۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین راهیابی ۲ تیم دانش‌‎آموزی استان به مرحله کشوری المپیاد دادرس
کد خبر: ۲۵۷۲۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۸ ساعت: ۹:۵۷ ↗ لینک کوتاه

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش قزوین خبر داد:

راهیابی ۲ تیم دانش‌‎آموزی استان به مرحله کشوری المپیاد دادرس

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین از راهیابی ۲ تیم دانش‌آموزی استان به مرحله کشوری المپیاد دادرس خبر داد.

راهیابی ۲ تیم دانش‌‎آموزی استان به مرحله کشوری المپیاد دادرس
عین اله صادقی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: پنجمین دوره المپیاد دادرس امسال در مدارس استان برگزار شد.

وی افزود: در این المپیاد در استان تعداد 2030 دانش‌آموز در قالب 145 تیم شرکت نمودند که بعد از رقابت با یکدیگر 16 تیم شامل 8 تیم دختران و 8 تیم پسران به مرحله استانی راه یافتند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش قزوین خاطرنشان کرد: از مجموع تیم‌های راه یافته به مرحله استانی، 2 تیم دبیرستان پسرانه آیت ا... موسوی شالی شهرستان تاکستان و دبیرستان دخترانه مهر اقبالیه ناحیه یک قزوین حائز بالاترین امتیاز شدند که این دو تیم به مرحله کشوری المپیاد راه یافتند.

صادقی تصریح کرد: طرح دادرس در سال تحصیلی 96-95 در 145 واحد آموزشی دوره اول متوسطه با هدف توسعه و ترویج مهارت‌های خود امدادی اجرا شد.

وی ادامه داد: در این برنامه دانش‌آموزان با قرارگیری در تیم‌های امدادی 14 نفره با موضوعاتی از قبیل پناه گیری و خروج ایمن-ارزیابی و کنترل علائم حیاتی- احیای قلبی و ریوی- حمل مصدوم- اطفاء حریق-شکستگی و آتل‌بندی – خونریزی و پانسمان، بانداژ- شکستگی، آتل بندی و اسکان اضطراری آشنا می‌شوند و آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

صادقی اضافه کرد: مرحله کشوری مسابقات در شهریور ماه 1396 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان