدی گلدوزها معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قزوین تصریح کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری لازمه رسیدن به عزت، استقلال و پیشرفت کشور ترویج فرهنگ جهاد است.
وی افزود: جهاد دانشگاهی یکی از مجموعه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی محسوب می‌شود و نهادی دولتی نیست، جهاد مجموعه‌ای است که پس از انقلاب فرهنگی در کشور شکل گرفت، هدف انقلاب علاوه بر جبران عقب ماندگی های قبل سرعت‎بخشی در رسیدن به شئون تمدنی است.

این مسئول ادامه داد: جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی است و هدف آن دادن روحیه جهادی به بدنه دانشگاه است تا با جبران عقب ماندگی‌های گذشته سرعت پیشرفت خود را به سایر دانشگاه‌ها رسانده و در این مسیر پیشرو باشد.
گلدوزها تصریح کرد: سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی با یک ساختار کاملا دانشگاهی و دانشجویی با قابلیت ایجاد ساختارهای جدید همانند کانون‌ها و انجمن‌های علمی برای ارتباط گیری با بدنه دانشگاهی است که هم اکنون درهمه دانشگاه حضور داشته و خالق ایده‎های نو در فضای دانشگاهی است.

در ادامه خبرنگاران از محل تحقیق و تدوین کتب آموزش زبان انگلیسی با عنوان ایت (8) بازدید کردند و پس از آن از معاونت آموزشی مجموعه جهاد دانشگاهی دیدن کردند.

فرشاد پیله‌چی سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی پس از معرفی بخش‌های مختلف در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: اگر جوانان روحیه پژوهش محور داشته باشند در مسیر و چرخه اشتغال قرار می‌گیرند .
وی افزود: یکی از اهداف اصلی این مرکز آموزش رشته‌های مهارتی و اشتغال‌زا در جهت ورود جوانان به بازار کار است.

این مسئول ادامه داد: معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی در 2 بخش بلند مدت و کوتاه مدت فعالیت می‌کند و به دنبال اتصال چرخه صنعت و دانشگاه است.
پیله‌چی تصریح کرد: این مرکز در حوزه‌های پزشکی، معماری، فنی مهندسی، کشاورزی، علوم کامپیوتر، فرهنگ و هنر، فضای مجازی و موارد دیگر در بخش کوتاه مدت و در 10 کد رشته در مقاطع کاردانی و کارشنای به شکل بلند مدت دانشجو می‌پذیرد.

پس از بازدید از بخش آموزشی خبرنگاران از مرکز درمان ناباروری و تله مدیسین جهاد دانشگاهی، بخش طراحی و ساخت اسباب بازی‌های منطبق با سبک و فرهنگ زندگی ایرانی-اسلامی و آزمایشگاه پاتوبیولوژی دیدن کردند.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان