۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین رویترز; تهران برای دومین بار در کمیسیون برجام، از اعتراض به آمریکا خودداری کرد!
کد خبر: ۲۵۷۷۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۳۱ ساعت: ۹:۳۳ ↗ لینک کوتاه

در کمیسیون مشترک برجام؛

رویترز; تهران برای دومین بار در کمیسیون برجام، از اعتراض به آمریکا خودداری کرد!

رویترز در مطلبی نوشت: ایران علی رغم متهم کردن آمریکا به نقض توافق هسته ای، در کمیسیون برجام به آن اعتراض رسمی نکرد.

رویترز; تهران برای دومین بار در کمیسیون برجام، از اعتراض به آمریکا خودداری کرد!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع مطلع گزارش داد: ایران برای بار دوم از ماه ژانویه تصمیم گرفت توافق برجام با شش قدرت جهانی را دستخوش اعتراض قرار ندهد. این در حالی است که مقامات ایران در اظهاراتی علنی آمریکا را متهم کرده بودند این توافق را نقض کرده است.

رویترز: تهران برای دومین بار در کمیسیون برجام، از اعتراض به آمریکا خودداری کرد!

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران روز چهارشنبه گفت: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران برخلاف توافق هسته‌ای بود. وی وعده داد ایران در برابر این تحریم‌ها "مقاومت" می کند و در عین حال به این توافق احترام خواهد گذاشت.

این گزارش می‌افزاید: ایران می‌تواند از نشست موسوم به کمیسیون مشترک که هر سه ماه یک بار در وین برگزار می‌شود استفاده کند و یک سازوکار اعتراض رسمی را به کار بیندازد. این سازوکار برای مواقعی تنظیم شده است که یک طرف احساس می‌کند این توافق نقض شده است.

عباس عراقچی، نماینده ایران از پاسخ به این سوال که آیا ایران از این نشست برای اجرای این سازوکار استفاده کرده است یا خیر امتناع کرد. اما گفت: ما از خلف وعده های آمریکا راضی نبودیم و اعلام کردیم معتقد نیستیم آمریکا به درستی وظایف خود را اجرا کرده است.

وی افزود: ایران حق خود را برای واکنش به این بدقولی ها محفوظ نگاه می‌دارد.

یک منبع نزدیک به این نشست گفت: "ایرانی‌ها شکایات فراوانی کردند و روس‌ها از آنها حمایت کردند اما آنها مطابق خواست آمریکا بازی نخواهند کرد و سرشان کلاه نخواهد رفت."

این منبع همراه با یک منبع دیگر که از این نشست خبر داشت گفت ایران از این نشست برای آغاز یک سازوکار حقوقی حل و فصل خصومت استفاده نکرد.

اقدامات آمریکا نشان می‌دهد دولت ترامپ به دنبال افزایش فشار بر ایران و همزمان حفظ این قرارداد برای کنترل فعالیتهای هسته‌ای ایران است.

دولت ترامپ در حال بازنگری در سیاست خود در برابر ایران است و در این راه فقط به پایبندی ایران به برجام نگاه نمی‌کند بلکه به رفتار ایران در منطقه هم نگاهی دارد که به گفته واشنگتن موجب تضعیف منافع آمریکا در سوریه، عراق، یمن و لبنان شده است.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان