۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ساخت اسباب بازی‌های ایرانی یک طرح کم نظیر ملی است/ جهاد از حداقل‌ها حداکثرها را می‌سازد
کد خبر: ۲۶۰۰۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۱۱ ساعت: ۱۵:۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین:

ساخت اسباب بازی‌های ایرانی یک طرح کم نظیر ملی است/ جهاد از حداقل‌ها حداکثرها را می‌سازد

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین با بیان اینکه جهاد از حداقل‌ها حداکثرها را می‌سازد، گفت: طراحی و ساخت اسباب‌بازی‌های ایرانی-اسلامی در قزوین یک طرح کم نظیر ملی است.

ساخت اسباب بازی‌های ایرانی یک طرح کم نظیر ملی است/ جهاد از حداقل‌ها حداکثرها را می‌سازد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین نشست خبری رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین با اصحاب رسانه ظهر امروز (چهارشنبه) در سالن جلسات این سازمان برگزار و در ابتدای این جلسه تفاهم‌نامه‌ همکاری در حوزه آموزش بین جهاد دانشگاهی و خانه مطبوعات استان قزوین امضا شد.

محمدحسین فائزی با بیان اینکه مجموعه فعالین جهاد دانشگاهی را قشر جوان و تحصیل کرده تشکیل می‌دهند، گفت: اقدامات بزرگی به همت جوانان متخصص، متعهد و انقلابی در جهاد دانشگاهی آغاز شده شده که توان رقابت با کارهای بین‌المللی را داراست.

وی ادامه داد: تالیف کتاب زبان انگیسی منطبق با نیاز و فرهنگ ایرانی-اسلامی باعنوان ایت (8) برای اولین بار در کشور، به همت و تلاش جوانان انقلابی در جهاد دانشگاهی در حال اجرا است.

این مسئول اضافه کرد: پروژه طراحی و ساخت اسباب بازی‌های ایرانی در جهت شناساندن سبک زندگی ایرانی و اسلامی یک طرح کم نظیر ملی است که توسط متخصصین جوان این مرکز ساخته شده و در آینده نزدیک شاهد بروز و ظهور جدی‌تر آن را خواهیم بود.

فائزی افزود: مرکز درمان ناباروری و تله مدیسین یه پروژه جدی و موضوع بسیار مهمی در فضاهای علمی محسوب می‌شود که استان را صاحب دانش فنی کرده است؛ چرا که در فضاهای علمی ثبت و خلق یک دانش فنی و تجاری سازی آن فرآیندی بلند مدت برای مجموعه‌ای با نیروی انسانی با سابقه و فعالیتی مستمر در طول زمان است اما این اتفاق برای استان قزوین در مدت زمان بسیار کوتاه و از سال 90 تاکنون افتاده است.

وی بر4 نکته مهم و اقدام شده در جهاد دانشگاهی تاکید و اظهار کرد: تاکید ما بر ایجاد و فعالیت در فضایی علمی است، بزرگترین آفت فضای فناورانه اقدامات و نگاه‌های سیاسی است به همین جهت مجموعه جهاد دانشگاهی فارغ از تمام جریانات سیاسی و سیاست‌بازی‌های حزبی است، اگر این نگاه وجود نداشت شاهد هیچگونه رشدی در این مجموعه نبودیم و معتقدیم که جوان انقلابی به دور از حواشی برای رفع نیازهای کشورش تلاش می‌کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین ادامه داد: برای ایجاد فضای علمی جذب نیروی کارآمد، متعهد، مومن و انقلابی نیز در دستور کار قرار داشته است؛ معدل بیش از 100 نیروهای شاغل در جهاد دانشگاهی علی‌رغم سن کم و تجربه محدود بسیار بالاست و نیروهای فعال در این نهاد بسیار توانمندند.

فائزی تصریح کرد: یکی از نکات دیگر تاکید بر اثبات کارآمدی جوان مومن و انقلابی است و به لطف خداوند توانستیم این موضوع را اثبات کنیم که جوانان متخصص وتوانمندی هستند که تمام قد ایستاده‌اند تا برای مردم و در مسیر رشد و ترقی کشور تلاش کنند.

وی با اشاره به سومین نکته حائز اهمیت در مجموعه جهاد دانشگاهی اظهار کرد: تاکید بر عدم اتکا به منابع دولتی یکی دیگر از نکات قابل توجه است، در بسیاری از نهادها با ادعای نبود منابع مالی دولتی فعالیت مثمرثمری انجام نمی‌شود اما جهاد دانشگاهی با نگاه انقلابی از حداقل‌ها حداکثرها را تولید می‌کند و تاکنون نیز ثابت کرده‌ایم و اعتقاد داریم که با نگاه انقلابی و فعالیت جهادگرانه بسیاری از کارها قابل انجام است.

این مسئول به چهارمین نکته مهم اشاره و افزود: تاکید بر ماموریت‌گرایی یکی دیگر از نکات مهم و اقدامات اجرایی مجوعه جهاد دانشگاهی است، طبق استناد بالا دستی استانی فعالیت‌هایی که اولا نیاز استان یا کشور را رفع می کند و دوما در توانایی ما می‌گنجد باید در اولویت قرار بگیرد، به عنوان مثال پروژه تدوین کتاب ایت(8) یکی از این نمونه‌هاست که در استان قزوین در حال اجراست و در شورای عالی انقلاب فرهنگی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

فائزی در خاتمه با اشاره به تدوین 4 جلد از کتاب آموزش زبان انگلیسی ایت (8)، گفت: هفته آینده از کتاب آموزش زبان انگلیسی 8 که منطبق با فرهنگ ایرانی-اسلامی کشور تدوین شده به صورت ملی در تهران رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان