۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۴ سال کشور فقط با وعده‌های دولت مدیریت شد/ دولتمردانی که برجام را بزک کردند، امروز پشیمان شده‌اند
کد خبر: ۲۵۷۴۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۹ ساعت: ۱۹:۲۰ ↗ لینک کوتاه

رسایی در قزوین:

۴ سال کشور فقط با وعده‌های دولت مدیریت شد/ دولتمردانی که برجام را بزک کردند، امروز پشیمان شده‌اند

رسایی در قزوین عنوان کرد: در همان زمان تصویب برجام در مجلس گفتم که افرادی که برجام را بزک کرده و به ملت ایران تحمیل کردند، روزی خواهد رسید که آنها برای اعلام برائت از برجام از یکدیگر سبقت می‌گیرند و امروز این فضا رسیده است.

۴ سال کشور فقط با وعده‌های دولت مدیریت شد/ دولتمردانی که برجام را بزک کردند، امروز پشیمان شده‌اند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ حمید رسایی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شب گذشته(چهارشنبه) در مراسم سوگواری شهادت امام صادق (ع) در مسجد ثارالله قزوین اظهار کرد: امروز تورم و گرانی و رکود در بازار بیداد می‌کند و موسسات مالی در حال ورشکستی هستند، در صورتی که وعده برجام حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم بود.

وی اذعان کرد: امروز عده ای این شبهه را مطرح می‌کنند که چرا رهبر معظم انقلاب با اینکه می‌دانستند در مذاکرات برجام چیزی نصیب ایران نمی‌شود، اجازه دادند 4 سال کشور بر روی وعده‌ها چرخید؟

این کارشناس دینی ادامه داد: هم اکنون رییس جمهور و حتی ظریف و دولتمردان گفتند که روح و جسم برجام نقض شده است، افرادی که پشت صحنه تصویب برجام و تحمیل آن به انقلاب قرار دارند؛ صرفا خیانتکار نیستند بلکه از ایستادگی پای آرمان‌های انقلاب و امام خسته شده اند.

وی یادآور شد: در همان زمان تصویب برجام در مجلس گفتم که افرادی که برجام را بزک کرده و به ملت ایران تحمیل کردند، روزی خواهد رسید که آنها برای اعلام برائت از برجام از یکدیگر سبقت می‌گیرند و امروز این فضا رسیده است.

مدیرمسئول روزنامه 9 دی اذعان کرد: برخی‌ها می‌گویند چرا رهبری با تصویب برجام مخالفت نکردند؟ رهبری پیش از همه می‌دانند آمریکا چه خطری دارد و 28 سال کشور را پس از امام راحل با حضور جناح‌های مختلف حفظ کرده است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی کشور یاران ولایت پذیری که پشتیبان رهبری باشند، زیاد نیستند اگر اینگونه بود چرا برجامی که برای ما ذلت داشت باید در 20 دقیقه به تصویب برسد؟

برای دستیابی به آسایش و راحتی باید به استکبار "نه" بگوییم

رسایی گفت: امام صادق(ع) فرمودند: شیعیان ما سه دسته‌اند، دسته اول کسانی هستند که اهل بیت را زینت خود می‌کنند و به جای اینکه خود را خرج ما کنند امامان را خرج خود کرده‌اند؛ در صورتی که اگر آدمی مال و جان خود را در راه خدا خرج کند پروردگار عالم برکت آن را در زندگی می‌دهد.

وی عنوان کرد: دسته دوم افرادی هستند که ائمه را ابزار درآمد خود می‌کنند و دسته سومی افرادی هستند که با امنیت امامان احساس امنیت کرده و با شادی و غم ائمه همراهی کرده و خود را خرج مکتب اهل بیت می‌کنند که این اشخاص شیعیان واقعی ما هستند.

این کارشناس سیاسی افزود: مردم اهل هزینه دادن نیستند مخصوصا زمانی که حاکمی در صحنه باشند که مردم را از هزینه دادن بترسانند و تا چه زمانی باید هزینه مقابله با استکبار را بدهیم؟ امروز ملاک محاسبه عده ای قدرت طلبی و راحت طلبی است در صورتی که ملاک ائمه دین طلبی بود.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه ماهیت استکبار و استعمار دوشیدن ملت‌هاست، گفت: غربی‌ها قدمی برای پیشرفت و توسعه ما برنمی‌دارند؛ نیروی انقلابی نباید مردم را از هزینه کردن برای انقلاب و نظام بترساند زیرا ما برای دستیابی به آسایش و راحتی باید به استکبار "نه" بگوییم.

وی با اشاره به اینکه در دوره غیبت امام خود را چگونه بشناسیم؟ ابراز کرد: فقط شناخت امام زمان(عج) به صورت شناسنامه ای کافی نیست، بلکه باید نسبت به امام خود معرفت داشته باشیم زیرا استکبار جهانی هم شناخت علمی از امام غائب دارند؛ معرفت یعنی زندگی خود را به آنچه امام می‌خواهد تطبیق دهیم.

رسایی بیان کرد: در دوره غیبت طبق سفارش ائمه(ع) باید به علمای دین رجوع کرد، کسی که اهل تقوا، زهد، شجاعت، قدرت مدیریت و مجتهد باشد تا جانشین امام غائب قرار بگیرد و نفوذ در یکی از این موارد عامل انحراف می‌شود.

وی اذعان کرد: حضور و مدیریت رهبر معظم انقلاب طی 28 سال گذشته کشور را حفظ کرده و مدیریت ایشان در ادامه رهبری امام راحل است، عده ای یار امام خمینی(ره) بودند اما امروز فتنه گر شده اند.

برخی از کفار و بزرگان اهل سنت شاگرد امام صادق(ع) بودند
نماینده سابق مجلس یادآور شد: در کتب روایی مسلمانان احادیث زیادی از همه ائمه(ع) ذکر شده اما بیشترین روایات از پیامبر اکرم(ص)، امیرمومنان، امام باقر(ع) و امام صادق(ع) عنوان شده است.

وی افزود: در دوره امیرمومنان از ایشان احادیث و خطبه‌ها و نامه‌های زیادی منتشر شد؛ اما در زمان امام حسن(ع) با تحمیل صلح معاویه جامعه دینی از بیانات و احادیث این امام بزرگوار خالی ماند و در دوره امام حسین(ع) به واسطه خفقان دستگاه حاکم شرایط بدتر شد.

این کارشناس سیاسی بیان کرد: در دوره امام سجاد(ع) اسلام با تقیه و با زبان دعا منتقل شد و در دوره امام باقر(ع) حکومت به این نتیجه رسید که فشارها عامل مصونیت اهل بیت شده بنابراین فضا برای نشر معارف دینی و ائمه(ع) گسترش یافت.

وی گفت: در دوره امام صادق(ع) به علت تزلزل در حکومت و درگیری بنی امیه و بنی عباس فضا برای نشر احکام دینی باز شد و امام شاگردان زیادی را پرورش دادند و حتی برخی از کفار و بزرگان اهل سنت در درس ایشان حاضر می‌شدند.

رسایی در پایان بیان کرد: امام صادق(ع) شاگردان زیادی در فقه، کلام، اعتقادات، توحید و خداشناسی و رشته‌های مختلف تربیت کردند؛ اما در دوره اهل بیت پس از ایشان فشار بر ائمه افزایش یافت.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان