۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین استقرار تیم پیشگیری از غرق‌شدگی در سد زیاران/ آب منطقه‌ای برای بازسازی فنس‌کشی‌ها اقدام کند
کد خبر: ۲۵۹۲۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۷ ساعت: ۱۲:۴۹ ↗ لینک کوتاه

سرپرست مدیریت بحران استانداری قزوین اعلام کرد:

استقرار تیم پیشگیری از غرق‌شدگی در سد زیاران/ آب منطقه‌ای برای بازسازی فنس‌کشی‌ها اقدام کند

سرپرست مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: تیم دائمی پیشگیری از غرق شدگی شهروندان با حضور عوامل نیروی انتظامی،اورژانس،هلال احمر و آتش نشانی تا پایان تابستان امسال در سد زیاران آبیک مستقر می‌شود.

استقرار تیم پیشگیری از غرق‌شدگی در سد زیاران/ آب منطقه‌ای برای بازسازی  فنس‌کشی‌ها اقدام کند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ ایرج زاهدپور سرپرست مدیریت بحران استانداری قزوین پیش از ظهر امروز(شنبه) در نشست فوق العاده پیشگیری از غرق شدن شهروندان در سد زیاران در اداره کل مدیریت بحران استانداری گفت: امیدواریم با استقرار این تیم نظارت خوبی بر رفت و آمد شهروندان در حوزه سد و کانال و رودخانه زیاران صورت بگیرد.

وی ادامه داد: نزدیک به 20 مصوبه و برنامه در جلسه ساماندهی و پیشگیری از غرق شدن شهروندان در کانال و سد زیاران از قبیل تشکیل تیم هشدار، اطلاع رسانی از طریق پیامک، فرهنگ سازی و افزایش گشت‌ها تصویب شده است تا دیگر شاهد وقوع حوادث غرق شدگی شهروندان در استان نباشیم.

این مسئول ادامه داد: برخی از اقدام‌های گذشته نظیر فنس کشی‌ها و نصب علائم هشدار دهنده به دلیل گذشت زمان دچار استهلاک یا تخریب شده اند و باید دستگاه‌های متولی نظیر شرکت سهامی آب منطقه ای نسبت به بازسازی و افزایش تعداد علائم هشدار دهنده وارد عمل شود.

وی با اشاره به استقرار تابلوهای هشداردهنده و سازه‌های جداکننده رودخانه از سد در زیاران، بیان کرد: متاسفانه 6 تن از شهروندان در سال جاری در داخل رودخانه غرق شده و سپس وارد سد شده اند که با توجه به اهمیت این موضوع شرکت سهامی آب منطقه ای قزوین هر چه سریع تر باید در این خصوص وارد عمل شود.

زاهدپور ابراز کرد: اقدامات پیشگیرانه در این خصوص باید از این پس قبل از شروع فصل گرما در مسیر رودخانه و کانال صورت گیرد و شهرداری‌های محمدیه و قزوین نیز در اسرع وقت در خصوص ساماندهی و فنس کشی حاشیه کانال در محدوده شهری خود اقدام کنند.

وی افزود: مسیر رودخانه‌ها و سد زیاران، کانال آب در منطقه مهرگان و محدوده شهری قزوین از نقاط حادثه خیز هستند که بیشترین غرق شدگی در این نقاط اتفاق می‌افتد و امیداوریم در سال جاری با اقدامات عملیاتی و اجرایی دیگر شاهد این گونه حوادث ناگوار نباشیم.

سرپرست مدیریت بحران استانداری قزوین با بیان اینکه متاسفانه تعداد کشته‌های سد مخزنی و کانال در استان قزوین غیرقابل تصور است، عنوان کرد: استاندار بر پیگیری این موضوع تاکید کرده است، چون حفظ جان مردم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید دستگاه‌های مرتبط در این خصوص به شکل جدی وارد عمل شوند.

وی اذعان کرد: فرمانداری آبیک اعتباری حدود یک میلیارد و 200 میلیون ریال را برای اقدام‌های پیشگیرانه در این خصوص تصویب کرده است و شهرداری محمدیه و قزوین و شرکت سهامی آب منطقه ای قزوین نیز موظف شده اند در محدوده شهری خود با پیگیری اعتبارات داخلی و ملی برای احداث سازه و فنس در کانال‌های آب شهری وارد عمل شوند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان