۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۵۰۰واحد نیمه تعطیل در استان نیازمند تسهیلات هستند
کد خبر: ۲۵۷۷۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۳۱ ساعت: ۱۱:۵۷ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

۵۰۰واحد نیمه تعطیل در استان نیازمند تسهیلات هستند

استاندار قزوین با بیان اینکه آمار بیکاری استان در پسابرجام کاهش یافته، گفت: هم اکنون ۵۰۰ واحد نیمه تکمیل در استان جهت راه اندازی و افزایش تولید نیازمند تسهیلات هستند.

۵۰۰واحد نیمه تعطیل در استان نیازمند تسهیلات هستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ فریدون همتی استاندار قزوین پیش از ظهر امروز(شنبه) در جلسه شورای اداری که با حضور وزیر کار و امور اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: در استان قزوین ظرفیت های خوبی در حوزه صنعت و کشاورزی و گردشگری و نیروی انسانی توانمند برای کار و فعالیت وجود دارد.

وی در ادامه افزود: با توجه به اوج تحریم ها و مشکلات اقتصادی برای واحدهای تولیدی خوشبختانه شاخص‌های اقتصادی در استان مثبت و امیدوارکننده است.

این مسئول ادامه داد: در سال ۹۵ پس از برجام و سیاست اقتصاد مقاومتی خوشبختانه در استان نتایج خوبی به دست آمد به ویژه در سفر رییس و پس از سفر که دستاوردهای خوبی بوای استان شاهد بودیم.

وی اذعان کرد: سال گذشته ۱۲۲۸ واحد در حوزه‌های صنعتی کشاورزی و گردشگری که با مشکلات روبرو بودند و به صورت نیمه فعال و نیمه تعطیل و نیمه کاره با اختصاص ۱۳۵۰میلیارد تومان از تعطیلی بیشتر جلوگیری شد.

همتی تصریح کرد: در سال گذشته با هدفگذاری صورت گرفته موفق به ایجاد ۲۲هزار شغل شدیم که ۱۴ هزارنفر بیمه تامین اجتماعی توانستند کد جدید دریافت کنند.

وی ابراز کرد: در استان قزوین ۴۰۱میلیون دلار سرمایه گذار خالص خارجی پس از برجام انجام شد و با حمایت بخش دولتی و همکاری تجار بیش از دوبرابر بهترین سال‌های صادراتی استان، صادرات صورت گرفت.

استاندار قزوین ادامه داد: طی سال گذشته از صادرات ۳۵۰میلیون دلار به ۶۷۵میلیون دلار افزایش یافت و در حوزه کسب درآمدها بالای ۹۵ درآمدهای مالیات‌ها محقق شد.

وی ابراز کرد: ظرف دو سال گذشته از شرایط بیکاری از ۱۲.۶ به ۱۰.۹ رسیده است که نشانه پاسخ گرفتن ما از برنامه اقتصادی بوده است؛ علی رغم اینکه همیشه ۳۰ درصد ظرفیت اشتغال استان از استان‌های مجاور است.

در جریان انتخابات با کمترین مساله کارگری روبرو بودیم
این مسئول بیان کرد: ایجاد صادرات یک میلیارد دلار، ایجاد ۲۰ هزار شغل و حمایت از هزار واحد تولیدی در حوزه‌های مختلف حداقل هدفگذاری استان قزوین طی سال جاری است.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۵۰۰ واحد نیمه تکمیل برای راه اندازی در استان وجود دارد که برای افزایش تولید باید از آنها حمایت شود.

همتی یادآور شد: در بخش کشاورزی و آب باتوجه به بحران آب که از منابع زیرزمینی تامین می‌شود با تهدید جدی روبرو هستیم، طی سال گذشته ۲۰هزار هکتار آبیاری قطره ای که گام نوینی بود در قزوین انجام شد.

وی گفت: در بخش گردشگری که در استان تمرکز جدی بر این حوزه وجود دارد و روند گردشگری داخلی طی سه سال گذشته شرایط صعودی داشته است و در بخش انرژی های نو ۵۳واحد مجوز کسب کردند که کار خود را آغاز کنند.

استاندار قزوین در پایان اذعان کرد: در جریان انتخابات با کمترین مساله کارگری روبرو بودیم باتوجه به اینکه در این واحدها رکود و مشکلات زیادی وجود داشت.

انتهای پیام/۲۰۰۲
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان