۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین نفرات برتر چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم معرفی شدند
کد خبر: ۲۵۷۲۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۸ ساعت: ۸:۳۲ ↗ لینک کوتاه

در قزوین؛

نفرات برتر چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم معرفی شدند

با معرفی نفرات برتر چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در قزوین به کار خود پایان داد.

نفرات برتر چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم معرفی شدند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در شهرستان قزوین با معرفی نفرات برتر و برگزیده و با حضور مسئولان شهرستانی به کار خود پایان داد.

چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم عصر روز گذشته(سه شنبه) در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) شهرستان قزوین با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

در مراسم اختتامیه چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین در تبیین ارزش و اهمیت قرآن کریم اظهار داشت: یک سوم از آیه‌های قرآن کریم، مربوط به این کتاب آسمانی و حسرت انسان بوده که یکی از اسامی آن، روز حسرت است که این حسرت شامل تمام افراد جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام رضا نوروزی افزود: یکی از موضوعاتی که انسان در روز قیامت نسبت به آن حسرت می‌خورد، الفت و انس با قرآن کریم است که اُنس و مودت با این کتاب آسمانی، توفیقی از جانب خداوند متعال است و امیدواریم لطف و توفیق خداوند در عمل به قرآن کریم هم نصیب انسان شود.

گفتنی است؛ رشته‌های مورد مسابقه این دوره از مسابقات شامل حفظ پنج جزء، 10 جزء (جزء و حفظ کل)، قرائت، ترتیل، معارف، اذان، دعا و سایر بخش‌های قرآن کریم بود که به نفرات برگزیده مسابقات جوایزی از سوی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اهدا شد.

زهرا کریم‌خانی‌زند، فاطمه رحمان‌پور و سارا موسوی به ترتیب رتبه‌های اول، دوم و سوم را در رشته قرائت، حنانه‌السادات حسینی، افسانه فرجی‌ها و انسیه عباسی به ترتیب رتبه‌های اول، دوم و سوم را در رشته ترتیل، اعظم اکبری، طیبه ضرابی‌نژاد و مرضیه حسنقلی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را در رشته حفظ کسب کردند.

همچنین در رشته حفظ پنج جزء هم حدیقه خداجو، هدی شفیعی و فاطمه دانسفهانی رتبه‌های نخست تا سوم را در بخش بانوان کسب کردند و در بخش آقایان، مهدی جوزی و حسین خلیلی در این رشته موفق به أخذ رتبه نخست و دوم شدند.

در رشته قرائت، علی شعبانی، جواد رفعتی و محمد قاسمی رتبه‌های یکم تا سوم، در رشته حفظ کل فرهاد رشوندی، مهدی رجبی و بهرامعلی گل‌محمدی رتبه‌های یکم تا سوم را کسب، در رشته حفظ پنج جزء محمدرضا نظری، صادق اختری و عباس بیگی خبری رتبه‌های یکم تا سوم را به ترتیب کسب کردند.

گفتنی است؛ در رشته دعاخوانی، فرنگیس عشایری، فهمیه حسن‌جانی و زهرا بابایی رتبه‌های یک تا سه را کسب کرده، در رشته حفظ 20 جزء نسرین واحدی، رقیه عابدیان و سپیده کلهر رتبه‌های نخست تا سوم را کسب و در رشته حفظ 10 جزء اول فائزه احمدی، آمنه جعفری و فاطمه دولتی رتبه‌های یکم تا سوم را کسب کردند و زهرا جمشیدی به عنوان نفر نخست تفسیر معرفی شد.

در معرفی نفرات برتر رشته اذان، تفسیر و حفظ 10 جزء نخست قرآن کریم بخش آقایان می‌توان گفت که سجاد قلیچ‌پور، محسن قلی‌پور و رامین منصوری در رتبه‌های یکم تا سوم، در رشته حفظ 20 جزء نخست محمود میرزایی، محمدمجتبی ولدآبادی و مهرداد خلیلی، در رشته حفظ 10 جزء اول علی رحیمی، محمدرضا رحمانی و محمدخدادبیگی، در رشته تفسیر اسحاق یوسفی و صادق اختری در رتبه‌های نخست و دوم و سلیمان بهاری، محمد مافی و احمد محمدی‌فردزیارانی رتبه سوم تفیسر را در در رشته تفسیر کسب کردند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان