۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۲۲هزار معلول در قزوین شناسایی شده است/ ارائه تجهیزات توانبخشی به ۴۵۰۰ نفر
کد خبر: ۲۵۷۱۶۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۷ ساعت: ۱۴:۱۶ ↗ لینک کوتاه

معاون توانبخشی بهزیستی استان:

۲۲هزار معلول در قزوین شناسایی شده است/ ارائه تجهیزات توانبخشی به ۴۵۰۰ نفر

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین بیان کرد: حدود ۲۲ هزار معلول در استان شناسایی شده است که از این تعداد ۵ هزار نفر مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند و در حدود ۳ هزار نفر پشت نوبت دریافت مستمری هستند.

۲۲هزار معلول در قزوین شناسایی شده است/ ارائه تجهیزات توانبخشی به ۴۵۰۰ نفر
حسن حسامی معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به برنامه‌های انجام شده از سوی این معاونت اظهار کرد: بیشترین اعتبارات بهزیستی در حوزه توانبخشی بوده و در واقع شاکله اصلی سازمان را، حوزه توانبخشی تشکیل می‌دهد.

وی افزود: در استان قزوین ۲۶ مرکز شبانه‌روزی وجود دارد که مسئولیت نگهداری ۱۳۰۰ نفر از سالمندان، معلولان ذهنی، معلولان جسمی و حرکتی و بیماران اعصاب و روان را برعهده دارند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: در حوزه دفتر توانبخشی و مراقبتی اقدامات خوبی صورت گرفته است و تقریبا در این حوزه پشت نوبت نداریم فقط در حوزه بیماران اعصاب و روان با مشکلاتی مواجه بودیم که در این راستا طی دو ماه آینده دو مرکز نگهداری از بیماران روان افتتاح می‌شود.

3 هزار معلول استان پشت نوبت دریافت مستمری هستند
وی عنوان کرد: در حوزه واگذاری کار دولت به بخش خصوصی حدود ۵۸۵۱ پرونده در حوزه توانبخشی به ۱۵‌ مجتمع خدمات بهزیستی واگذار شده است.

حسامی عنوان کرد: حدود ۲۲ هزار معلول در استان شناسایی شده است که از این تعداد ۵ هزار نفر مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند و در حدود ۳ هزار نفر پشت نوبت دریافت مستمری هستند.

وی در ادامه بیان کرد: 18 مرکز روزانه در استان قزوین در حوزه ارائه خدمات به معلولان جسمی و حرکتی، ذهنی، اوتیسم و کم شنوایان فعالیت دارند و تقریبا 900 نفر از این خدمات استفاده می‌کنند.

این مسئول عنوان کرد: با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه دفتر توانمندسازی عنوان کرد: پرداخت شهریه دانشجویی یکی از خدمات این معاونت است و حدود ۷۰ تا ۱۰۰ درصد شهریه دانشجویان مددجویان تحت پوشش پرداخت می‌شود.

وی افزود: پرداخت حق پرستاری به معلولان ضایعه نخاعی نیز یکی دیگر از خدمات دفتر توانمندسازی است که به ۲۴۰ نفر از معلولان ضایعه نخاعی پرداخت می‌شود.

حسامی با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی معلولان ضایعه نخاعی گفت: در تلاش هستیم تا این معلولان را از طریق آموزش، مناسب سازی و دسترسی شرایط را برای توانمندسازی آنها فراهم کنیم که در این راستا حدود ۴۱ نفر از معلولان در منازل بازتوانی می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه یا cbr از سال ۸۰ آغاز شده است و به معلولان ساکن در روستاها ارائه خدمات می‌کند که حدود ۶۴۰۰ نفر در قالب این طرح تحت پوشش قرار گرفته‌اند که در نظر داریم این طرح را در حوزه شهری در شهر اقبالیه اجرا کنیم.

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین با توجه به پیگیری‌هایی که در سال ۹۵ و ابتدای امسال انجام شده، اقدامات مناسبی در زمینه مناسب سازی فضای شهری صورت گرفته است.

وی در پایان گفت: سال گذشته ۱۶۴ مورد معافیت سربازی برای حمایت از معلولان انجام شد همچنین ارائه تجهیزات توانبخشی به ۴۵۰۰ نفر، پرداخت هزینه کاشت حلزون به ۱۲۰ مورد از جمله کارهای انجام شده در دفتر توانبخشی بهزیستی استان است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان