۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین مرغ به مرز ۹۰۰۰ تومان رسید
کد خبر: ۲۵۷۳۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۸ ساعت: ۱۷:۲۸ ↗ لینک کوتاه

نوسانات بازار گوشت قرمز وسفید؛

مرغ به مرز ۹۰۰۰ تومان رسید

قیمت مرغ امروز در برخی استان ها به مرز ۹۰۰۰ تومان رسید.

مرغ به مرز ۹۰۰۰ تومان رسید
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین  به نقل از تسنیم، افزایش قیمت گوشت قرمز و سفید چند ماه است که به دلایل مختلف ثبات بازار را برهم زده و مصرف کننده را هربار با قیمتهای متفاوت و جدید مواجه می کند. اما این روز‌ها بالا رفتن قیمت این دو کالای پرمصرف در حالی که تابستان زمان کاهش قیمتهاست، به ماراتونی عجیب تبدیل شده است و بررسی‌های میدانی از سطح شهر در سراسر کشور نشان از تغییرات قیمت به صورت روزانه خبر می‌دهد.

آخرین بررسی‌ها در بازار گوشت گوسفند ومرغ نشان از افزایش دوباره آن و درعین حال تفاوت قیمت در مناطق و شهرهای مختلف است.

بر اساس آنچه رسانه ملی گزارش داده، هر کیلوگرم گوشت مرغ در حالی که در پایتخت از 7500 تومان تا 8300 در حال فروش است در شهر تبریز 8930 تومان عرضه می‌شود.

این وضعیت در گوشت قرمز با وجود افزایش قیمت از شرایط مناسب تری برخوردار است، زیرا بطور تقریبی در سراسر کشور این کالا از 39 هزار تا 41 هزار تومان در حال عرضه در سطح خرده فروشی است.

به گفته علی اصغر ملکی رییس اتحادیه گوشت گوسفندی، علاوه بر ادامه قاچاق دام با توجه به شرایط دوماه آینده کشور و فرارسیدن زمان پیک ذبح دام زنده، دامداران از عرضه دام زنده خودداری می‌کنند که این روند سبب کاهش عرضه دام زنده در میادین و افزایش قیمت گوشت شده است.
گوشت مرغ نیز برای افزایش قیمت دلایل متعددی دارد و محمد یوسفی رییس انجمن تولید کنندگان مرغ گوشتی با طبیعی دانستن قیمتهای فعلی مرغ در بازار می‌گوید: گرانی قیمت جوجه یک روزه و عرضه آن تا 2700 تومان درحالی که براساس توافق انجام شده باید 1700 تومان فروخته شود، دلیل گرانی گوشت مرغ است.

یوسفی عرضه جوجه یک روزه در بورس را راهکار کاهش قیمت این نهاده دانست و افزود: درحالی که قرار بود تا 10 تیر ماه 12 میلیون قطعه جوجه یک روزه در بورس عرضه شود تاکنون 1 میلیون جوجه ارائه شده است و البته با تعیین شرایط خاص که این رویه را به شوخی تبدیل کرده است.
به گفته تولید کنندگان مرغ تلفات در اثرگرمای هوا نیز از دلایل دیگر کاهش تولید و افزایش قیمت در بازار است.

در مقابل همه علل موجود برای ایجاد بی ثباتی در بازار و سردرگمی مصرف کننده؛ شرکت پشتیبانی امور دام با عرضه روزانه 50 تن گوشت گرم وارداتی در کلان شهر تهران و 12 شهر دیگر با قیمت 32 هزار تومان در صدد متعادل سازی بازار است.

علیرضا ولی مدیرعامل شرکت پشتیبانی دام با اشاره به ایجاد شایعاتی برای جلو گیری از خرید این نوع گوشت گفت: ضمن هماهنگی این شرکت با تعزیرات و سازمان حمایت برای جلوگیری از ایجاد رانت در این بخش، این گوشت‌ها در میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد برای تعادل در بازار گوشت مرغ هم مردم باید تا فصل جدید جوجه ریزی یعنی 2 ماه آینده صبر کنند.



انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان