۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تکلیف خادمان حرم رضوی همان رسالت ائمه در نشر مباحث دینی و قرآنی است
کد خبر: ۲۵۹۰۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۶ ساعت: ۱۲:۵۶ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

تکلیف خادمان حرم رضوی همان رسالت ائمه در نشر مباحث دینی و قرآنی است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه تکلیف خادمان حرم رضوی همان رسالت ائمه در نشر مباحث دینی و قرآنی است، تصریح کرد: استمرار این سفرها در مناطق محروم کشور و حتی کشورهایی که از نعمت حضور امام بی بهره بوده‌اند، زمینه‌ای است تا مردم با فرهنگ ائمه آشنا شوند.

تکلیف خادمان حرم رضوی همان رسالت ائمه در نشر مباحث دینی و قرآنی است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین عصر روز گذشته(پنج شنبه) در دیدار خادمان آستان مقدس علی بن موسی الرضا(ع)؛ با قدردانی از حضور خادمان امام رضا (ع) در استان قزوین اظهار کرد: گردش معنوی شما عزیزان در مناطق مختلف شبیه بارش رحمت رضوی است که نصیب استان قزوین شده است و امیدوارم در نفوس مردم تاثیر داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه افزود: امام رضا (ع) و خواهر و برادر ایشان سه سفر هجرتی داشتند که در سه خط جغرافیایی رخ داد و از نظر معنایی مکمل یکدیگر بود.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: سفر امام رضا (ع) به مشهد، سفر حضرت معصومه (س) به قم و سفر حضرت احمد بن موسی (ع) به شیراز هرکدام در سه خط سیر ادامه پیدا کرد و مانند یک چشمه جاری توانست دل‌های مردم ایران را از نظر دینی و معنوی آبیاری کند.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که در جهان اسلام کشور ایران به عنوان پایگاه امامت و ولایت شناخته شده است به دلیل سه سفر فرهنگی از سوی امام رضا (ع) و خاندان ایشان است، این محوریت موضوعی است که تکلیف خادمان حرم رضوی را در سفرهای خود مشخص می‌کند.

عابدینی با بیان اینکه تکلیف خادمان حرم رضوی همان رسالت ائمه در نشر مباحث دینی و قرآنی است، تصریح کرد: استمرار این سفرها در مناطق محروم کشور و حتی کشورهایی که از نعمت حضور امام بی بهره بوده‌اند، زمینه‌ای است تا مردم با فرهنگ ائمه آشنا شوند.

این کارشناس دینی ابراز کرد: در سفرهای خادمان به شهرهای مختلف باید به سیره امام رضا (ع) تأسی کرده و معارف ایشان را به مردم منتقل کنید.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: امام رضا (ع) در زمان استقبال مردم نیشابور از ایشان، از فرصت به دست آمده به نحو احسن استفاده کردند و با بیان حدیث سلسله الذهب، بحث امامت و ولایت را در کنار توحید مطرح کردند و فرمودند شرط دینداری قبول ولایت است.

وی با اشاره به اینکه قرآن و اهل بیت (ع) بدون هم ناقص است، گفت: امروز داعشی‌ها با نام و توسل به آیات قرآن به دستور استکبار جهانی در حال کشتار مسلمانان هستند. همه ما وظیفه داریم مردم را به قرآن و عترت در کنار یکدیگر دعوت کنیم.

عابدینی بیان کرد: حضور خادمان امام رضا (ع) در مناطق مختلف باید یک خروجی تاثیرگذار داشته باشد، مثلا اگر مردم آن منطقه حضور کمرنگی در مسجد و نمازجمعه داشتند بعد از سفر خدام حرم رضوی اقبال بیشتری به دین پیدا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین توجه دادن جماعت مسلمین به سرنوشت دیگر مسلمانان جهان را از وظایف خادمان حرم رضوی برشمرد و ابراز کرد: امروز نباید هیچ کس از سرنوشت مردم غزه، بحرین، یمن، لبنان، سوریه و عراق غافل باشد و باید با حضور در هر منطقه‌ای این مباحث برای مردم روشنگری و تبیین شود تا به دغدغه آنها تبدیل گردد.

امام جمعه قزوین یادآور شد: هر امامی در زمان حکومت خود امام پیش از خود را تثبیت و امام پس از خود را تایید می‌کرد و بشارت ظهور حضرت مهدی (عج) را می‌داد. درست است که ما ائمه را به اندازه عظمت آنها نشناخته‌ایم؛ اما نباید مقام ائمه را به میزانی بالا ببریم که از مقام انبیای الهی غافل شویم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان