۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مبارزه فتاحی با سرطان به امید لبخند سپاهانی‌ها/ کل قراردادش اندازه «سوزن شیمی‌درمانی» هم نیست!
کد خبر: ۲۵۸۷۰۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

مبارزه فتاحی با سرطان به امید لبخند سپاهانی‌ها/ کل قراردادش اندازه «سوزن شیمی‌درمانی» هم نیست!

بازیکن سابق سپاهان که این روزها با بیماری دست و پنجه نرم می‌کند نسبت به بی‌توجهی مسئولان این باشگاه گلایه‌هایی را مطرح کرد.

مبارزه فتاحی با سرطان به امید لبخند سپاهانی‌ها/ کل قراردادش اندازه «سوزن شیمی‌درمانی» هم نیست!

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ، صحبت از حسام فتاحی است، بازیکن اسبق سپاهان که این روزها با یک بیماری ویرانگر دست و پنجه نرم می‌کند؛ سرطان غدد لنفاوی.

بیماری حسام سال گذشته تا قسمت زیادی درمان شده بود و او امیدوارانه با غلبه بر این بیماری ویرانگر دوباره و این بار در ردای مربیگری به مستطیل سبز بازگشته بود اما یک ماه پیش دوباره بیماری بازیکن اسبق سپاهان دوباره تشدید شده و فتاحی دوباره برای شیمی درمانی اسیر تخت بیمارستان شده است.

بازیکن و مربی سابق سپاهان همچنان خودش را یک سپاهانی اصیل می‌داند چون به قول خودش عمر و جوانی‌اش را برای این باشگاه گذاشته ولی رسیدگی‌ها از طرف باشگاه قدیمی و ریشه‌دار اصفهانی در مدت بیماری‌اش را در حد و اندازه‌های این همه سال حضور و افتخارآفرینی نمی‌داند.

خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین در خصوص آخرین وضعیت حسام فتاحی دقایقی با او همکلام شده است که متن آن را در زیر می‌خوانید:

صبح قزوین : شاید بیرون از اصفهان حسام فتاحی، بازیکن سابق سپاهان را کمتر بشناسند. ابتدا یک مقدار خودت را معرفی کن.

از سال 75 در تیم‌های نوجوانان و جوانان پلی اکریل بازی کردم و حدود 20 سال در فوتبال حرفه‌ای بازی می‌کردم. در تمام لیگ‌های کشور از رده‌های سنی تا لیگ دسته سوم تا لیگ برتر و تا لیگ قهرمانان آسیا و جام باشگاه‌های جهان بازی کردم. از سال 78 و با انحلال پلی‌اکریل به تیم منتخب اصفهان به مربیگری آقای کربکندی رفتم و پس از آن به جوانان و سپس امید سپاهان و بعد به سپاهان نوین پیوستم. در ادامه در سال 84 یک سال قرضی در شاهین بوشهر بازی کردم و دوباره پس از یک سال به سپاهان نوین بازگشتم. در ابتدای فصل بعد از طرف این تیم در تمرینات سپاهان شرکت کردم که مورد توجه لوکا قرار گرفتم و دو سه سالی در این تیم بازی کردم. سپس به سپاهان نوین بازگشته و یک سال را هم در تربیت یزد در لیگ دسته اول بازی کردم. مجدداً در ادامه بازیگری به سپاهان برگشتم و از سال 93 با پایان دوران فوتبالم در کلاس‌های مربیگری شرکت کردم. سال گذشته نیز به عنوان دستیار ویسی در کادرفنی سپاهان قرار داشتم.

صبح قزوین : در این مدت چه افتخاراتی را به دست آورده‌ای؟

با سپاهان در دو جام حذفی پیاپی در سال‌های فصل 85 و 86 قهرمان شدم. یک قهرمانی لیگ برتر را همراه با این تیم به دست آوردن و نایب قهرمانی آسیا و حضور در جام باشگاه‌های جهان در سال 2007 را نیز در کارنامه دارم.

 

صبح قزوین : در کدام پست بازی می‌کردی؟

هافبک دفاعی بودم اما لوکا در پست‌های مختلف از جمله دفاع راست و چپ از من بازی می‌گرفت.

صبح قزوین : از روند درمانت صحبت کن؟

مجدد یکسری آزمایش انجام دادم که گفتند بیماری‌ام تشدید شده و باید دوباره شیمی درمانی شوم. بعد از این دوره نیز باید به سرعت پیوند مغز استخوان شوم.

صبح قزوین : یعنی خطر به طور کامل برطرف نشده است؟

بیماری‌ام به درمان خوب جواب داده بود ما دوباره تشدید شده و نیاز به شیمی درمانی دارم.

صبح قزوین : به خاطر این ماجرا فوتبال را کنار گذاشتی؟

البته به خاطر این ماجرا که نه بلکه به خاطر مسائلی که در زمان ما وجود داشت و هنوز هم ادامه دارد بعد از 20 سال فوتبال حرفه‌ای مجبور به خداحافظی شدم. متاسفانه امروز بحث رابطه و عدم شایسته سالاری در فوتبال ما بیداد می‌کند.

صبح قزوین : چند سال است به این بیماری دچار شده‌ای؟

دو سالی است درگیرم و امروز هم نوبت شیمی درمانی دارم.

صبح قزوین : عمرت را برای سپاهان گذاشتی. حال امروز که به حمایت مادی و معنوی تیم سابقت نیاز داری، آنها هوای تو را دارند؟

من کوچک همه هواداران هستم و اگر هم حرفی می زنم مخاطبم آنها یا بازیکنان یا کارمندان باشگاه نیستند و روی سخنم با تصمیم گیرندگانی که در هیات مدیره بودند و یا مدیران عامل گذشته و فعلی هست. متاسفانه در فوتبال ما و یا کل جامعه هیچکس سرجایش نیست. کسی که در این پست ها قرار می گیرد باید بفهمد کسی که 20 سال از عمر و جوانی‌اش را برای سپاهان گذاشته اگر تمام قراردادش را جمع کند اندازه پول یک سوزن شیمی درمانی‌ام نمی‌شود. سال گذشته نیز به عنوان مربی، قراردادی با من بستند که اصلاً در خصوص آن صحبت نکنم بهتر است. سال گذشته هزینه زیادی کردم و الان هم پیوند مغز استخوانم هزینه بالایی را نیاز دارد. جالب اینکه یک بازیکن را می‌گیرند که شاید تا هفته پانزدهم هم آماده نشود اما 500 هزار دلار با او قرارداد می‌بندند اما یک جوانی که از سال 78 در این باشگاه رشد کرده این چنین مورد بی توجهی و بی مهری قرار می‌گیرد. جالب اینکه پدر من نیز از پیشکسوتان سپاهان محسوب می‌شود و متاسفانه شرایط خوبی را شاهد نیستیم.

صبح قزوین : تا چه اندازه جو مافیایی و و باندبازی در سپاهان را قبول داری؟

این مباحث در فوتبال ما همه گیر شده است. وقتی بازیکن با واسطه و با قراردادهای میلیاردی جابجا می‌شود این مسائل هم وجود دارد. هرکسی رابطه دارد در این دایره قرار می‌گیرد و این مسائل هم وجود دارد.

صبح قزوین : در این سال‌ها هم بی صبری هواداران سپاهان اتفاقات فنی زیادی را رقم زده است؛ از برکناری چندین مربی و مدیرعامل تا ...

سپاهان به واسطه قهرمانی‌هایش توقعات را برای هوادارانش بالا برد. وقتی هوادار با این قهرمانی و این بردها، مشکلات شخصی و اجتماعی را فراموش کرده و چندین سال پیاپی این موفقیت‌ها از آن خود و تیمش می‌بیند؛ زمانی که موفقیت‌ها و بردهای تیمش قطع می‌شود شاید به نوعی این مسائل طبیعی باشد. اما در مجموع من هم قبول دارم تماشاگران سپاهان کم صبر و قرار هستند.

صبح قزوین : اما این دلیل نمی‌شود که با توهین‌های خود موجبات برکناری مربیان را به صورت پیاپی فراهم کنند.

یکسری مسائلی هست که باید از طرف باشگاه و کانون هواداران و حتی حراست باشگاه مدیریت شود. پارسال این مسائل را از نزدیک لمس کردم. البته تماشاگر حق دارد چون در تمام دنیا همه هواداران از تیم‌های خود انتظار دارند اما همین جو سکوها باید از طرف باشگاه مدیریت شود.

صبح قزوین : در نهایت هم معتقدی که رسیدگی‌ها به کسی که عمر و جوانی‌اش را برای سپاهان گذاشته مناسب نیست؟

طی یک ماه گذشته بارها از تخت بیمارستان بلند شده و پرونده پزشکی‌ام را به باشگاه برده‌ام اما متاسفانه تمام هنرشان این است که به دنبال قرارداد بستن با بازیکنان جدید و عکس گرفتن با آنها هستند. الان هم برای طلبم ادعایی ندارم چون اگر رقم آن را بگویم خنده‌تان می‌گیرد. رقم قرارداد پارسالم به عنوان مربی با سپاهان خجالت‌آور است و عجیب اینکه در این خصوص طی این مدت خیلی مانور تبلیغاتی کردند. امسال هم در لیست کادر کرانچار به عنوان دستیار بودم اما سیاست‌ها تغییر کرد و ترجیح دادند من نباشم.

صبح قزوین : گویا خیلی ناراحتی؟

الان باید هرچه سریع‌تر پیوند مغز استخوان شوم اما با این شرایطی که دارم از لحاظ مالی، 10 روزی روند درمانم متوقف شده بود و با این شرایط نمی‌دانم در آینده چه وضعیتی خواهم داشت.

صبح قزوین : چه آرزویی داری؟

آرزویم موفقیت و سلامتی همه مردم ایران است و امیدوارم همه بیماران از بستر بیماری بلند شوند.

خبرگزاری صبح قزوین برای حسام فتاحی آروزی سلامتی می‌کند.

انتهای پیام/ر

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان