۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مجلس در تایید کابینه دوازدهم لابی‌گری را کنار بگذارد
کد خبر: ۲۵۹۳۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۸ ساعت: ۸:۴۳ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

مجلس در تایید کابینه دوازدهم لابی‌گری را کنار بگذارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر آقای روحانی بخواهد از همین حالا با حرف‌ها، حاشیه پراکنی‌ها، صف کشی و خط کشی‌های بی مورد وارد شود، امید چندانی به موفقیت کابینه دولت دوازدهم نیست.

مجلس در تایید کابینه دوازدهم لابی‌گری را کنار بگذارد
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حواشی موجود در انتخاب کابینه دولت دوازدهم اظهار کرد: متاسفانه صحبت‌های اخیر رییس جمهور آب پاکی را روی دست همه دلسوزان و علاقه‌مندان به نظام ریخت.

وی افزود: اینکه آقای روحانی خود را به عنوان رییس جمهور تمام ملت ایران نداند و اظهار کند که “من رییس جمهور ۲۴ میلیون نفر هستم” موجب می‌شود که از استعدادها و توانمندی‌های افراد مختلف استفاده نشود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجایی که رای مردم محفوظ است چگونه می‌خواهند بفهمند که چه کسی به این دولت رای داده یا چه کسی در مقابل آن بوده است؟!

وجه فرهنگی و امنیتی آقای روحانی تناقض دارد
ابطحی با بیان اینکه این اظهارات با وجه فرهنگی و امنیتی آقای روحانی تناقض دارد گفت: ما از آقای روحانی می‌خواهیم که در رویکرد خود تجدید نظر کند.

این نماینده مجلس ابراز کرد: با توجه به اینکه اقتصاد در حال حاضر اولین و مهمترین مشکل کشور است انتظار می‌رود تا آقای روحانی کابینه‌ای با تیم اقتصادی هماهنگ، معتقد به اقتصاد مقاومتی و کارآمد را انتخاب کند.

کابینه بی‌نشاط و بی‌حال مشکلات کشور را چند برابر خواهد کرد

وی بیان کرد: اگر این تیم اقتصادی به اقتصاد مقاومتی اعتقادی نداشته باشد و بخواهد نسخه‌های اقتصاد غربی و آنچه که در صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی و مراکز اقتصادی غرب تعریف شده را پیاده کند، مسلما موفق نخواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه اقتصاد کشور به اقتصاددانان متدین، دلسوز، انقلابی، جوان و کارآمد نیاز دارد افزود: اگر تیم اقتصادی مانند دولت یازدهم ناهماهنگ باشد قطعا مشکلات را افزون خواهد کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه سپردن کار به یک تیم بی‌نشاط و بی‌حال مشکلات کشور را چند برابر خواهد کرد گفت: امروز کسی باید در عرصه اقتصاد روی کار بیاید که ۲۴ ساعته برای رفع معضلات کشور تلاش نماید نه اینکه کار خود را فقط به وقت اداری معطوف کند.

ابطحی در ادامه گفت: تیم اقتصادی باید مدیریت جهادی داشته باشند تا بتوانند مشکلات اقتصادی، بیکاری روزافزون، تورم و مشکلات موسسات مالی و اعتباری را که متاسفانه انباشته شده است را حل کنند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: مردم بر اساس مطالباتی که دارند به این دولت رای دادند لذا آقای روحانی باید در این مهلت ۴ ساله پاسخگوی خواسته‌ها، نارضایتی‌ها و گله‌مندی‌های اقشار مختلف باشد.

مجلس و دستگاه‌های نظارتی در روی کارآمدن افراد نالایق مسئول هستند
وی تصریح کرد: اگر آقای روحانی بخواهد از همین حالا با حرف‌ها، حاشیه پراکنی‌ها، صف کشی و خط کشی‌های بی مورد وارد شود، امید چندانی به موفقیت کابینه دولت دوازدهم نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس و دستگاه‌های نظارتی در روی کارآمدن افراد نالایق برای سکانداری بخشی از دستگاه اجرایی کشور مسوول هستند.

ابطحی اضافه کرد: مجلس به جای لابی‌گری باید روی سوابق افراد کار کند و آن‌ها را به چالش بکشد چراکه قرار است یک سکان اجرایی کشور را به دست بگیرد لذا نباید در این مباحث با کسی تعارف کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه وزیری که در جلسات به خواب می‎‌رود، نمی‌تواند مسئول بخشی از این دستگاه اجرایی باشد ابراز کرد: کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مختلف به جای جناحی بازی‌ها، افراد را به چالش بکشند و توانمندی‌های آن‌ها را بسنجند.

وی در پایان گفت: هم مجلس و هم دستگاه‌های نظارتی در روی کار آمدن افراد ناکارآمد کوتاهی کرده‌اند و من معتقدم مشکل اصلی کشور در عدم نظارت و پیگیری است.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان