۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اراذل و اوباش دستگیر و جمع آوری می‌شوند
کد خبر: ۲۵۷۲۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۸ ساعت: ۸:۳۱ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوين:

اراذل و اوباش دستگیر و جمع آوری می‌شوند

دادستان عمومي و انقلاب قزوين گفت: از شاخصه‌هاي بارز در تأمين امنيت مردم و جامعه برخورد با اراذل و اوباش است و دستگاه قضايي در تثبيت امنيت جامعه هيچ گونه سهل انگاري و مماشات را نمي‌پذيرد.

 اراذل و اوباش دستگیر و جمع آوری می‌شوند
حجت الاسلام اسماعيل صادقي نياركي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: مبارزه با پدیده‌های مجرمانه و ناهنجاری‌های اجتماعی که موجب تعرض به امنیت عمومی و سلامت اجتماعی می‌شود، یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وي ادامه داد: دستگاه قضایی برای رسیدگی به مطالبات مردم آماده است و به مردم این اطمینان را می‌دهیم که با استناد به قانون، همکاری پلیس و استفاده از قضات با انگیزه با شرارت‌ها و جرایمی که مخل امنیت است، برخورد می‌کنیم.

دادستان عمومي و انقلاب قزوين افزود: دستگیری و جمع آوری اراذل و اوباش می‌تواند گام مهم و محکمی در جهت رسیدن به امنیت اجتماعی و جلوگیری از شکل گیری باندهای حرفه ای تبهكاري باشد که می‌تواند سلامت روانی را در جامعه با کاهش جرائم ایجاد کند.

وي خاطرنشان كرد: از شاخصه‌هاي بارز و جدي در تأمين امنيت مردم و جامعه برخورد با اراذل و اوباش است و دستگاه قضايي در تثبيت امنيت جامعه تمام تلاش خود را كرده و هيچ گونه سهل انگاري و مماشات را نمي پذيرد.

صادقی نیارکی عنوان کرد: دستگیری و برخورد با زورگیران و اوباش حرکت مثبتی است که نباید به اقدامات مقطعی محدود شده بلکه باید به صورت مداوم در دستور کار نهادهای ذی ربط قرار گیرد.

وي اضافه كرد: اراذل و اوباش گروهي هستند كه با قدرت نمايي و سركشي و بي‌توجهي به قانون و اخلاق، آسايش و آرامش مردم را از بين برده و امنيت و نظم اجتماعي را متزلزل كرده‌اند، اين قبيل افراد در رفتارهاي خود برقانون شكني در ملأعام اصرار داشته و قوانين و حتي اخطارها را به سخره مي‌گيرند.

این مسئول تأكيد كرد: كيف ربايي، سرقت همراه با آزار و اذيت، شرارت‌هاي محلي، درگيري دسته‌جمعي، ايجاد رعب و وحشت، مزاحمت براي نواميس و خلل در نظم عمومي جامعه از جمله جرائمي است كه از سوي اراذل و اوباش سر مي‌زند.

وي اظهار کرد: در نحوه برخورد با این مجرمان باید به‌گونه‌ای رفتار شود که از قهرمان‌پروری این افراد در میان سایر هم‌گروهی‌های آنها جلوگیری شود.

مهم‌ترين تأثير برخورد با اراذل احساس امنيت اجتماعي است
صادقي نياركي گفت: خوشبختانه هم اکنون دستگاه قضایی درباره جرایم خشن که امنیت عمومی را مختل می‌کند، سیاست روشنی دارد و آن برخورد قاطع با مجرمین است.

دادستان عمومي و انقلاب قزوين اعلام كرد: برخورد قاطعانه با اراذل و اوباش بي‌ترديد خواسته تمامي شهروندان هست، در چنين شرايطي، مبارزه با پديده‌هاي مجرمانه و ناهنجاري‌هاي اجتماعي كه موجب تعرض به امنيت عمومي و سلامت اجتماعي مي‌شود، بي‌شك ضرورتي است كه نمي‌توان به سادگي از كنار آن گذشت.

وي ادامه داد: مهم‌ترين تأثير برخورد با اراذل و اوباش احساس امنيت اجتماعي است و احساس امنيت، آرامش روحي و تأثيرات اقتصادي، سياسي و فرهنگي را به بار مي‌آورد.

دادستان قزوین تصريح كرد: البته بعد از مرحله جمع‌آوری باید برای نگهداری و بازپروری این افراد فکر اساسی شود؛ زیرا این دوره مهم‌ترین نقش را در خارج شدن مجرمان از چرخه تبهکاری دارد.

وي يادآور شد: تلاش ما این است که مردم احساس آرامش کنند و امیدواریم در برخورد با اینگونه ناهنجاری‌ها اقتدار دستگاه قضا و نظام را به منصه ظهور برسانیم و با اینگونه برخوردها آرامش را در میان مردم ایجاد کنیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان