۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین کار فرهنگی قوی برای معرفی خیانت‌های منافقین انجام نشده است/ خطر نفوذ دشمن را باید جدی گرفت
کد خبر: ۲۵۸۹۰۵ نویسنده: سردار محمود شاعری تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۵ ساعت: ۱۷:۵۲ ↗ لینک کوتاه

مصاحبه‌ای خواندنی با یکی از فرماندهان حاضر در عملیات مرصاد:

کار فرهنگی قوی برای معرفی خیانت‌های منافقین انجام نشده است/ خطر نفوذ دشمن را باید جدی گرفت

فرمانده حاضر در عملیات مرصاد بیان کرد: مهم ترین خیانت‌های منافقین در جنگ صورت گرفت؛ زیرا در عملیات‌هایی از جمله والفجر مقدماتی، کربلای ۴ و رمضان، آنها اسنادی محرمانه را به دست دشمن رساندند و ضربه‌های شدید به رزمندگان وارد ساختند.

کار فرهنگی قوی برای معرفی خیانت‌های منافقین  انجام نشده است/ خطر نفوذ دشمن را باید جدی گرفت
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ عملیات مرصاد روز ۵ مرداد ۱۳۶۷ با رمز «یا صاحب الزمان (عجل‌الله تعالی وجه الشریف) ادرکنی» برای مقابله با حرکت منافقین و بازپس‌گیری مناطق اشغال شده انجام گرفت.

در این عملیات که با فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامی و با پشتیبانی هوا نیروز ارتش اجرا شد، رزمندگان از سه محور چهارزبر، جاده قلاجه و جاده اسلام آباد- پل دختر وارد عمل شدند و نیروهای ضد انقلاب را تا پشت نوار مرزی عقب راند.

همزمان با سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد و با توجه به نقش منافقین در این عملیات گفتگویی با سردار محمود شاعری قائم مقام عملیاتی لشگر ۷۱ روح الله در زمان دفاع مقدس انجام شده که در ادامه می‌خوانید:

صبح قزوین : منافقین در دوران دفاع مقدس چه خیانت‌هایی انجام دادند؟
سردار شاعری
: منافقین طی این سال‌ها جنایت‌های زیادی کردند و انسان‌های زیادی را به قتل رسانده اند، از یک رفتگر گرفته تا رئیس جمهور مملکت را ترور کردند؛ اما متاسفانه طی این سال‌ها در خصوص آنها به میزان کافی روشنگری نشده است.

مهم ترین خیانت‌های منافقین در جنگ صورت گرفت؛ زیرا در عملیات‌هایی از جمله والفجر مقدماتی، کربلای 4 و رمضان، آنها اسنادی محرمانه را به دست دشمن رساندند و ضربه‌های شدید به رزمندگان وارد ساختند.

البته در آن دوران با توجه به اینکه جبهه مردمی در دفاع از انقلاب شکل گرفته و انقلاب نیز به تازگی پیروز شده بود، سازمان اطلاعاتی قوی در کشور وجود نداشت، بنابراین جاسوسی برای منافقین کار سختی نبود.

همین جاسوسی و خیانت‌ها باعث شد رزمندگان ما شهید شده و جبهه ما آسیب زیادی ببیند، اما متاسفانه تا امروز در خصوص جنایات منافقین اطلاع رسانی مناسبی صورت نگرفته است و مسئولان ما به درستی درباره این فضا روشنگری نکرده اند.

صبح قزوین : به نظر شما علت این عدم آگاهی گذشت زمان است یا همان زمان جنگ نیز مردم آگاهی کافی نداشتند؟
سردار شاعری
: عدم اطلاع رسانی و روشنگری صحیح برای مردم، در زمان جنگ هم وجود داشت و مختص اکنون نیست.

آن دوره از اقدامات و جنایت‌های منافقین هم در حد یک خبر کوتاه به مردم اطلاع رسانی می‌شد؛ به همین دلیل است که بسیاری از مردم اطلاع کافی در این خصوص ندارند.

تمام کسانی که با خیانت‌های منافقین شهید شدند فرزندان این مملکت بودند، اگر مردم از واقعیت عملکرد منافقین مطلع شوند، قطعا از آنها متنفر خواهند شد.

صبح قزوین : فعالیت‌های منافقین را بعد از پایان جنگ چطور ارزیابی می‌کنید؟
سردار شاعری
: منافقین در ابتدای عملیات مرصاد 5 هزار نیرو داشتند که از این میان 3500 نفر آنها در این عملیات کشته یا اسیر شدند و 1500 نفر آنها از فضای شکست خورده عملیات مرصاد گریختند.

حال سوال اینجاست که منافقین چطور هم اکنون حدود 7 الی 10 هزار عضو دارند؟ این موضوع نشان می‌دهد که آنها در طول این سال‌ها کار مداوم داشته و عضوگیری کرده اند. در مقابل، متاسفانه در کشور ما درباره عملکرد و جنایت‌های منافقین هیچ حرکت روشن و مشخصی انجام نشده و در طول این سال‌ها کار رسانه ای و فرهنگی قوی وجود نداشته است.

اکنون شرایط به گونه ای شده است که مریم رجوی در پاریس کنفرانس برگزار کرده و شعار آزادی سر می‌دهد و از اعدام‌های سال 67 یاد می‌کند و برخی جوانان ما که مطالعات سیاسی کافی ندارند دروغ پردازی‌های رجوی را باور کرده و جذب آنها می‌شوند.

صبح قزوین : خطر سازمان منافقین را تا چه حد برای جمهوری اسلامی جدی می‌دانید؟
سردار شاعری
: منافقین هنوز هم برای جمهوری اسلامی یک خطر بالقوه و بالفعل هستند و حرکت آنها همچنان زنده است.

از جمله در زمینه تحریم‌های ایران منافقین مهمترین نقش را داشتند و پایه اطلاعاتی تمام تحریم‌های ما بودند، البته اگر منافقین نبودند غربی‌ها باز هم تحریم‌های خود را انجام می‌دادند، اما منافقین اطلاعات نابی را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

منافقین اطلاعاتی از کشورمان را به سازمان ملل، آژانس انرژی اتمی، آمریکا و سایر سازمان‌های بین المللی داده اند. در بحث ترورهای دانشمندان هسته ای و انتقال اطلاعات مراکز نظامی ما نیز ردپای منافقین دیده می‌شود.

هنوز هم فعال ترین و قوی ترین گروه در مقابل نظام که با تفکر و سواد و حساب شده عمل می‌کند، منافقین هستند، بقیه گروه‌ها از جمله دموکرات و کومله محلی از اعراب ندارند؛ زیرا مردم کرد و غرب کشور خود در مقابل گروهک‌های ضدانقلاب می‌ایستند و اجازه قدرت نمایی به آنها نمی‌دهند.

صبح قزوین : دلیل ماندگاری منافقین را چه می‌دانید؟
سردار شاعری:
دلیل استمرار فعالیت منافقین انجام کار ریشه ای از سوی آنهاست؛ در مقابل کشور ما در این زمینه برای خنثی سازی عملکرد آنها اقدام سازنده‌ای نداشته است.

هم اکنون منافقین قوی‌ترین سازمان را در مبارزه با ایران دارند و واقعا با انگیزه می‌جنگند. در زمان جنگ طوری روی آنها کار کرده بودند که زن بیست و چند ساله تیربار 11 کیلویی را با 250 فشنگ حمل می‌کرد و از کوه بالا می‌آمد؛ این به دلیل همان انگیزه قوی است که در آنها وجود داشت.

صبح قزوین : شما در خصوص عملکرد نامناسب ایران در معرفی چهره منافقین صحبت کردید، به نظر شما این عملکرد نامناسب چه دلایلی دارد؟
سردار شاعری: ما به دو دلیل طی این سال‌ها عملکرد مناسبی نداشته ایم؛ نخست اینکه دشمن را زبون و ترسو نشان داده ایم و آن را جدی نگرفتیم؛ در صورتی که همان زمان هم دشمن بعثی بسیار قوی بود و اینطور نبود که جنگیدن با آن راحت باشد؛ اما متاسفانه رسانه‌ها طور دیگر این فضا را نشان می‌دهند. دشمن را باید جدی گرفت زیرا آنها هنوز هم با انگیزه و ساماندهی مناسب در مقابل انقلاب اسلامی کار می‌کند.

دومین موضوع خطر نفوذ منافقین درون نظام است که مانع مقابله جدی با آنها می‌شود.

مهم تر از همه این مسائل بخش‌های فرهنگی کشور هستند که عملکرد مناسبی در این خصوص ندارند. حتی وقتی یک کارگردان در جهت ساخت فیلم‌های ارزشی عمل می‌کند در مقابل هجمه‌ها حمایت کافی از وی نمی‌شود.

البته سریال‌های آقای جلیل سامان تا حدودی در این حوزه خوب بوده و چهره منافقین را نشان داده است.
انتهای پیام/5001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان