۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اتخاذ تصمیماتی در ۱۶ بند برای واکنش متناسب به تحریکات آمریکا
کد خبر: ۲۵۹۷۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۱۰ ساعت: ۱۰:۶ ↗ لینک کوتاه

در جلسه هیات نظارت بر اجرای برجام صورت گرفت؛

اتخاذ تصمیماتی در ۱۶ بند برای واکنش متناسب به تحریکات آمریکا

در جلسه «هیات نظارت بر اجرای برجام» بر ضرورت پاسخ مقتدرانه و هوشمندانه ایران به تحریکات و موضع‌گیرهای آمریکا علیه کشورمان، تاکید شد.

اتخاذ تصمیماتی در ۱۶ بند برای واکنش متناسب به تحریکات آمریکا
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ، "هیات نظارت بر اجرای برجام " عصر روز گذشته (دوشنبه، 10 مردادماه) با حضور تمامی اعضا به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور تشکیل جلسه داد.

در این جلسه پس از استماع گزارش‌های وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی، آخرین وضعیت قانون تحریمی جدید آمریکا و تبعات آن مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

اعضای هیات نظارت، بر نقض تعهدات آمریکا در برجام به خصوص مفاد بندهای 26 و 28 و 29 تأکید داشته و بر ضرورت پاسخ مقتدرانه، متناسب و هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران به موضع گیری های دولت آمریکا تاکید کردند.

هیات نظارت، ضمن استقبال و حمایت از پیش نویس طرح قانون "مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه " که در مجلسمحترم شورای اسلامی در دست بررسی است، تصمیماتی را در 16 بند برای واکنش متناسب به تحریکات آمریکا اتخاذ نمود که متعاقبا توسط رئیس جمهور به دستگاه های ذیربط از جمله وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی ابلاغ خواهد گردید.

در این جلسه اعضای هیات نظارت ، همچنین از بیانیه اخیر کمیسیون مشترک برجام که توسط مسئول سیاست خارجی اروپا و رئیس کمیسیون مبنی بر" ضرورت پایبندی همه اعضا به همه مفاد برجام همراه با حسن نیت و در فضایی سازنده" منتشر شد، استقبال کرده و در عین حال بر ضرورت پیگیری جدی مطالبات کشورمان از این کمیسیون در جلسه بعدی آن تاکید کردند.

انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان