۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پیگیری اظهارات بقایی از سوی دادستانی تهران
کد خبر: ۲۵۹۴۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۸ ساعت: ۱۵:۴۳ ↗ لینک کوتاه

در صد و پانزدهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه مطرح شد؛

پیگیری اظهارات بقایی از سوی دادستانی تهران

سخنگوی قوه قضاییه گفت:دادستان تهران اظهارات اخیر بقایی را پیگیری می کند.

پیگیری اظهارات بقایی از سوی دادستانی تهران
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در صد و پانزدهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز(یکشنبه) برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: حقیقتا کار خبرنگاری یک کار سخت و اثر گذار و پر مسئولیتی است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه حمید بقایی بعد از آزادی از زندان اظهاراتی در رابطه با قوه قضاییه مطرح کرد، نظر شما در این رابطه چیست؟، گفت: آنچه که در مورد این موضوع مطرح شده است را دادستان تهران توضیح خواهد داد و اقدامات لازم انجام می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه بیان داشت: به افراد توصیه می کنم که دشمنی ها باعث نشود که از مرز قانون خارج شوند و مواردی که بقایی مطرح کرده است صحیح نیست و مقداری که قانون اجازه دهد از جمله انتشار دستخط بقایی مبنی بر استفاده از سوئیت از سوی دادستانی تهران اقدام می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای افزود: انسان وقتی که وارد مبارزه با مفاسد می‌شود باید هزینه هنگفتی پرداخت کند، قوه قضاییه هم چند سالی است که با مفاسد اقتصادی مبارزه می کند و به مقابله با دانه درشت ها و یقه سفید ها پرداخته است و توصیه می کنم که اگر کسی کاری خلاف قانون انجام می‌دهد با آن برخورد شود و مدعی العموم وارد مسئله می شود، در مورد پرونده بقایی هم دادستانی تهران اظهارات وی را پیگیری می کند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: ابتدا برای پرونده حمید بقایی 50 میلیارد وثیقه صادر شد که وکیل وی نسبت به آن اعتراض کرد و پرونده به دادگاه رفت و حمید بقایی با آن مخالفت کرد و میزان وثیقه به 20 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد و در همه پرونده‌ها ممکن است میزان وثیقه کاهش و یا افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به پرونده متهمان پرونده بنیتا گفت: باید برای مجرمان حرفه ای بانک اطلاعاتی تهیه شود که اقدامات آن انجام شده است تا در مورد این مجرمان به گونه ای دیگر رفتار شود.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر تعیین وزیر جدید دادگستری و اینکه قوه قضاییه هم تعاملی در این خصوص با دولت دارد یا خیر؟، گفت: وزیر دادگستری تنها وزیری است که سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه در انتخاب آن نقش دارند.

وی افزود: در خصوص سایر وزرا تعامل این گونه نیست و وزرا تنها با معرفی رئیس جمهور و رأی اعتماد از مجلس مشخص می‌شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای با بیان اینکه وزیر دادگستری از ناحیه سه قوه پیشنهاد می‌شود،  تصریح کرد: دولت برای معرفی اقدام می‌کند و مجلس نیز متعاقبا رأی می‌دهد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر گزینه هایی مطرح شده اما هنوز قطعی نیست اما افرادی که تاکنون مطرح شدند طبیعتا به صورت رسمی اعلام خواهند شد، البته در این راستا تعاملاتی وجود دارد و تا لحظه آخر که این افراد معرفی می‌شوند با دولت نیز تعاملاتی صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای افزود:همانند سال‌های گذشته با تعامل گزینه هایی مطرح شدند که در کوتاه‌ترین زمان از مرجع قوه قضاییه به دولت معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان