۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین فاطمه معصومه(س) به عنوان یک شخصیت جهادی، الگوی ماست
کد خبر: ۲۵۹۲۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۷ ساعت: ۱۵:۲۴ ↗ لینک کوتاه

خادم امام رضا(ع):

فاطمه معصومه(س) به عنوان یک شخصیت جهادی، الگوی ماست

خادم امام رضا(ع) بیان کرد: فاطمه معصومه(س) نیز به عنوان یک شخصیت جهادی الگوی ماست، او در راه رسیدن به امام زمانش تلاش زیادی کرد، او عالمه بود و برای امام زمانش یارگیری می‌کرد.

فاطمه معصومه(س) به عنوان یک شخصیت جهادی، الگوی ماست
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، حجت الاسلام یادگاری از خادمان امام رضا(ع) ظهر امروز(شنبه) در جشن معصومانه در سالن تبلیغات اسلامی با بیان اینکه الگوسازی در دین اسلام بسیار اهمیت دارد، گفت: خداوند در قرآن کریم بارها به الگوسازی اشاره کرده است، از جمله حضرت ابراهیم(ع) و نبی مکرم اسلام را الگویی برای دینداران معرفی می‌کند.

وی در ادامه افزود: این مسیر تربیتی بسیار مهم است و اساس موفقیت آدم‌ها با الگوهایشان صورت می‌گیرد.

این کارشناس دینی اذعان کرد: انساهای دارای الگوهای کوچک و محدود زود آمال و آروزهایشان به اتمام می‌رسد و بی انگیزه و افسرده می‌شوند؛ مثلا افرادی که تمام هم و غم آنها کنکور است، پس از موفقیت در این آزمون دیگر انگیزه ای ندارند و به بن بست می‌رسند، در صورتی که این موفقیت‌ها باید صرفا شروعی برای موفقیت‌های بعدی قرار بگیرد.

وی ابراز کرد: نگاه غرب به زن ابزاری است و نگاه متعالی به زن وجود ندارد؛ تعداد زنان موفق در غرب کم است و آن‌هایی هم که موفق شده اند جزو افرادی هستند که به تعالیم اسلام عمل کرده اند.

یادگاری عنوان کرد: رسیدن به الگوهای دنیوی کار سختی نیست، اما اینکه کسی بخواهد به گونه ای تلاش و عمل کند که جزو یکی از 50 نفر زن در فرماندهان سپاه 313 نفره امام زمان شود، ارزشمند است و نیاز به تلاش دارد.

وی با اشاره به نقش الگودهی حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) یادآور شد: اثرگذاری این بانوان موجب ماندگاری عاشورا و تداوم آن شد، با خطبه‌های حضرت زینب(س) بود که یزیدیان در طول تاریخ نتوانستد اسارت را از تاریخ پاک کرده و از یادها ببرند.

این خادم امام رضا(ع) بیان کرد: تدفین حضرت رقیه(س) در شام نیز سندی از غربت اهل بیت است، فاطمه معصومه(س) نیز به عنوان یک شخصیت جهادی الگوی ماست، او در راه رسیدن به امام زمانش تلاش زیادی کرد، او عالمه بود و برای امام زمانش یارگیری می‌کرد.

وی ادامه داد: البته کسی می‌تواند به سایرین کمک کرده و برای امام یارگیری کند که خودش عالم باشد و مشکلات هویتی خود را حل کرده باشد، بنابراین هر فردی باید اصلاح را از خودش شروع کند.

یادگاری افزود: عصر غیبت، عصر بحران‌های هویتی و انبوه سوال‌ها و شبهه‌هاست و مردم به دنبال امام زمان(عج) خود هستند؛ باید دنبال شبهات و سوالات خود باشیم اما ماندگاری در شبهات عامل انحراف است.

وی در پایان بیان کرد: حضرت معصومه(س) به عنوان یک الگو از امام زمانش امتیاز گرفت، هرکسی اگر الگوی خوبی را انتخاب کند به او امتیاز می‌دهند، البته در این راه انسان مورد آزمایش قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/5001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان