۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین امکان پرداخت تفاضل دیه آتنا و بنیتا از محل بیت‌المال
کد خبر: ۲۵۹۴۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۸ ساعت: ۱۵:۵۹ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی قوه‌قضاییه خبر داد

امکان پرداخت تفاضل دیه آتنا و بنیتا از محل بیت‌المال

محسنی‌اژه‌ای گفت:در مواردی که جنایت، نظم عمومی را برهم زند و احساسات عمومی را جریحه‌دار کند و مصلحت در اجرای قصاص باشد و خواهان تمکن نداشته باشد، با درخواست دادستان و تایید رییس قوه‌قضاییه تفاضل از بیت‌المال پرداخت می‌شود.

امکان پرداخت تفاضل دیه آتنا و بنیتا از محل بیت‌المال
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری امروز خود در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه برخی افراد کماکان به شورای نگهبان هجمه دارند و اعضای شورای نگهبان را به قانون‌شکنی در ماجرای فتنه 88 متهم کردند گفت : در قانون مطبوعات این مسئله برای رسانه‌ها پیش بینی شده است. چنانچه کسی توهین و افترا به مقامات داشته باشد، می‌توان ورود کرد. امروز افرادی علیه نهادهایی که موثر هستند، سعی می‌کنند تخریب داشته باشند. خوشبختانه این نهادها نیز تحت تاثیر این فضاسازی‌ها قرار نگرفتند و نمی‌گیرند.

سخنگوی قوه‌قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده حسین فریدون گفت: پرونده مسیر خود را طی می‌کند و مانند سایر پرونده‌ها در مرحله تحقیقات است. تحقیقات به صدور قرار رسید. زمانی می‌توان قرار صادر کرد که توجه اتهام با قراین و شواهد و دلایل وجود داشته باشد. به این مرحله که رسید قرار صادر شد. قرار را که تامین کردند، از زندان آزاد شد و رسیدگی ادامه دارد و پس از تکمیل، نهایتا بازپرس اظهارنظر می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که قتل بنیتا شبه‌عمد است یا عمد افزود: در اینکه چه چیزی ثابت می شود قاضی و بازپرس باید اظهارنظر کنند. در مورد تفاضل دیه نیز ماده 428 قانون مجازات اسلامی، تعیین تکلیف کرده است. در این ماده آمده که در مواردی که جنایت نظم و امنیت عمومی را برهم زند یا احساسات عمومی را جریحه‌دار کند مثل این مورد یا برخی موارد مشابه مثل قتل آتنا و مصلحت در اجرای قصاص باشد و خواهان تمکن تفاضل را نداشته باشد، با درخواست دادستان و تایید رییس قوه قضاییه، مقدار مذکور از محل بیت المال پرداخت می شود.



انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان