۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین "سهم‌خواهی" هر روز آشکارتر از قبل!/ وضعیت طلاق سیاسی "روحانی" و اصلاح‌طلبان؟!
کد خبر: ۲۵۹۳۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۸ ساعت: ۱۰:۱۷ ↗ لینک کوتاه

در آستانه تحلیف و معرفی کابینه؛

"سهم‌خواهی" هر روز آشکارتر از قبل!/ وضعیت طلاق سیاسی "روحانی" و اصلاح‌طلبان؟!

فی‌الواقع از روز اول هم منظور آنها از تبیین شرایط برای وزرای جدید، نه لزوما همراهی این وزرا با دولت و رئیس‌جمهور که همراهی آنها با گفتمان اصلاحات بود؛ خواسته‌ای که روند اجباری طلاق سیاسی میان رئیس‌جمهور روحانی و اصلاح‌طلبان را سرعت بیشتری بخشیده است.

"سهم‌خواهی" هر روز آشکارتر از قبل!/ وضعیت طلاق سیاسی "روحانی" و اصلاح‌طلبان؟!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،«جلال میرزایی» از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس و عضو شورای مرکزی فراکسیون امید، به تازگی در یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا و در اشاره به چینش کابینه دوم رئیس‌جمهور روحانی گفته است: «انتظار ما این است که کابینه به‌لحاظ پیگیری گفتمان اصلاح‌طلبی هماهنگ باشد. به صرف این‌که بگوییم کسانی انتخاب می‌کنم که حتماً با برنامه‌های دولت هماهنگ باشند، کافی نیست؛ چرا که کسی که وقتی فردی به این گفتمان باور ندارد و سابقه‌ای در این راستا ندارد، نمی‌توان انتظار داشت.

  
مشرق نوشت: او می‌افزاید: قطعاً همراهی رییس‌جمهوری با رهبری بسیار مهم و با ارزش است اما به هر حال این گزینه‌ها باید کارآمد باشند و مردم و جریان اصلاحات نیز این افراد را بپذیرد.

*چهره‌های جریان سیاسی چپ، طی روزهای گذشته از انتخابات ریاست‌جمهوری تاکنون، صراحتاً از کابینه دوم آقای روحانی سهم‌خواهی کردند.

اما در مقابل، سهم‌خواهی خود که نوعاً با حمله به برخی وزرای فعلی و کنایه‌های عجیب و غریب به رئیس‌جمهور روحانی همراه بود را تکذیب کرده و نام رفتارهای خود را «مشاوره» و «پاسداری از آرای مردم» گذاشتند!

تأکید بر تغییر ۵۰ و حتی ۷۰ درصدی کابینه، مجاهد شنبه نامیدن حسام‌الدین آشنا، وجه‌المصالحه نامیدن وزیر کشور و چند مقوله دیگر نیز از جمله رفتارهای اصلاح‌طلبان طی روزهای اخیر بوده است.

صحبت‌های میرزایی اما به مثابه ریختن آب پاکی روی شبهات و اثبات بیشتر ماجرای سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان است.

فی‌الواقع از روز اول هم منظور آنها از تبیین شرایط برای وزرای جدید، نه لزوما همراهی این وزرا با دولت و رئیس‌جمهور که همراهی آنها با گفتمان اصلاحات بود.

خواسته‌ای که البته به نظر می‌رسد محقق نشده و روند اجباری طلاق سیاسی میان رئیس‌جمهور روحانی و اصلاح‌طلبان را سرعت بیشتری بخشیده است.



انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان