۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین خوشحالی مربیان ایران از حذف کشتی گیران رژیم صهیونیستی و استقبال بسیار کم تماشاگران/ حمایت افغانستانی‌ها از نمایندگان ایران
کد خبر: ۲۶۰۰۵۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۱۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

خوشحالی مربیان ایران از حذف کشتی گیران رژیم صهیونیستی و استقبال بسیار کم تماشاگران/ حمایت افغانستانی‌ها از نمایندگان ایران

بعد از حذف هر دو نماینده رژیم اشغالگر قدس در اوزان ۵۵ و ۸۴ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد جوانان جهان مربیان تیم ملی کشورمان از این موضوع ابراز خوشحالی کردند.

خوشحالی مربیان ایران از حذف کشتی گیران رژیم صهیونیستی و استقبال بسیار کم تماشاگران/ حمایت افغانستانی‌ها از نمایندگان ایران

به گزارش خبرنگار اعزامی صبح قزوین از فنلاند، روز دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان از ساعت 10 صبح امروز به وقت محلی در تامپره فنلاند آغاز شده است که نمایندگان کشورمان در اوزان 55، 66، 84 و 120 کیلوگرم به مصاف حریفان رفته اند.

* با وجود میزبانی چنین مسابقات مهمی، اما استقبال تماشاگران فنلاندی از این رقابت ها بسیار سرد و اندک است به طوری که حتی یک دهم از سکوهای اندک سالن مسابقات که چیزی حدود 1000 تا 1500 صندلی دارد پر نشده است. به نظر می رسد همانطور که تبلیغات بسیار ضعیف و اندکی در سطح این شهر شده است و بیشتر مردم تامپره از برگزاری چنین مسابقاتی در آن بی اطلاع هستند در مجموع علاقه چندانی به کشتی در میان آنها وجود ندارد.

بیشتر حاضران روی سکوها اعضای تیم های شرکت کننده و عوامل برگزاری مسابقات هستند. حتی روز گذشته که افتتاحیه مسابقات برگزار شد شاهد استقبال چندانی نبودیم.

* نناد لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی کشتی که روز گذشته در مراسم افتتاحیه حاضر شده بود امروز در سالن مسابقات حضور ندارد. گفته می شود او فنلاند را ترک کرده است. 

* از نکات جالب توجه حضور تماشاگران افغانستانی در سالن مسابقات است. آنها در طول رقابت ها حامی کشتی گیران کشورمان هستند و بارها به تشویق نمایندگان ایران پرداختند. تعدادی از ایرانیان ساکن فنلاند نیز از شهرهای اطراف و تامپره در سالن حضور دارند.

* مجید ترکان مدیر تیم های ملی کشتی پابه نیز از روی سکوهای مسابقات نکات فنی مورد نظر را به کشتی گیران منتقل می کند.

* امروز رژیم صهیونیستی 2 کشتی گیر در اوزان 55 و 84 کیلوگرم داشت که احتمال برخورد آنها با نمایندگان کشورمان در مراحل بعد وجود داشت، اما خوشبختانه هر دو کشتی گیر در همان دور نخست با نتایج 10 بر صفر مغلوب نمایندگان چین و کانادا شدند تا خیال نمایندگان کشورمان راحت شود. مربیان تیم ملی بعد از اینکه پرویز عالی، سرپرست تیم ملی کشتی آزاد جوانان این خبر را به آنها داد ابراز خوشحالی کردند.

 

 

در مسابقات جهانی سال گذشته عرفان آینی در وزن 55 کیلوگرم حالی که از شانس های اصلی کسب مدال برای ایران بود به علت عدم رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی در دور اول از گردونه مسابقات کنار رفته بود.

* با وجود اینکه سالن مسابقات وسعت زیادی دارد و مسابقات روی 4 تشک برگزار می شود، اما مسئولان برگزار کننده مکان بسیار نامناسبی برای خبرنگاران و گزارشگران در نظر گرفته اند به صورتی که در گوشه ای از سالن واقع شده است و عملا پیگیری نتایج 2 تشک از مسابقات را بسیار سخت و مشکل کرده است. با وجود اعتراض خبرنگاران تغییری در این موضع حاصل نشد و عنوان شد در صورت تمایل می توانند به مکان های عمومی که در جایگاه تماشاگران وجود دارد، بروند.

* بعد از پیروزی نادر نصری در دیداری نزدیک و نفس گیر مقابل حریف قزاقستانی، مربی این کشتی گیر در مسیر خروج از سالن نکات فنی و ضعف های کشتی گیرش را در مصاف با نماینده کشورمان به او گوشزد می کرد و آموزش می داد.

انتهای پیام/ا

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان