۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۱۰هزار فروشگاه پوشاک مفتخر به نشان "ساخت ایران" می‌شود/ طراحان قزوینی توان و ظرفیت بالایی دارند
کد خبر: ۲۵۹۹۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۱۱ ساعت: ۹:۲۶ ↗ لینک کوتاه

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور:

۱۰هزار فروشگاه پوشاک مفتخر به نشان "ساخت ایران" می‌شود/ طراحان قزوینی توان و ظرفیت بالایی دارند

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشوربا اشاره به اینکه طراحان قزوینی توان و ظرفیت بالایی دارند، بیان کرد: با ۱۰ هزار فروشگاه در سال ۹۶ هماهنگ شده که پوشاک و محصولات ایرانی را عرضه کنند و همه آنها مفتخر به نشان ساخت ایران خواهند بود.

۱۰هزار فروشگاه پوشاک مفتخر به نشان "ساخت ایران" می‌شود/ طراحان قزوینی توان و ظرفیت بالایی دارند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور شب گذشته(سه‌شنبه) در مراسم اختتامیه دومین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی «دختران مینودری» که در سالن اجتماعات فرهنگسرا بانو قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: اقدامات استان قزوین در برگزاری جشنواره مد و لباس بی نظیر بوده است که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه نباید دچار جشنواره زدگی شویم، افزود: جشنواره زدگی افتی است که همواره ما را تهدید می کند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور خاطرنشان کرد: موضوع مد و لباس سال‌ها مغفول مانده بود؛ اما اکنون متوجه اهمیت آن شده و به سمت دغدغه فرهنگی هنری مد و لباس پیش رفته‌ایم به طوری‌که طی سال‌های اخیر در این راستا اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: عرضه لباس از سوی طراحان داخلی موجب می‌شود که نگاه تولیدکنندگان به آن معطوف و به سمت محصولات داخل گرایش پیدا کنند.

قبادی با تاکید براینکه باید طرح‌ها متناسب با فکر و روحیه ایرانی اسلامی باشد، گفت: برگزاری جشنواره‌های مد و لباس موجب افزایش دغدغه می‌شود و توجه عموم را به سمت تولیدات داخلی جلب می‌کند.

وی تصریح کرد: کارگروه مد و لباس ایرانی به دنبال آن است که موضوع مد و لباس به عنوان یک موتور محرک با نگاه فرهنگی روشن شود و به سمت جلو حرکت کند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور عنوان کرد: باید توجه داشته باشیم که نفوذ و تهاجم فرهنگی همواره وجود دارد چراکه دشمن تلاش می‌کند لباس ایرانی را از تنش خارج کرده و لباس برگرفته از تفکر غرب را بر تن او کند.

وی اضافه کرد: اوج نفوذ و رخنه فرهنگی در پوشاک ملی کشور در دوره پهلوی دوم بود و ما که یک صنعتگر لباس و پارچه بودیم به سمت الگویی رفتیم که دشمنان و غرب در اختیار ما قرار می‌دادند.

در هر استان ۳۰۰فروشگاه نشان ساخت ایران می‌گیرند
قبادی با اشاره به اینکه تلاش طراحان لباس باید به سمتی باشد که تفکر غربی از جامعه ما زدوده شود، بیان کرد: لباس و سبک پوشش از مهم‌ترین عناصر فرهنگ و تمدن بشری است.

وی در ادامه گفت: لباس ابزار مهم تاریخ‌ساز و فرهنگ‌ساز در هر کشوری به شمار می‌آید ضمن اینکه طراحان لباس جریان ساز هستند و ادامه و استمرار فعالیت آنها تاریخ و فرهنگ کشور را ساخته و نهادینه می‌کند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور عنوان کرد: برای اولین بار پس از جشنواره فجر تهران شاهد برگزاری طراحی زنده در قزوین بودیم که حضور ۲۰ گروه در قزوین نشان‌دهنده آن است که طراحان قزوینی توان و ظرفیت بالایی دارند.

وی ادامه داد: با ۱۰ هزار فروشگاه در سال ۹۶ هماهنگ شده که پوشاک و محصولات ایرانی را عرضه کنند و همه آنها مفتخر به نشان ساخت ایران خواهند بود.

قبادی اضافه کرد: در هر استان بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ فروشگاه مفتخر به این نشان خواهند شد به جز استان تهران که دارای ظرفیت بیشتری است.

وی تاکید کرد: همه تلاش‌ها در این راستا است که با ایجاد استقلال در این حوزه وابستگی به غرب قطع شود چراکه بسیاری از کشورهای دیگر چشم به بازار ایران دوخته و اکنون نگران بازار خود هستند و بسیار در تکاپو و تلاشند تا جای پای خود را ثابت کنند.

این مقام مسئول در پایان گفت: اما طراحان و دغدغه مندان ایرانی بیدار شدند و به زودی زود بازار کشور را به طور کامل در دست خود خواهند گرفت و گام‌های بلندی در این مسیر به سوی رشد و بالندگی بر خواهند داشت.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان