۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تحریم‌های جدید آمریکا بدترین نوع تحریم‌ها است/ فصل سوم آن استراتژی براندازی جمهوری اسلامی است
کد خبر: ۲۵۸۹۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۵ ساعت: ۱۹:۱۰ ↗ لینک کوتاه

محسن رضایی:

تحریم‌های جدید آمریکا بدترین نوع تحریم‌ها است/ فصل سوم آن استراتژی براندازی جمهوری اسلامی است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، یکی از بدترین نوع تحریم ها است و فصل سه آن، استراتژی براندازی جمهوری اسلامی است.

تحریم‌های جدید آمریکا بدترین نوع تحریم‌ها است/ فصل سوم آن استراتژی براندازی جمهوری اسلامی است
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع اعضای کانون پیشکسوتان جهاد و شهادت شهرستان شهریار که به مناسبت سالگرد حماسه بزرگ عملیات پیروزمند مرصاد برگزار شده بود، طی سخنانی ضمن گرامیداشت دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه (س) ، به تشریح اوضاع پس از قطعنامه اشاره کرد و اظهار داشت: به محض این که قطعنامه صادر شد، تحولی در درون عراق صورت گرفت و آنها نگران شدند. اگر این قطعنامه صادر نمی شد ، شاید صدام به کویت حمله نمی کرد.

وی با اشاره به طرح  «صدام در خرمشهر و رجوی در تهران»  گفت: دشمن دست کم یک سال  روی این طرح کار کرده بود، مقصود آن ها از صدام در خرمشهر، این بود که اگر منافقین به تهران نرسیدند، صدام در خرمشهر قطعنامه دیگری را درخواست کند. در صورتی هم که رجوی به تهران می رسید، خوزستان را تحت حمایت رژیم بعث قرار می داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بسیاری از افسران عالی رتبه عراقی بعد از جنگ، در مصاحبه ها و بازجویی ها گفته اند که طرح آنها این بود که قطعنامه ۵۹۸ را به حداقل امتیاز برای ایران منجر کنند. البته قطعنامه  ۵۹۸  در مجموع  ما رزمندگان را راضی نمی کرد.

وی با بیان این که قطعنامه ۵۹۸  عامل اتفاق مهمی در جبهه عراق صورت بود، اضافه کرد: صدام بعد از قطعنامه متوجه شد که از سوی حامیان فروخته شده و این قطعنامه اولین قطعنامه ای بود که امتیازات خوبی به ایران داد.

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) اضافه کرد:  علت این که مسولان کشور این قطعنامه را سریعا نپذیرفتتد  ابهام در اجرای کامل قطعنامه از سوی صادرکنندگان آن بود و ایران  به صدور  بیانیه دبیرکل سازمان ملل  راضی شد، عملیات مرصاد یکی از نقاط مهم دفاع مقدس است و به دلیل سرعت عمل و پایان سریع آن به نقش آن عملیات در پایان دادن به جنگ پرداخته نشده است، قطع نامه ۵۹۸ در اوج پیروزی های ایران در تیر و مرداد ۱۳۶۶ در شورای امنیت تصویب شد. یکسال طول کشید تا ما این قطعنامه را پذیرفتیم. هنگام صدور این قطعنامه ما در اوج اقتدار بودیم اما وقتی این قطعنامه را پذیرفتیم.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با بیان این که با پذیرفتن قطعنامه جنگ تمام نشد و نباید حوادث بعد از قطعنامه را نادیده گرفت، اضافه کرد:  برخی می خواهند آگاهانه پذیرش قطعنامه را پایان جنگ بدانند و پیروزی جمهوری اسلامی را محو و کمرنگ کنند. کسی که می خواهد در مورد جنگ قلم بزند، باید با پژوهش و روش شناسی  و از سر آگاهی بنویسد. بعد از ۲۷ تیرماه  که فاصله آن تا ۵و۶ مردادماه  چند روز بود، به اندازه دو سال نبرد، در جبهه های جنگ گذشت و این هفت هشت روز به اندازه دو سال جنگ حادثه دردل خود دارد.

یک ماه قبل از حمله منافقین به کشور، این حمله پیش بینی می شد

رضایی گفت: داعش و منافقین هم ذات هستند، حمله های این دو گروه تروریستی هم به یکدیگر شباهت دارد.

وی سپس با تشریح شرایط موجود در عملیات مرصاد، گفت: ارتش بعثی عراق بعد از پذیرش قطعنامه توسط ایران، به خوزستان حمله  و خرمشهر را محاصره کرد، مظلوم ترین عملیات ما عملیات «سرنوشت »بود که فرصت نشد اخبار آن منتشر شود، عراق جاده اهواز به خرمشهر را گرفت و ما سه روز جنگیدیم تا آن جاده را از عراق پس بگیریم، عراق به دنبال اخذ  امتیازهای جدید بود. در روز سوم درگیری درخرمشهر  به من اطلاع دادند که منافقین به سرپل ذهاب رسیده اند.

رضایی گفت: من در نامه ای در آخر جنگ به آقای هاشمی نوشته بودم که منافقین قصد دارند به کشور حمله کنند، این نامه مربوط به  یک ماه قبل از حمله منافقین بود. به محض اطلاع از فرمان، خرمشهر را به آقا رحیم  صفوی سپردم و به آقای کوثری و فضلی گفتم که با همه نیروها به سمت اسلام آباد بیایید، منافقین در مسیر کرمانشاه بودند و همه نیروهای آن ها سوار نفربرهای چرخ لاستیکی شده بودند،  تا سر پل ذهاب، میراژ های عراق، بمباران می کردند، ما عقبه سواره نظام منافقین را محاصره و خدا را شکر کردیم که به جای رفتن به عراق و جنگیدن با منافقین، آنها را در دام خود دیدیمف سه روز جنگ ما با آنها طول کشید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بیش از هزار و هفتصد کشته از منافقین شناسایی شد، تجهیزات سبک و سنگین آن ها عموما گرفته شد و تعداد اندکی فرار کردند، دو روز بعد از مرصاد، صدام اعلام کرد که من هم  قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفتم و این چنین بود که جنگ تمام شد،  آیا اگر صدام راهی داشت و منافقین به تهران می رسیدند، جنگ به همین صورت تمام می شد؟ این پیروزی و توان ما بود که صدام را ناچار به پذیرفتن قطعنامه کرد.

وی گفت: بعد از جنگ به واسطه خالی شدن پشت صدام، او به کویت حمله کرد و به همدستان خود پیام داد که به کویت حمله می کنم چون  جوانان عراقی  برای دفاع شما کشته شده اند و حالا شما  پشت ما را خالی کردید، زمانی که قطعنامه پذیرفته شد، ابهاماتی داشتیم،  نزد حضرت امام رفتم که ایشان خاطره ای فرمودند، امام فرمودند «ما در انقلاب بارها برنامه ریزی کردیم اما به هدف نرسیدیم، اما خدا به  ما از راه دیگری نصرت داد. زمانی که من تبعید شدم، آرزو می کردم که به کشوری اسلامی بروم. با احمد به مرز کویت رفتیم اما یکباره به ما گفتند که باید به پاریس بروید. الان می فهمم که اگر من به پاریس نمی رفتم و رسانه ها صحبت های مرا منتشر نمی کردند، انقلاب پیروز نمی شد. »

تحریم های جدید امریکا علیه ایران بدترین نوع تحریم ها است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام سپس به تحریم های ظالمانه جدید آمریکا علیه مردم ایران اشاره کرد و گفت: تحریم های جدید امریکا علیه ایران، یکی از بدترین نوع تحریم ها است و فصل سه آن، استراتژی براندازی جمهوری اسلامی است، کنگره در آستانه تعطیلات بود، اما خیلی سریع سنا و کنگره این تحریم ها را تصویب کردند و حتما  جمهوری اسلامی پاسخ این گستاخی را خواهد داد. این تحریم ها نشان دهنده بی اعتباری پیمان های آمریکا است. دولت قبل  توافقاتی کرد و  دولت جدیدآمریکا، بی اعتمادی را به همه دنیا مخابره کرد. از عملیات مرصاد و پایان جنگ و مساله تحریم ها می توان دریافت که باید دشمن را از تحریم های اقتصادی مایوس کرد.

وی با بیان این که امروز آمریکایی ها در بعد نظامی در ایران دستشان به هیچ جا نمی رسد،  اما در بعد اقتصادی گستاخی می کنند، گفت: ما باید از جنگ تحمیلی درس بگیریم و به ایستادگی اکتفا نکرده ، آن ها را مایوس کنیم که دست از تحریم ها بردارند، کالاهای ما باید از مرزهای اقتصادی هم بگذرد و  اقتدار خود را در موضوع اقتصاد بر قرار کنیم، اگر ما اقتدار نظامی نداشتیم، آنها تا کنون دست کم چهار پنج بار به ما حمله می کردند. ایستادگی ما منجر به شکست طرح تحریم ها شد، اما چون اقتصاد مقاومتی به طور کامل اجرا نشده، است، آمریکایی ها همچنان به تحریم های جدید روی آورده اند، حال آن که ما باید آمریکا را در نبرد اقتصادی ناامید کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: اقتصاد ما باید متحول شود و  همه باید بیایند. دولت باید دست همه روستایی ها، سپاهی ها و ارتشی ها را بگیرد تا با هم آمریکایی ها را مأیوس  کنیم. امروز روز ناامید کردن آمریکاست. ملت ما ملتی شجاع و حماسی است. ما باید حماسه آفرینی کنیم و دشمن را شکست بدهیم و از دل شکست ها، اقتداری نو به وجود آوریم . ما با شلیک شش موشک به  مقر داعش فناوری موشکی خود را نشان دادیم،  در حالی که آمریکایی ها در حملات خود اشتباهات  فاحشی مرتکب شده اند. امیداریم با همت دولت و کارآفرینان و ایثارگران همان اقتداری  که در دفاع مقدس  شکل گرفت، باز تولید شود.


انتهای پیام/1404
منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان