۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اختتامیه دومین جشنواره "مد و لباس ایرانی-اسلامی" در قزوین برگزار شد
کد خبر: ۲۵۹۹۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۱۱ ساعت: ۹:۳۶ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

اختتامیه دومین جشنواره "مد و لباس ایرانی-اسلامی" در قزوین برگزار شد

با حضور مسئولان کشوری و استانی اختتامیه دومین جشنواره "مد و لباس ایرانی-اسلامی" در قزوین برگزار شد.

اختتامیه دومین جشنواره "مد و لباس ایرانی-اسلامی" در قزوین برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ مراسم اختتامیه دومین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی با عنوان «دختران مینودری» شب گذشته(سه‌شنبه) با حضور دکتر حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و جمعی دیگر از مسئولان استانی در سالن اجتماعات فرهنگسرا بانو قزوین برگزار شد.

مریم بیدخام مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در این مراسم اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره سوق دادن جوانان به سمت طرح‌های ایرانی اسلامی است تا با توجه به فرهنگ اصیل کشور خود، نگاه به درون داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید زیرساخت‌های ارزشی را مطابق با هویت اصلی خود بسازیم، افزود: استمرار در برگزاری نمایشگاه‌های این چنینی موجب اثربخشی و تغییر در نوع پوشش جامعه می‌شود چراکه تغییر در پوشش افراد به یکباره میسر نمی‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین خاطرنشان کرد: طی یک سال و نیم گذشته شاهد برگزاری ۵ نمایشگاه‌ مد و لباس ایرانی اسلامی در قزوین بودیم و همچنین برای نخستین بار نمایشگاه ویژه نوجوانان ۹ تا ۱۵ سال کشور در قزوین برگزار شد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه ۱۰۷ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در نهایت ۶۳ اثر در داوری مرحله اول انتخاب و سه طرح نیز در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفت.

این مسئول بیان کرد: در این جشنواره مسابقه زنده از طراحی تا دوخت با حضور ۴۰ طراح و خیاط برگزار شد، باید تلاش کنیم تا آثار برگزیده به سمت تولید انبوه رفته تا بتوانیم به یک صنعت در این حوزه تبدیل شویم.

وی تصریح کرد: ورود لباس با برند خارجی در واقع ظلم به نسل جوان است چرا که این امر در اشتغال جوانان تاثیرگذار است.

بیدخام در پایان گفت: باید با حمایت از تولیدکنندگان داخلی تلاش کنیم تا هویت ایرانی اسلامی در صنعت مد و لباس نهادینه شود و امیدوارم به زودی شاهد باشیم که لباس و پوشش مردم جامعه مطابق با هویت اصیل کشورمان باشد.

تولیدکنندگان طرح‌های جذاب ارائه دهند
در ادامه اکبر اسکندری‌نژاد مدیرکل ارشاد استان قزوین اظهار کرد: جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی یکی از ۳۵۰ هزار برنامه‌ای است که در دهه کرامت در سطح کشور برگزار شد که باید آثار اجرای چنین برنامه‌هایی را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: بخش قابل توجهی از این برنامه‌ها، تبلیغی بود اما برنامه‌هایی هم بود که به صورت محوری و اساسی با رویکرد فرهنگی برگزار و محتوای مطلوبی داشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از این برنامه‌ها، ساماندهی جشنواره‌های مد و لباس است که در آن ایده‌های هنرمندانه و جدید خلق و به لایه‌های مختلف جامعه معرفی می‌شود تا فضای عفت و حجاب در جامعه ما رنگ و بوی بهتری داشته باشد.

وی تصریح کرد: در جشنواره‌های مد و لباس باید تلاش کنیم تا با پرهیز از تکرار، برنامه‌هایی اجرا شوند که پویایی و نشاط بیشتر در آنها لحاظ شود.

اسکندری‌نژاد در پایان گفت: اصناف تولیدکننده پوشاک نیز باید به محصول ایده پرداز طراحان لباس توجه لازم را داشته باشند؛ ضمن اینکه در این جشنواره‌ها باید به صورت جدی‌تر به سمت تولید انبوه پیش رویم.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان