۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین درخشان; توان حضور در مسابقات جهانی نوجوانان را نداریم/ هزینه حضور در شیلی شبی ۵۶۰ دلار است
کد خبر: ۲۶۰۰۹۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۱۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

درخشان; توان حضور در مسابقات جهانی نوجوانان را نداریم/ هزینه حضور در شیلی شبی ۵۶۰ دلار است

رئیس فدراسیون جودو گفت: حضور در مسابقات جهانی با این سبک نیاز به برنامه ریزی دارد که متاسفانه ما توان لازم برای این کار را نداریم.

درخشان; توان حضور در مسابقات جهانی نوجوانان را نداریم/ هزینه حضور در شیلی شبی ۵۶۰ دلار است

محمد درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین ، در مورد دلیل اعزام نشدن تیم ملی نوجوانان جودو به مسابقات جهانی شیلی، اظهار داشت: ما تیم را به مسابقات جهانی شیلی اعزام نمی‌کنیم چون از اول بنا بر این بود که تیم را اعزام نکنیم. این اعزام نشدن چند دلیل دارد یکی اینکه فرصت خیلی کم است و با پتانسیلی که جوانان ما دارند در عرض یک یا دو ماه نمی‌شود یک تیم را آماده و راهی شیلی کرد. چنین رویدادی با این سبک نیاز به برنامه‌ریزی دارد که متاسفانه ما توان لازم برای این کار را نداشتیم.

وی در ادامه، افزود: موضوع دوم بحث فنی است. وقتی در مسابقات قرقیزستان شرکت کردیم خیلی کارشناسانه و دقیق به سطح فنی بچه‌های تیم ملی پی بردیم و متوجه شدیم که سطح فنی ما تا چه‌ اندازه‌ای است. همانجا متوجه شدیم که اگر بخواهیم در مسابقات بین‌المللی شرکت کنیم توان و قدرت‌مان را باید افزایش دهیم و اگر این اتفاق رخ ندهد حضور در تورنمنت بین‌المللی هیچ فایده‌ای ندارد.

رئیس فدراسیون جودو در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: موضوع دوم روانشناختی است وقتی در چنین سنینی ورزشکاران ما بدون آمادگی و بدون برنامه‌ریزی در مسابقات مختلف شرکت کنند متحمل شکست‌های سنگین می‌شوند، چون در رقابت‌های نامتعادل و نابرابر حاضر می‌شوند که این می‌تواند بار روانی سنگینی روی جودوکاران نوجوان داشته باشد. موضوع بعدی بحث مالی است، یعنی هزینه‌ها در کشور شیلی بسیار بالا است و ما ترجیح می‌دهیم این هزینه‌ها را برای اردوهای داخلی صرف کنیم. اکنون برای هر اتاق یک نفره در شیلی 300 دلار و برای هر اتاق دو تخته 560 دلار باید پرداخت کنیم که این هزینه بسیار بالا است.

درخشان در ادامه صحبت‌های خود، گفت: من حتی برای کاهش مبلغ هزینه‌های کشور میزبان به فدراسیون جهانی نامه زدم و علت این امر را جویا شدم که رئیس فدراسیون جهانی که به فکر توسعه رشد جودو در دنیا است در رده نوجوانان باید هزینه‌های کلاس را بدهد تا در یک تورنمنت حاضر شود که متاسفانه رئیس فدراسیون جهانی پاسخ من را نداده است. این قیمت‌ها بسیار نامتعارف است و ما تلاش می‌کنیم در داخل کشور برای نوجوانان و جوانان اردوهای منظمی برگزار کنیم. دوره قبلی استعدادها برگزار شد، 15 روز دیگر ما در یزد دوره بعدی استعدادها را برگزار خواهیم کرد.

وی در مورد استعفای میران از مدیریت فنی تیم‌های ملی جودو عنوان کرد: میران نزد من آمد و با توجه به شرایط روحی که دارد اعلام کرد با توجه به فوت بردارم که سال گذشته این اتفاق رخ داد از لحاظ روحی و روانی آمادگی فعالیت را ندارم. ما هم پذیرفتیم او آمادگی روحی و روانی برای ادامه همکاری با ما را ندارد.

انتهای پیام/ر

 

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان