۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین شرکت‌های فیلیپین آماده سرمایه‌گذاری در ایران هستند
کد خبر: ۲۵۷۱۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۷ ساعت: ۱۲:۲۵ ↗ لینک کوتاه

سفیر ایران در فیلیپین در دیدار با استاندار قزوین:

شرکت‌های فیلیپین آماده سرمایه‌گذاری در ایران هستند

سفیر ایران در فیلیپین در دیدار با استاندار قزوین گفت: اگر ارتباطات ایران با فیلیپین انسجام بیشتری بگیرد، صادرات غیرنفتی به راحتی به یک میلیارد دلار می‌رسد چراکه شرکت‌های خوبی در فیلیپین وجود دارد که آماده سرمایه‌گذاری در ایران هستند.

شرکت‌های فیلیپین آماده سرمایه‌گذاری در ایران هستند
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ؛ محمد تنهایی سفیر ایران در فیلیپین پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در دیدار با استاندار قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دنیا به کشور ایران اهمیت فراوانی می‌دهد و به تحولات داخلی ایران توجه دقیقی دارد.

وی افزود: کشور فیلیپین فاصله مکانی بسیاری با ایران دارد اما تحولات داخلی ما را دقیق دنبال می‌کند؛ زیرا می‌داند این تحولات روی مسائل اقتصادی آن‌ها تأثیرگذار است.

این مقام مسئول اضافه کرد: اگر ارتباطات ایران با فیلیپین انسجام بیشتری بگیرد، صادرات غیرنفتی به راحتی به یک میلیارد دلار می‌رسد چراکه شرکت‌های خوبی در فیلیپین وجود دارد که آماده سرمایه‌گذاری در ایران هستند.

وی با اشاره به آمار جمعیتی کشور فیلیپین گفت: 30 درصد جمعیت کشور فیلیپین چینی و 30 درصد هم دورگه چینی-فیلیپینی هستند.

تنهایی یادآور شد: در بخش بنادر فیلیپین شرکت‌های بسیار پیشرفته‌ای وجود دارد که پیگیر سرمایه‌گذاری در بنادر ایران هستند و در حوزه کشاورزی هم زمینه کار بسیار گسترده‌ است.

وی ادامه داد: به لحاظ فرهنگی اشتراکات بسیاری بین دو کشور وجود دارد به همین دلیل ازدواج ایرانی‌ها و فیلیپینی‌ها هم فراوان است چراکه فیلیپین و ایران نخستین کشورهای آسیایی بودند که با هم ارتباطات رسمی برقرار کردند.

زمینه‌های خوبی برای فعالیت در فیلیپین وجود دارد
سفیر ایران در فیلیپین گفت: جامعه تجاری ایرانی که در فیلیپین وجود دارد، جامعه کوچکی است اما در عین حال فعالیت بسیار گسترده‌ای دارد و برخی از تجار آن‌ها شبکه‌های تجاری مواد ساختمانی در کشور فیلیپین دارند که آماده همکاری با ایران هستند.

وی مطرح کرد: کشور فیلیپین در بخش ساخت و ساز مصالح بسیاری لازم دارد که ایران می‌تواند نسبت به تأمین آن‌ها اقدام کند و همچنین شرکت‌های ایرانی که در حوزه ساخت و ساز فعالیت می‌کنند؛ در صورت علاقمندی و تمایل به گرفتن پروژه در کشور فیلیپین، می‌توانند وارد بازار کار این کشور شوند.

این مسئول گفت: متقاضی برای واردات سیمان، آهن‌آلات و سایر مصالح ساختمانی در فیلیپین فراوان است و فیلیپینی‌ها مردمی بین‌المللی هستند و به سهولت در دنیا رفت و آمد و تجارت می‌کنند.

تنهایی گفت: زمینه‌های خوبی برای فعالیت در فیلیپین وجود دارد اما این زمینه‌ها باید نظم و انسجام پیدا کند تا تعاملات لازم برای انجام کارهای اقتصادی برقرار شود؛ نیاز داریم شکاف عمیقی که به وجود آمده را پر کرده و دوباره همکاری‌ها را آغاز کنیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان