۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین راه اندازی مرکز اشتغالزایی ویژه معتادان بهبود یافته در آبیک
کد خبر: ۲۵۹۷۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۱۰ ساعت: ۸:۵۳ ↗ لینک کوتاه

کارآفرین آبیکی خبرداد:

راه اندازی مرکز اشتغالزایی ویژه معتادان بهبود یافته در آبیک

کارآفرین آبیکی از راه اندازی مرکز اشتغالزایی ویژه معتادین بهبود یافته در شهرک صنعتی کاسپین ۲ آبیک خبرداد.

راه اندازی مرکز اشتغالزایی ویژه معتادان بهبود یافته در آبیک
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین؛ بحث معتادان و اقداماتی که در رابطه با ترک آن‌ها در کشور انجام شده است فارغ از تمام آمارهایی که از طرف سازمان‌های مختلف منتشر شده‌اند نشان می‌دهد بیشترین مشکل در زمینه اعتیاد مشکل فرهنگی است.

اکثر قریب به اتفاق کسانی که معتاد هستند برای اشتغال با جواب منفی روبرو می شوند و همین عاملی می‌شود برای بازگشت کسانی که پاک‌شده‌اند و می‌خواهند زندگی سالمی داشته باشند.

وقتی فرد بهبود یافته می‌بیند جامعه او را تحویل نمی‌گیرد، نگاه‌های بسیار تحقیرآمیز،  برخوردها متناقض از طرف خانواده‌ها و جامعه سبب می‌شود به‌طور معمول این افراد به سمت اعتیاد برگردند.

معتادان بعد از خلاصی از زندان و همچنین بهبود از اعتیاد باید مورد توجه اجتماع واقع شوند و با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اشتغال آفرینی، جذب بازار کار شوند تا مجبور نباشند برای تامین هزینه‌های زندگی‌شان به عضویت باندهای قاچاق‌فروشی درآیند.

مهم‌ترین رویکرد توانمندسازی و اشتغال معتادان است
افشین خوش رفتار، مدیر موسسه آهنگ رهایی شرق اظهار کرد: موسسه آهنگ رهایی شرق از سال ۱۳۸۳ در حوزه آسیب‌های اجتماعی و برنامه های پیشگیرانه و مبارزه با مواد مخدر با مجوز سازمان بهزیستی در کشور فعالیت دارد.

وی افزود: بر اساس دستور مقام معظم رهبری و براساس بند ۵۷ برنامه ششم توسعه ۲۵ درصد از اعتیاد در کل کشور تا پایان این برنامه باید کاهش یابد‌.

خوش رفتار بیان کرد: مهم‌ترین رویکرد موسسه آهنگ رهایی شرق توانمندسازی و اشتغال معتادان است تا به اهداف برنامه ششم توسعه برسیم.

کار آفرین آبیکی تصریح کزد: مشکل اصلی معتادان بهبودیافته، برخوردی است که در جامعه با این افراد می‌شود، کسانی که پاک می‌شوند و ترک می‌کنند کسانی هستند که علاقه دارند در جامعه مورد توجه قرار بگیرند و دوباره به دامن جامعه برگردند.

وی افزود: وقتی رفتار درستی از طرف جامعه نمی‌بینند دوباره به سمت اعتیاد می‌روند؛ اگر بحث اشتغال معتادان جدی گرفته شود بخش قابل‌توجهی از مشکلات حل خواهد شد، بسیاری از اعتیادها به خاطر نبود شغل است.

مدیر موسسه آهنگ رهایی شرق ابراز کرد: بر همین اساس با هدف اشتغال آفرینی معتادین بهبود یافته برای راه اندازی مجموعه ای ویژه اشتغال معتادان بهبود یافته به شهرک صنعتی کاسپین ۲ مراجعه کردم که خوشبختانه با انسجام و کمک‌های دستگاه‌های مربوطه گام‌های اولیه در این زمینه برداشته شد.

۴۰ معتاد بهبود یافته مشغول به کار می‌شوند
این مسئول اذعان کرد: صدور مجوز که سال‌های گذشته بین یک سال تا ۶ ماه زمان می‌برد سازمان صنعت، معدن و تجارت یک روزه این مجوز را در اختیار ما قرار دارد.

وی گفت: با توجه به اصل ۴۴ و کمک مسئولین استانی و شهرستانی توانستیم یک روزه مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت را دریافت و در عرصه اشتغال معتادین بهبود یافته ورود پیدا کنیم.

خوش رفتار تصریح کرد: زمینی توسط توسعه برنامه ها در اختیار این موسسه قرار گرفته است که بتوانیم مجموعه ای برای معتادین بهبود یافته راه اندازی کنیم .

وی افزود: در این مجموعه اشتغال پایدار و توانمند سازی معتادان بهبود یافته مورد هدف است.

مدیر موسسه آهنگ رهایی شرق ابراز کرد: از ابتدای راه اندازی و ساختن این مجموعه از معتادین بهبود یافته استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه کار با معتادان بهبود یافته مشکل است، عنوان کرد: تمامی دستگاه‌ها ما را در این زمینه یاری کنند همانطور که تاکنون ما را یاری کردند.

خوش رفتار اذعان کرد: امیدوار هستیم این چالش جدی که خانواده‌ها و جامعه را تهدید می‌کند پشت سر بگذاریم تا معتادین بهبودیافته نیز بتوانند در کنار دیگر افراد جامعه زندگی کنند.

گفتنی است؛ با راه اندازی این مجموعه ۴۰ معتاد بهبود یافته مشغول به کار خواهند شد.
انتهای پیام/2002

منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان