۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین جهان با سرعت فراوانی در حال غربی و مادی شدن است
کد خبر: ۲۵۷۴۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۹ ساعت: ۱۹:۵۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس قوه قضاییه:

جهان با سرعت فراوانی در حال غربی و مادی شدن است

رئیس قوه قضاییه، گفت: این جهان با سرعت فراوان در حال غربی شدن است و کثرت تولیدات، مصنوعات و دعوت به تجمل همه جا را فرا گرفته است.

جهان با سرعت فراوانی در حال غربی و مادی شدن است
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، آیت الله صادق آملی لاریجانی در شانزدهمین سالگرد ارتحال آیت الله صالحی مازندرانی در مصلی شهرستان قائم‌شهر، با اشاره به شهادت امام جعفرصادق( ع)، اظهار کرد: ما در روزگاری زندگی می‌کنیم که وجود تعالیم قرآنی و وحیانی و کلمات ائمه اطهار که مفسران قرآن هستند ضرورت است.

وی افزود: توسل می‌کنیم به امامی که باب معرفت را گشود و فرصت یافت تا 4 هزار شاگرد تربیت کند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه این جهان با سرعت فراوان در حال غربی شدن است و کثرت تولیدات، مصنوعات و دعوت به تجمل همه جا را فرا گرفته است، تصریح کرد: امروز پیام اینکه دنیا دار آخرت است در دنیا شنیده می شود و باید به دنبال احیای امر ائمه اطهار بود.

آملی لاریجانی با بیان اینکه امروز روز نیاز به دعاهای قرآنی است، خاطرنشان کرد: اگر معارف اهل بیت در دنیا جاری شود، انسان از غفلت و انحراف دور می‌شود و هر کسی به اندازه توان خود باید از معارف اهل بیت بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه انسان‌ها نباید با بی توجهی به این معارف غفلت کند و از معارف الهی دور بمانند، تصریح کرد: فرق انسان با حیوان این است که انسان دارای روح است که پایگاهی در عالم آخرت دارد و به همین دلیل باید از کسانی که مسیر عوالم باطن را طی کردند، استفاده کنیم.

این مسول با اشاره به اینکه باید به سمت علم‌حقیقی پیش برویم و بدانیم علمی که باید به دنبالش باشیم چیست، خاطرنشان کرد: علم حقیقی ائمه اطهار هستند و باید از توان علمی آنها استفاده کرد و واقعیت این است که ولایت یک حقیقت بزرگ الهی است و هر ویژگی نیاز به بحث حقیقی دارد اگرچه به قعر امامت و ولایت نخواهیم رسید اما می‌توانیم ویژگی‌های این امامت و ولایت را استفاده کنیم.

آملی لاریجانی با اشاره به اینکه بالاتر از هر عبادتی دوست داشتن اهل بیت است و روایات فراوانی درباره بهترین عبادت‌ها وجود دارد، بیان کرد: محبت به اهل بیت شروعی برای وصول محبت الهی است و کسی که محبوب خدا باشد دیگر حرفی برای او نیست.

وی با اشاره به اینکه باید باب محبت اهل بیت را برای خود باز کنیم، گفت: احیای ائمه اطهار فقط این نیست که یاد آنها باشیم و فرا گرفتن تعالیم اهل بیت و کلمات روحانی آنها لازم است.

رئیس قوه قضاییه در پایان اظهار کرد: امام معصوم در تمام عوالم حاضر است و ما گرفتار در حجابیم و خودمان را در حجاب قرار دادیم و تمام خلایق به خداوند قایم هستند، حق در حال درخشش است و ما گرفتار حجاب خودمان هستیم و گرفتار منیت هستیم.
 
انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان