۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین نقل و انتقال فرآورده‌های خام دامی مستلزم اخذ گواهی بهداشتی است
کد خبر: ۲۵۹۳۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۸ ساعت: ۸:۵۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس دامپزشکی شهرستان قزوین:

نقل و انتقال فرآورده‌های خام دامی مستلزم اخذ گواهی بهداشتی است

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین بیان کرد: مراکز جمع آوری شیر و سایر مراکز دریافت کننده عمده شیر خام، کلیه ماشین‌های حمل شیر خام باید، مجوز بهداشتی حمل را دریافت کنند که این امر با نظارت‌های کارشناسان دامپزشکی کنترل می‌شود.

نقل و انتقال فرآورده‌های خام دامی مستلزم اخذ گواهی بهداشتی است
دکتر عیسی غیاث یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ اظهار کرد: دامپزشکی قزوین متعاقب پایش بیماری‌های مشترک در دامداری‌ها مجوز حمل شیر خام صادر خواهد کرد. 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین با بیان این خبر گفت: مراکز جمع آوری شیر و سایر مراکز دریافت کننده عمده شیر خام، کلیه ماشین‌های حمل شیر خام باید، مجوز بهداشتی حمل را دریافت کنند که این امر با نظارت‌های کارشناسان دامپزشکی کنترل می‌شود.

وی افزود: استان قزوین با دارا بودن ظرفیت بالای تولید شیر، یکی از قطب‌های تولید این محصول در کشور است که یکی از وظایف سازمان دامپزشکی کشور ساماندهی نحوه تولید و توزیع این محصول است.

این مسئول ادامه داد: بازدیدهای مستمر کارشناسان دامپزشکی، ارائه خدمات رایگان در خصوص پایش و مراقبت از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بخصوص بیماری مهلک سل و بروسلوز ( تب مالت ) و واکسیناسیون رایگان گوساله‌های دامداری‌ها علیه بیماری بروسلوز، تنها بخشی از خدماتی است که دامپزشکی به طور مستقیم به دامداران ارائه می‌دهد و بر تولیدات ارزشمند دامداری‌ها نظارت دارد.

وی تصریح کرد: در راستای کنترل بهداشتی شیر خام، براساس مصوبات و قوانین موجود، دامداران علاوه بر تهیه مجوز در خصوص حمل دام زنده، موظفند نسبت به تهیه مجوز حمل برای شیر خام نیز اقدام کنند؛ همچنین مراکز جمع آوری شیر نیز موظفند علاوه بر دریافت مجوز حمل از دامداران، نسبت به تهیه مجوز جهت انتقال نهایی به مقاصد مورد نظر اقدام کنند. 

دکتر یزدی عنوان کرد: با توجه به رایزنی‌های انجام شده از مراکز جمع آوری شیر و قول همکاری برخی از این مراکز امیدواریم این فرایند ادامه یافته و شاهد اجرای این روند برای تمامی شیر تولیدی باشیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان