۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین درخشش تیم منتخب قایقرانی بانوان استان/ رضا علیپور ورزشکار برتر هفته شد
کد خبر: ۲۵۸۸۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۵ ساعت: ۹:۰ ↗ لینک کوتاه

گزیده‌ای از اخبار ورزشی قزوین؛

درخشش تیم منتخب قایقرانی بانوان استان/ رضا علیپور ورزشکار برتر هفته شد

سنگنورد پرافتخار استان قزوین و کشورمان پس از قهرمانی در مسابقات ورلد گیم لهستان عنوان ورزشکار برتر هفته سایت جهانی را هم کسب کرد.

درخشش تیم منتخب قایقرانی بانوان استان/ رضا علیپور ورزشکار برتر هفته شد
به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین ؛ گزیده‌ای از اخبار ورزشی استان قزوین را در ادامه می‌خوانید: 

مسابقات رفتینگ ماراتون قهرمانی کشور
مسابقات قایقرانی ماراتون قهرمانی کشور در رشته رفتینگ (قایقرانی در آبهای خروشان) که در استان البرز و در دو رده سنی زیر ۲۳ سال و آزاد در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد با کسب عنوان سوم تیم منتخب بانوان زیر 23 استان قزوین به پایان رسید.

این مسابقات در مسیر پنج کیلومتری از رودخانه کرج در بخش آسارا برگزار شد، در این مسابقات شرکت کنندگانی از ۵ استان به رقابت پرداختند.

در بخش بانوان رده سنی زیر ۲۳ سال تیم‌های اصفهان B، اصفهان A و قزوین A به ترتیب اول تا سوم شدند.نگار صادقی، فاطمه ذوالفقاری، هیوا زنگنه، آذین جباری و پارمیدا حسینی نفرات تیم متخب جوانان استان در این رقایت ها بودند و سعیده ریاضی هدایت این تیم را برعهده داشت.

تیم ملی گلبال کشورمان اواخر مردادماه عازم تایلند می‌شود
تیم ملی گلبال زنان و مردان به منظور کسب سهمیه مسابقات جهانی، در حالی اواخر مرداد ماه راهی بانکوک تایلند می‌شود که سمیرا جلیلوند بازیکن شایسته و ارزنده قزوینی را بعنوان بازیکن و مژگان کربی مربی ارزنده و نام آشنای استان را بعنوان مربی تیم ملی در اختیار دارد.

تیم‌ ‌ملی گلبال زنان و مردان برای کسب سهمیه مسابقات جهانی ۲۰۱۸ سوئد، ۲۶ مردادماه در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که به مدت ۱۰ روز در بانکوک تایلند برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه با حضور تیم‌های تایلند، کره جنوبی، ایران، استرالیا، چین و ژاپن برگزار خواهند شد که در پایان تنها تیم قهرمان می‌تواند سهمیه مسابقات جهانی سوئد را کسب کند.

البته اگر تیمی نتواند در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه سهمیه مسابقات جهانی را کسب کند، در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا اندونزی باید خود را برای کسب سهمیه مسابقات جهانی آماده کند.

برای آماده سازی تیم‌ ‌ملی گلبال جهت شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه، از ابتدای سال تاکنون شش مرحله اردوی آماده‌ساز پیش‌بینی شده است که چهار مرحله از این اردوها برگزار شده و مرحله پنجم با حضور هفت ورزشکار شامل، زهره مظاهری، فاطمه قمصری، مریم حسام آبادی ریزان دژاهنگ، سمیرا جلیل‌وند، طیبه استکی و زینب قمری به سرمربیگری محمد بیدگلی و مربیگری مژگان کربی و محبوبه عباسی از ۱۳ مردادماه در مجموعه ورزشی شهید هرندی آغاز و تا بیستم مردادماه ادامه خواهد داشت.

اردوی آخر نیز از اواخر مردادماه آغاز و تا ششم شهریورماه قبل از اعزام تیم‌ ‌ملی گلبال به بانکو تایلند جریان خواهد داشت.

رضا علیپور به عنوان ورزشکار برتر هفته انتخاب شد
سنگنورد پرافتخار استان قزوین و کشورمان پس از قهرمانی در مسابقات ورلد گیم لهستان عنوان ورزشکار برتر هفته سایت جهانی را هم کسب کرد.

پس از کسب عنوان قهرمانی در ماده سرعت سنگنوردی در مسابقات ورلد گیم لهستان و عنوان برترین ورزشکار روز سوم این رقابت‌ها، این بار رضا علیپور عنوان ورزشکار برتر هفته سایت فدراسیون جهانی سنگنوردی را نیز کسب کرد.

این دومین باری است که رضا علیپور با درخشش در یک رویداد مهم بین المللی عنوان ورزشکار هفته فدراسیون جهانی را کسب کند.همچنین لولیا کاپلینا دختر سنگنورد روس که در همین رقابت‌ها رکورد سرعت زنان جهان را شکسته بود، به عنوان ورزشکار برتر هفته در میان سنگ‌نوردان زن را به خود اختصاص داد.

اسماعیل عبادی عازم رقابت‌های جهانی لهستان شد
اسماعیل عبادی و پریسا براتچی دو کماندار کامپوند ایران برای حضور در رقابت های جهانی لهستان بامداد امروز عازم این کشور شدند.

این مسابقات مختص رشته‌های غیر المپیکی است که هر چهار سال یک بار پس از المپیک برگزار می‌شود. تیم کامپوند تیرو کمان ایران با کسب ۲ سهمیه از مسابقات کاپ آسیایی تایلند جواز حضور در این بازی ها را به دست آورد.

سماعیل عبادی و پریسا براتچی کماندارانی هستند که موفق به کسب سهمیه لازم برای حضور در مسابقات شده اند. این دو کماندار بامداد فردا همراه با بهزاد پاکزاد به عنوان مربی عازم محل برگزاری مسابقات در لهستان می شوند.

کسب مدال برنز بانوی قزوینی در رقابت‌های اسنوکر قهرمانی کشور
نخستین جشنواره بزرگ ورزش‌های بیلیاردی در ورزشگاه 6 هزار نفری غدیر ارومیه از 30 تیر ماه در حال برگزاری است و تا هشتم مردادماه پیگیری می شود که تیم استان قزوین متشکل از ٩ مرد، ١١ بانو و هشت داور به نخستین جشنواره رشته‌های بیلیاردی به میزبانی ارومیه اعزام شده بود.

پریسا درویشوند بانوی شایسته و ارزنده ورزش استان موفق شد نشان برنز رقابت‌های اسنوکر 6 توپ انفرادی را در جشنواره رشته‌های بیلیاردی کشور در ارومیه کسب کند.

درویشوند نماینده استان با قبول شکست در مقابل ارمغان حسنی ملی پوش کشور از صعود به بازی نهایی باز ماند و موفق به کسب نشان برنز این رقابت‌ها شد.

ملیکا نجفی دیگر نماینده استان قزوین در این مسابقات در مقابل اکرم محمدی دارنده نشان برنز آسیا و نفر اول رنکینگ اسنوکر کشور شکست را پذیرفت و از راهیابی به جمع چهارنفر برتر رقابتهای اسنوکر شش توپ انفرادی بانوان بازماند.

شیما کلهر دیگر نماینده استان در ایت بال انفرادی که پیش از این با شایستگی به جمع ١٦ نفر برتر در جشنواره ورزشهای بیلیاردی راه یافته بود، در دیدار با مریم نور آباد مطلق تن به شکست داد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

طناز طاهرخانی، زینب دولتخانی، زهرا دولتخانی و منیژه حصاری دیگر نمایندگان مستعد استان قزوین در رقابت‌های ایت بال انفرادی بانوان بعد از یک باخت و کسب یک برد با وجود نمایشی قابل قبول، بازی سوم خود را واگذار کرده و از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

حضور بانوی رزمی کار قزوینی به اردوی تیم ملی موی تای جوانان ایران
مائده رضایی رزمی کار شایسته و ارزنده قزوینی برای شرکت در مسابقات جهانی تایلند به اردوی تیم ملی موی تای جوانان فراخوانده شد.

رضایی به تازگی در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی که در تهران برگزار شد توانست با غلبه بر همه حریفان خود به نشان خوش رنگ طلا دست یابد و مجوز حضور در تیم ملی را به دست آورد.

این بانوی رزمی کار قزوینی امروز دوم مردادماه در اردوی تیم ملی موی تای جوانان که در استان گیلان برگزار خواهد شد به عنوان نفر ثابت در وزن 45 کیلوگرم حضور پیدا می کند.این اردو از امروز تا 12 مردادماه در سالن شهید عضدی شهر رشت برگزار می‌شود.

تیم ملی موی تای آقایان و بانوان مرداد ماه سال جاری ایران را به قصد تایلند جهت شرکت در مسابقات جهانی ترک خواهد کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان