۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین شبکه‌های اجتماعی به روابط خانوادگی آسیب جدی رسانده است
کد خبر: ۲۵۸۸۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۵ ساعت: ۸:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان البرز:

شبکه‌های اجتماعی به روابط خانوادگی آسیب جدی رسانده است

مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان البرز بیان کرد: شبکه‌های اجتماعی را نمی‌توان جایگزین مناسبی برای مطالعه در نظر گرفت و این شبکه‌ها رقیبان سرسخت مطالعه هستند و در این راستا باید تلاش کرد که فرهنگ درست استفاده از شبکه‌های اجتماعی در بین مردم نهادینه شود.

شبکه‌های اجتماعی به روابط خانوادگی آسیب جدی رسانده است
به گطارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ سعید محمدخانی مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان البرز اظهار کرد: مطالعه یکی از نیازهای واجب جامعه امروزی است که باید جزو واجبات روزمره زندگی افراد باشد.

وی بیان کرد: یک همت اجتماعی برای بالا بردن سطح مطالعه در کشور نیاز است به طوری‌که بتوان عادت به مطالعه را در سطح جامعه نهادینه کرد و تمام افراد جامعه هر روز به مطالعه بپردازند.

این مسئول عنوان کرد: برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تابستان با همکاری اداره ارشاد و بخش خصوصی، کلاس‌های خطاطی، طراحی و سفالگری در کتابخانه‌های شهرستان البرز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان کلاس‌های قصه‌گویی در محیط کتابخانه‌های الوند در نظر گرفته شده و تلاش بر این است که محیط‌های کتابخانه‌ها کاربردی‌تر باشد.

محمدخانی اضافه کرد: یکی از رسالت‌های کتابخانه‌ها پرکردن اوقات فراغت تمام شهروندان اعم از نوجوانان و جوانان و دیگر اقشار جامعه می‌باشد که تلاش شده است شرایط کتابخانه‌ها به نحوی طراحی شود که مورد استفاده تمام اقشار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: باید تلاش شود که افراد جامعه برای پر کردن اوقات فراغت خود بیشتر به مطالعه روی بیاورند تا کمتر به سمت تفریحات ناسالم که موجب آسیب‌های جدی اجتماعی می‌شود، گرایش پیدا کنند.

مدیر کتابخانه‌های شهرستان البرز تصریح کرد: علاوه بر کتابخانه‌ها سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های نظارتی باید تلاش کرده که موجبات تفریح سالم در جامعه را فراهم کرده تا درصد آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا کند.

وی گفت: نزدیک به ۱۲هزار عضو فعال در کتابخانه‌های شهرستان البرز عضو هستند که به طور مستمر از کتاب‌های کتابخانه‌های این شهرستان استفاده می‌کنند.

محمدخانی افزود: تلاش شده است کتاب‌هایی که برای کتابخانه‌های عمومی شهرستان البرز در نظر گرفته می‌شود، کتاب‌هایی بوده که مورد استفاده تمام اقشار جامعه باشد و تمام افراد بتوانند از این کتاب‌ها استفاده کنند.

وی گفت: متاسفانه اکثر افراد جامعه به مطالعه نگاه تفننی داشته و باید تلاش شود که فرهنگ نیاز به مطالعه در جامعه نهادینه شود به طوری که مردم تشنه مطالعه باشند.

مدیر کتابخانه‌های شهرستان البرز عنوان کرد: مطالعه را باید از خانواده‌ها شروع کرد و پدران و مادران باید الگوی مناسبی برای ایجاد فرهنگ مطالعه در بین فرزندان باشند. 

وی ادامه داد: علاوه بر خانواده، آموزش و پرورش، سازمان ارشاد، صدا و سیما و رسانه‌ها کمک شایانی در ترویج فرهنگ مطالعه در بین عموم جامعه دارند و در این زمینه باید گام‌های محکم‌تری برداشته شود.

این مسئول بیان کرد: شبکه‌های اجتماعی را نمی‌توان جایگزین مناسبی برای مطالعه در نظر گرفت و این شبکه‌ها رقیبان سرسخت مطالعه هستند و در این راستا باید تلاش کرد که فرهنگ درست استفاده از شبکه‌های اجتماعی در بین مردم نهادینه شود.

وی اذعان کرد: تکنولوژی باید باعث پیشرفت افراد جامعه شود نه اینکه باعث آسیب‌های اجتماعی شود چنانکه شبکه‌های اجتماعی امروزه باعث کم رنگ شدن روابط خانواده‌ها و روابط اجتماعی شده است.
انتهای پیام/2002

منبع: ندای البرز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان