۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سالانه بیش از ۲۵ هزار کودک معلول به دنیا می‌آید/ تقبل کاشت حلزون اطفال زیر ۳ سال قزوین
کد خبر: ۲۵۷۷۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۳۱ ساعت: ۱۲:۴۳ ↗ لینک کوتاه

رییس سازمان بهزیستی کشور:

سالانه بیش از ۲۵ هزار کودک معلول به دنیا می‌آید/ تقبل کاشت حلزون اطفال زیر ۳ سال قزوین

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار کودک در بدو تولد معلول به دنیا می‌آیند، گفت: همه کاشت‌های حلزون اطفال زیر ۳ سال استان را تقبل کرده و انجام خواهیم داد.

سالانه بیش از ۲۵ هزار کودک معلول به دنیا می‌آید/ تقبل کاشت حلزون اطفال زیر ۳ سال قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، دکتر محسنی بندپی معاون وزیر و رییس سازمان بهزبستی کشور پیش از ظهر امروز(شنبه) در جلسه شورای اداری که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با نگاه ویژه وزیر تعاون و کار و رفاه و اجتماعی، ۱۱ میلیون نفر از جمعیت حاشیه نشینی از بیمه همگانی سلامت بهره‌مند شده و بیش از ۷۸ درصد هزینه‌های سلامت پرداخت شد.

وی افزود: سازمان بهزیستی، شاید تنها دستگاه اجرایی باشد که نسبت به اجرایی کردن برنامه ششم جلوتر است.

رییس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در ماده ۸۰ پیش‌بینی شده بود که در طول سال ۹۶ نسبت به استقرار ۱۵۰ اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر اقدام شود که براین‌اساس امروز در استان قزوین، ۵ شهرستان از اورژانس اجتماعی بهره‌مند خواهند شد.

وی ادامه داد: در بحث cbr و توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی پس از اینکه در همه روستاهای استان قزوین پوشش صددرصدی داشتیم، توانبخشی مبتنی بر جامعه شهری نیز در شهر اقبالیه و آوج اجرا خواهد شد.

محسنی بندپی تصریح کرد: در بحث انجام آزمایشات ژنتیک برای پیشگیری از معلول زایی نیز اقدامات خوبی انجام شده است تا غربالگری ژنتیک پیش از ازدواج، اجباری شود چراکه متاسفانه سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار کودک در بدو تولد معلول به دنیا می‌آیند.

وی عنوان کرد: با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم و دادگستری و دادستانی استان یکی از استان‌هایی که بحث اجرای الگوی دادگاه درمان مدار به صورت پایلوت در آن اجرا می‌شود، استان قزوین است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: درخصوص احداث ساختمان اداره کل بهزیستی استان، با وجود اینکه سازمان بهزیستی کشور حتی یک ریال تملک ندارد و بیشتر استانی است اما به دستور وزیر کار، یک میلیارد تومان سال ۹۵ کمک کردیم و ۵۰۰ میلیون تومان دیگر نیز در تعهدات سال جاری داریم که ۲۵۰ میلیون تومان تا ۱۵ مرداد ماه حواله می‌شود.

وی عنوان کرد: با استقرار ۴ اورژانس اجتماعی در استان قزوین، ۳۲ نیروی کارشناس روانشناسی، مددکاری و علوم اجتماعی به صورت خرید خدمت مشغول به کار می‌شوند.

محسنی بندپی با اشاره به افزایش یارانه‌های مشاوره‌ای گفت: همه خانواده‌های دارای یک معلول و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد، پس از تشخیص مشاوره‌های ژنتیک به انجام آزمایشات ژنتیک، سازمان بهزیستی پرداخت خواهد کرد.

وی در پایان گفت: همه کاشت‌های حلزون اطفال زیر ۳ سال استان را تقبل کرده و انجام خواهیم داد و همچنین با توجه به رضایتمندی از عملکرد کارکنان بهزیستی به عنوان پاداش ۵۰۰ هزار تومان به آنها پرداخت خواهیم کرد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان