۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین عهدشکنی آمریکا در برجام بارها به اثبات رسید/ نیازمند تصویب قوانین جدید برای مقابله با تحریم‌هاهستیم
کد خبر: ۲۵۹۵۵۳ نویسنده: بهمن طاهرخانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۹ ساعت: ۷:۵۹ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون قضایی مجلس:

عهدشکنی آمریکا در برجام بارها به اثبات رسید/ نیازمند تصویب قوانین جدید برای مقابله با تحریم‌هاهستیم

عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه نیازمند تصویب قوانین جدید برای مقابله با تحریم‌هاهستیم، بیان کرد: با اینکه کشورمان بارها اعلام کرده که به تعهداتش پایبند است، اما آمریکایی‌ها عهدشکن هستند و این موضوع در عمل به اثبات رسیده است.

عهدشکنی آمریکا در برجام بارها به اثبات رسید/ نیازمند تصویب قوانین جدید برای مقابله با تحریم‌هاهستیم
بهمن طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با اشاره به مغایرت تحریم‌های جدید آمریکا با قواعد بین المللی گفت: تحریم‌های جدید آمریکا که حاصل تصمیم مشترک کنگره و سنا است، به پشتوانه قدرت نظامی این کشور انجام شده است.

وی افزود: این اقدام از نظر عقلانیت سیاسی و نظام بین الملل موجه نبود و زنگ خطری برای بشریت و جامعه بین المللی است.

عضو کمیسیون قضایی مجلس بیان کرد: تحریم‌های چندباره طی سال‌های گذشته آمریکا بی سابقه نیست و سردمداران و نظام حاکم بر آمریکا طی 200 سال اخیر در بسیاری از کشورها دخالت‌های نامتعارفی داشته و مرتکب جنایت‌هایی شده اند. به عنوان مثال می‌توان از نقش این کشور در شکل گیری داعش و جنایت‌های این گروه تروریستی در عراق و سوریه نام برد.

وی اذعان کرد: البته هنوز قابلیت اجرای این تحریم‌ها مشخص نیست، اما این یک اقدام ضد بشری است.

طاهرخانی اتصریح کرد: تحریم‌های جامع آمریکا حتی اگر مستقیما به برجام لطمه نزند، تمهیدی است تا آمریکا با توسل به آن از تعهدات بین‌المللی اش در برجام سرباز زند.

وی بیان کرد: با اینکه کشورمان بارها اعلام کرده که به تعهداتش پایبند است، اما آمریکایی‌ها عهدشکن هستند و این موضوع در عمل به اثبات رسیده است.

با تصویب قوانینی در مجلس می‌توان واکنش مناسب انجام داد
این نماینده مجلس با بیان اینکه تحریم‌های نظام بین الملل مکانیسم خاص خودش را دارد، عنوان کرد: تحریم‌های داخلی کشورها هم بحث متفاوتی است؛ از این رو می‌توان گفت تحریم‌های اخیر از نوع داخلی و یک تصمیم درون مرزی است و وجه بین المللی ندارد، باید منتظر آینده بود که آیا این قضیه به برجام لطمه وارد خواهد کرد یا نه؟

طاهرخانی در پاسخ به سوالی دیگر درخصوص واکنش مجلس و دولت ایران به این اقدام گفت: پشتوانه نظام آمریکایی صهیونیست‌ها هستند و انتظار بیش از این را نباید از آنها داشت؛ اما اداره امور در جمهوری اسلامی ایران بر مبنای عقلانیت دینی و ارزشی است، بنابراین هرگونه عکس العملی باید هوشیارانه و حساب شده باشد و با تصویب قوانینی در مجلس می‌توان واکنش متناسب را انجام داد.

وی در پایان گفت: قبلا هم در مجلس قوانینی برای حفظ حقوق مردم و تمامیت ارضی ایران به تصویب رسیده است که می‌توان در ادامه آن قوانین جدیدی را تصویب کرد تا اقدام مناسبی در پاسخ به آمریکا باشد.
انتهای پیام/5001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان