۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین هر چه بتن بیشتری به تأسیسات هسته‌ای تزریق کردیم، تحریم‌ها محکم‌تر شد
کد خبر: ۲۵۹۰۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۶ ساعت: ۱۵:۱۶ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

هر چه بتن بیشتری به تأسیسات هسته‌ای تزریق کردیم، تحریم‌ها محکم‌تر شد

امام جمعه قزوین گفت: هر چه بتن بیشتری به تأسیسات هسته‌ای تزریق کردیم، تحریم‌های امریکا و هم پیمانانش علیه ما محکم‌تر شد.

هر چه بتن بیشتری به تأسیسات هسته‌ای تزریق کردیم، تحریم‌ها محکم‌تر شد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با اشاره به در پیش بودن ایام اعزام حجاج بیت‌الله الحرام، اظهار کرد: همه ما اهمیت حج را می‌دانیم و امام علی (ع) نیز در این خصوص فرموده‌اند اگر خانه خدا را رها کنید، خداوند نظر خود را از شما بر می‌دارد.

وی با بیان اینکه اهمیت حج از نگاه جهانی هم بسیار بالا است، گفت: اقتدار و عزت مسلمین باید همواره در بالاترین سطح باشد و حج اقتدار و عظمت مسلمین را در انظار جهانیان به نمایش می‌گذارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه به هفت مرداد، سالروز فرار بنی‌صدر با همراهی سرکرده منافقان اشاره و تأکید کرد: بنی‌صدر رئیس جمهور یک کشور اسلامی قدرتمند و با عزت بود اما خوی استکباری و نادانی او در هم آمیخته شد و به در به دری و گرفتاری افتاد و در نهایت از کشور گریخت.

امام جمعه قزوین این رخداد را تفسیر حدیثی از امام حسن عسکری (ع) دانست و خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری (ع) می‌فرمایند، هیچ انسان عزتمندی حق را رها نکرد، مگر آن که ذلیل شد و هیچ انسان ذلیلی به سراغ حق نرفت، مگر آن که صاحب عزت شد.

وی گفت: اگر همواره خودمان را ملتزم به پیروی از حق بدانیم و همه چیزمان را فدای آن کنیم، طبق وعده الهی، صاحب عزت خواهیم شد و امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب نمونه‌ای از کسانی هستند که مسیر حق را رفتند و صاحب عزت شدند.

عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود به مقاومت مظلومانه مردم فلسطین و عقب نشینی صهیونیست‌ها اشاره و بیان کرد: این روزها شاهد اوج‌گیری مقاومت مردم فلسطین و عقب‌نشینی صهیونیست‌ها هستیم و این وقایع به خوبی نشان می‌دهد هر جا پای وعده خود با خداوند بایستیم، وعده الهی محقق می‌شود و پیروزی از آن ما خواهد بود.

خطیب جمعه قزوین افزود: خدای متعال فرموده آن‌ها که با خدا عهد و پیمان بستند و بعد هم پای عهد و پیمان خود مقاومت و ایستادگی کردند، فرشتگان بر آن‌ها نازل شده و آن‌ها را از ترس و ناراحتی دور نگاه می‌دارند.

وی یادآور شد: در سال‌های اخیر جبهه استکبار به قصد محاصره جمهوری اسلامی از بیرون برای عراق، سوریه، افغانستان و کشورهای همسایه‌ی ما برنامه‌ریزی، فتنه‌گری و جنگ‌افروزی کرد، اما به یاری خدا و مقاومت رزمندگان اسلام این محاصره‌ها شکسته شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: کم کم پای امریکا و متحدانش از منطقه قطع می‌شود و بساط آن‌ها برچیده خواهد شد و کم کم به این نقطه می‌رسیم که رژیم صهیونیستی را به محاصره در بیاوریم.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: فرزندان مقاومت، در نزدکی بلندی‌های جولان، حضور پیدا کرده‌اند و هر روز شاهد فعال‌تر شدن فلسطینی‌ها در مبارزه علیه رژیم اشغالگر قدس هستیم و مکر و نیرنگ دشمنان خدا به خودشان بازگشته است و این‌ها به خاطر استقامت و تحقق وعده الهی است.

وی اظهار کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون هر جا به خدا اعتماد کرده‌ایم، پیروز و موفق بوده‌ایم و هر چه دشمن را دوست پنداشته‌ایم، خسارت سیاسی، اقتصادی و معنوی دیده‌ایم.

عابدینی تصریح کرد: این تأکید خداوند است که هر جا به دشمن تکیه کنید، آتش می‌گیرید و تفسیر این وعده الهی را به خوبی در طول انقلاب مشاهده کرده‌ایم و هر جا در مقابل دشمن محکم ایستاده‌ایم، مغلوب شده‌اند.

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: خداوند می‌فرماید، آن‌هایی که به دشمن روی خوش نشان می‌دهند، آیا عزت را از دشمنان طلب می‌کنند؟! آیا نمی‌دانند هر چه عزت است، فقط نزد خداوند است؟

طبق وعده الهی دشمنان ما به وعده‌های خود پایبند نیستند
وی با تأکید بر اینکه هر چه بتن بیشتری به تأسیسات هسته‌ای تزریق کردیم، تحریم‌های امریکا و هم‌پیمانانش علیه ما محکم‌تر شد، خاطرنشان کرد: غیر از تحریم نتیجه خاصی ندیدیم و هم تعداد تحریم‌ها و هم سماجت آن‌ها بیشتر شد و ما در این معامله باختیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: آن‌هایی که تلاش‌های بسیاری برای به نتیجه رسیدن مذاکرات انجام دادند، امروز از ارائه گزارش‌ها واهمه دارند زیرا چیزی برای ارائه ندارند.

امام جمعه قزوین یادآور شد: هر چه همراهی بیشتری با آن‌ها کردیم توقعات و اشتهای آن ها برای افزایش تحریم ها بیشتر شد.

وی با تأکید بر اینکه طبق وعده الهی دشمنان ما به وعده‌های خود پایبند نیستند، عنوان کرد: اعتماد به گرگ‌ها ساده لوحی است و خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به بار می‌آورد.

عابدینی با اشاره به تحریم‌های جدید امریکا علیه کشور، ابراز کرد: همانگونه که جمهوری‌خواه‌ها و دموکرات‌ها به منافعشان که می‌رسند، با یکدیگر وحدت شیطانی تشکیل می‌دهند، ما هم دارای هر گرایش سیاسی هستیم باید با یکدیگر وحدت ایمانی، تقوایی و الهی تشکیل دهیم.

خطیب جمعه قزوین تأکید کرد: باید بر اساس وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا، در پی تحقق وعده‌های الهی و حفظ منافع ملی، اقتدار و شرف خود باشیم و نگذاریم عزتمان توسط دشمنان آسیب ببیند.

وی در پایان یک بار دیگر درگذشت حاج قاسم حق‌شناس را تسلیت گفت و برای ایشان طلب رحمت و مغرفت کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان