۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین کاراته‌کاهای قزوینی در رقابت‌های قهرمانی آسیا طلایی شدند
کد خبر: ۲۵۷۰۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۷ ساعت: ۹:۳۱ ↗ لینک کوتاه

اخبار کوتاه ورزشی؛

کاراته‌کاهای قزوینی در رقابت‌های قهرمانی آسیا طلایی شدند

چهاردهمین دوره قهرمانی بزرگسالان و شانزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا به میزبانی آستانه قزاقستان با درخشش ۵ ملی پوش قزوینی تیم ملی کاراته کشورمان در رده های سنی مختلف به پایان رسید.

کاراته‌کاهای قزوینی در رقابت‌های قهرمانی آسیا طلایی شدند
به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین ؛ اخبار کوتاه ورزشی استان قزوین را در ادامه می‌خوانید:

چهاردهمین دوره قهرمانی بزرگسالان و شانزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا به میزبانی آستانه قزاقستان با درخشش 5 ملی پوش قزوینی تیم ملی کاراته کشورمان در رده‌های سنی مختلف به پایان رسید.

در این دوره از رقابت‌ها که با حضور 660 کاراته‌‌کا از کشورهای مختلف حضور داشتند، کاراته‌کاهای استان قزوین خوش درخشیده و مدال‌های رنگارنگی از آن خود کردند.

مسابقات قهرمانی کاراته آسیا که به میزبانی قزاقستان برگزار شد، بهمن عسگری توانست در وزن منهای 75 کیلوگرم با شکست حریفان به طلای انفرادی، تیمی و مجموع دست یابد و علی‌اصغر آسیابری دیگر کاراته‌کای نام‌آشنای قزوینی هم در رده سنی بزرگسالان و در وزن منهای 75 کیلوگرم با گذر از حریفان خود طلای تیمی و مجموع را از آن خود کند.

بانوان هم توانسته‌اند در هیأت کاراته استان و در مسابقات کشوری و بین‌المللی خوش بدرخشند که در این میان لیلا برجعلی کاراته‌کای قزوینی توانست در مسابقات قهرمانی کاراته آسیا، وزن 48 کیلوگرم و در رده سنی جوانان مدال نقره انفرادی و طلای مجموع را از کسب کند.

در این رقابت‌ها مجید حسن‌نیای‌دیلمی در منهای 55 کیلوگرم موفق به کسب مدال نقره شد و همچنین امیرحسین بیگدلی در وزن منهای 70 کیلوگرم در رده سنی نوجوانان در بخش انفرادی مدال برنز و در مجموع نشان طلا را به خود اختصاص داد.

آغاز رقابت‌های کاپ جهانی سنگنوردی / حضور «رضا علیپور»
پنجمین دوره رقابت‌های ورد گیم در شهر Wrocław فروتسواف لهستان در 27 رشته ورزشی رسمی و 4 رشته مدعو و غیر المپیکی آغاز خواهد شد و از کشورمان «رضا علیپور» قهرمان بلند آوازه سنگ نوردی ماده «سرعت» جهان نیز در این رقابت‌ها حضور خواهد یافت.

طی روزهای 20 تا 30 جولای پنجمین دوره رقابتهای ورد گیم در شهر Wrocław فروتسواف لهستان در 27 رشته ورزشی رسمی و 4 رشته مدعوو غیر المپیکی آغاز خواهد شد.

شهر Wrocław در 12 ژانویه 2012 میزبانی این مسابقات را در رقابت با بوداپست مجارستان به خود اختصاص داد.در این دوره از رقابت‌ها رشته سنگنوردی داخل سالن در سه ماده لید، بولدر و سرعت طی روزهای 21 تا 23 جولای برگزار خواهد شد و رضا علیپور رکورددار ماده سرعت جهان به عنوان تنها نماینده سنگنوردی ایران در این رقابت‌ها حضور خواهد یافت.

علیپور پس از کسب عنوان دوم مسابقات قهرمانی جهان در پاریس موفق به اخذ مجوزحضور در مسابقات ورد گیم شد.

گفتنی است؛ در مسابقات ورد گیم رشته هایی حضور دارند که در مسابقات المپیک تابستانی 2016 امکان حضور نیافته بودند.

درخشش مدال طلای کاراته قهرمانی بزرگسالان آسیا بر گردن بهمن عسگری

در فینال وزن 75-کیلوگرم رقابت‌های کاراته قهرمانی بزرگسالان اسیا در قزاقستان؛ بهمن عسگری به مصاف چو سون از چین تایپه رفت و با نتیجه یک بر صفر پیروز شد و به مدال طلای این وزن دست پیدا کرد.

در فینال وزن 75-کیلوگرم رقابت‌های کاراته قهرمانی بزرگسالان اسیا در قزاقستان؛بهمن عسگری به مصاف چو سون از چین تایپه رفت و با نتیجه یک بر صفر پیروز شد و به مدال طلای این وزن دست پیدا کرد.

عسگری دور اول 8 بر صفر غفران زوخیدوف از ازبکستان دارنده مدال بازیهای آسیایی اینچئون را برد.در مبارزه دوم وای لی ازهنگ کنگ را یک بر صفر شکست داد.

وای لی نایب قهرمانی بازیهای آسیایی و قهرمانی دانشجویان جهان را در کارنامه اش دارد.

عسگری در سومین دیدار به مصاف شارمندران راگونتان ازمالزی رفت و پس از تساوی 3 بر 3 با قانون سنشو برنده مبارزه گردید و به فینال راه یافت.

2کماندار ایران ۵ مرداد راهی بازیهای جهانی می‌شوند
اعزام ۲ کماندار رشته کامپوند تیراندازی با کمان ایران به بازی‌های جهانی لهستان در ۵ مرداد ماه انجام می‌شود که در این بین اسماعیل عبادی پرافتخارترین کماندار استان و کشورمان درپی کسب افتخاری دیگر است.

اعزام ۲ کماندار رشته کامپوند تیراندازی با کمان ایران به بازی‌های جهانی لهستان در ۵ مرداد ماه انجام می‌شود که در این بین اسماعیل عبادی پرافتخارترین کماندار استان وکشورمان درپی کسب افتخاری دیگر است.

بازی‌های جهانی لهستان 29 تیرماه آغاز می‌شود و تا 9 مرداد ماه ادامه دارد، این مسابقات مختص رشته‌های غیرالمپیکی است و هر 4 سال یک بار پس از المپیک برگزار می‌شود.

تیم کامپوند تیراندازی با کمان ایران با کسب 2 سهمیه از مسابقات کاپ آسیایی تایلند جواز حضور در این بازی‌ها را به دست آورد. اسماعیل عبادی و پریسا براتچی که موفق به کسب سهمیه این بازی‌ها شدند نمایندگان تیراندازی با کمان کشورمان در بازی های جهانی لهستان هستند.

نخستین دوره این رقابت‌ها سال 1981به میزبانی کالیفرنیا آمریکا برگزار شد؛ اکنون دهمین دوره بازی‌ها جهانی 2017 به میزبانی لهستان برگزار می‌شود و حدود 4000 ورزشکار از 100 کشور در 31 رشته ورزشی حضور دارند.

هر کشور فقط دو سهمیه انفرادی زنان و مردان می توانست جهت حضور در این مسابقات کسب کند که ایران موفق به کسب هر دو سهمیه شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان